Звітність з Фейсбуку: особливості, використання, інструменти
Мало хто любить готувати звіти, хоча саме вони допомагають SMM-щику наочно показати результати та динаміку роботи, захистити свої ідеї. Звіти показують, чи досягнуто KPI і що взагалі відбувається на бізнес-сторінці, групі, рекламному кабінеті. І милий-милий Фейсбук дає SMM-щикові море можливостей для аналітичної звітності, збираючи дуже докладну статистику. Наприклад, у вкладці «Статистика» бізнес-сторінки можна знайти…
…Загальні відомості . Це зведення найбільш значущих показників звітності, представлених графіками за сьогодні (з нуля години до моменту перегляду), за добу, за тиждень або за 4 тижні на вибір:
- Кількість переглядів сторінки
- Дії на сторінці
- Лайки (позначка “Подобається”) для сторінки
- Охоплення користувачів
- Залучення до окремих публікацій
- Показ відеоконтенту якщо він був опублікований за звітний період.
Кожен пункт можна вивчити більш детально, натиснувши на нього.
…Позначки «Подобається» для сторінки . У рідній статистиці Фейсбуку можна подивитися, скільки людей лайкнули сторінку за весь час її існування, за останній квартал або за останній місяць. Є кількість реакцій “Подобається” за вирахуванням реакцій “Не подобається”. Можна подивитись і окремо кількість дизлайків за всю історію, за квартал та за місяць. І навіть більше: у розділі ви знайдете звіти про платні, отримані з рекламних публікацій, та безкоштовні лайки; Ви можете побачити, які конкретні публікації дали сторінці нових фанатів (людей, які поставили позначку «Подобається» і тепер бачать новини сторінки).
…Перегляди сторінки . Це дуже інформативний розділ звіту Facebook, який відображає динаміку переглядів. Тут же відображено детальний портрет тих, хто переглянув сторінку, з розбивкою за статтю, віком, країнами та великими містами. І навіть за типами пристроїв, з яких користувачі переглядають сторінку. Вказані джерела переходів на бізнес-сторінку, від пошукових систем до рекламних оголошень.
…Охоплення . Це найбільш значущий показник SMM. Статистика Fb покаже загальне охоплення публікації – скільки людей всього побачили хоча б одну публікацію сторінки, а також окремо платне охоплення (показ рекламних публікацій) та безкоштовне. Ще можна розібратися, скільки людей не з-поміж передплатників побачили контент завдяки репостам та іншим реакціям своїх друзів на Фейсбуці. Тут же відображається кількість різних видів реакцій — коментарі, репости, відповіді.
Важливо! Метрика «Охоплення» у Fb – приблизна. Так, якщо одна й та сама людина бачила в стрічці і платний, і безкоштовний контент його вважатимуть тричі – у метриці платного охоплення, у метриці органічного охоплення і на додачу до всього в метриці повного охоплення. Як боротися з такою приблизністю? – Розкажемо, читайте!
…Дії на сторінці Фейсбуку . Не плутайте події з реакціями. З погляду Фейсбуку йдеться про те, як відвідувачі сторінки взаємодіяли з контактними даними компанії. Як правило, на бізнес-сторінці є і телефон для зв’язку, і карта проїзду до офісу (якщо бізнес в офлайні), і адреса електронної пошти, адреса сайту, і заклик «дзвоніть нам/пишіть нам!». Цей статистичний розділ показує кількість кліків на кожну таку тригерну точку. І знову слава тобі, дітище Цукерберга! – Уточнюються стать, вік, географія та тип пристроїв користувачів, які вибирають конкретний канал взаємодії.
…Інформацію про публікації . У цьому розділі звіту Фейсбуку також багато корисної інформації для SMM-щика. Можна подивитися:
- Активність аудиторії по годинах та днях тижня.
- Середнє охоплення для різних видів публікацій – фото, текстів, відео.
- Середню залученість Кліки на публікацію окремо, репости/коменти окремо.
…Інформацію про заходи . Якщо від імені сторінки проводилися заходи, то розділ Fb-звіту дасть інформацію про те, скільки людей зацікавилися заходом, взаємодіяли з його сторінкою та скільки у результаті виявилося учасників.
…Інформацію про користувачів . На цій вкладці йдеться не лише про фанатів сторінки, які поставили їй лайк, а й про тих, хто з якихось причин не поставив позначку «Подобається», але підписався на оновлення та бачить публікації сторінки, тобто про передплатників. Тут можна переглянути стать, вік, міста та країни, де живуть передплатники, мови, якими вони говорять.
…Дані рекламних кампаній за 2 місяці . На сторінці зібрана статистика всіх рекламних кампаній із зазначенням:
- Охоплення рекламних оголошень.
- Кількість користувачів, які якось взаємодіяли з рекламним контентом.
- Бюджету кожної кампанії.
- Результати.
Як результат трактується опис цільової аудиторії кампанії з гендерним, віковим поділом та географією. Можна оцінити, на які рекламні креативи більше реагували жінки, на які чоловіки, а які зачепили всю аудиторію 34-45 років (наприклад), але залишилися непоміченими молоддю.
Розсилання нашого головного редактора. Вчимо робити крутий контент для соцмереж та розігруємо промики на SMMplanner. Щонеділі!Email *Підписатися
Що робити SMM-щику зі звітами Facebook
Статистичні звіти Fb цінні не власними силами, бо як їжа та матеріали для складання іншого виду звітів — аналітичних. Вони відрізняються від статистичних тим, що це не сухі голі (хоч і суперважливі) цифри, а ілюстровані цими цифрами доповіді про процеси, що відбуваються в акаунті або рекламному кабінеті компанії, та ефективність вибраної стратегії просування.
Проаналізувавши дані звітів Fb SMM-фахівець може вирішити одразу кілька завдань:
1. Показати досягнення KPI – вимірні ключові показники ефективності, вони ж поставлені цілі . Це може бути зростання кількості фанатів на хххх осіб, підвищення охоплень публікацій на х%, зростання відвідуваності сторінки або групи на ххх відвідувачів, збільшення кількості публікацій на 100500 постів. Навіть якщо керівник каже: “Все погано, ми всі помремо” – у вас будуть конкретні цифри, щоб довести, що це не так. Або — проаналізувати чого не вистачає у вашій роботі, щоб у Фейсбуці все заколосилося. Ступінь досягнення планових показників ви зможете уявити або у відсотках (кількість віральних постів зросла на 25%), або в абсолютних цифрах (торік було 3 віральні пости, цього — 4).
2. Припустити причини змін показників у звітах Fb . Статистичний звіт наочно продемонструє динаміку – зростання/спад конкретних показників порівняно з попереднім періодом. А SMM-щик проаналізує цифри та виявить можливі причини як позитивних, так і негативних змін.
3. Зіставити метрики з результатами . Основні метрики – це відвідуваність, охоплення, лайки/дизлайки, підписки/відписки, цільова дія в рекламі, що таргетує, вартість кліку. Зіставляючи їх з результатами можна виявити, як кількість публікацій позначилося на охопленні та залученості користувачів, скільки кліків за оголошенням таргетованої реклами приносять 10 відвідувань цільової сторінки, і яка ставка CPC (вартість кліка) дає багато лідів.
4. Запропонувати зміни до контент-плану . Якщо найбільше позитивних реакцій збирають навчальні пости, є сенс робити ставку на навчальний контент. Якщо люди приходять у вашу групу розважатись – раціонально частіше публікувати меми, тести, конкурси; це підвищить залученість. А значить, допоможе збільшити охоплення за невисокої вартості контакту та забезпечити підвищення кількості передплатників.
5. Скоригувати портрет цільової аудиторії . Звіти Fb покажуть у яких країнах живуть фанати вашої сторінки, їх стать та вік. Якщо контент у групі орієнтований на жінок 35-44 років, а статистика показує, що читають пости чоловіка 45-54 років – треба або змінювати підхід і писати точніше таргетовані пости, або переорієнтовуватися на цільову аудиторію, яка приходить фактично. Можна також писати пости для різних груп аудиторії і робити кожен видимим тільки для тієї групи, на яку він спрямований.
6. Відстежити якість взаємодії користувачів із публікаціями . SMM-звіти Fb дають можливість відстежити різні користувальницькі реакції. Коли контент, який задуманий як експертний, викликає сміх, і це реакція не одного, а десятків користувачів – треба подумати, що не так, знайти та усунути помилки, що викликали таку реакцію.
Реакцією «Обурливо» нерідко користувачі висловлюють ставлення немає матеріалу, а ситуації, що у ньому описана. Наприклад, якщо ви розповіли про людину, яка мучить безпритульних собак або про суспільство, яке публікує чужий контент — обурені емоди будуть явно ставитися до нього. Така реакція для власника сторінки небажана, оскільки імовірно Фейсбук може заблокувати пост з великою кількістю емодзі «обурливо».
Реакції «Подобається», «Супер», новинку-2020 «Ми разом» можна підсумовувати як позитивні — чим більше пост зібрав таких реакцій, тим краще він зайшов до аудиторії. Найбільш бажана реакція – репост (шер), оскільки він безпосередньо впливає на охоплення аудиторії.
7. Оцінити динаміку охоплень . Динаміка охоплення дозволяє робити висновки, як змінюється рейтинг сторінки на Фейсбуці в алгоритмі показу публікацій. У SMM-звіті Fb можна переглянути різні види охоплення постів — платний (кількість людей, які побачили рекламний пост), органічний (показ нерекламних постів передплатникам сторінки), віральний (охоплення, яке дали репости та реакції користувачів), та оцінити ефективність різних видів контенту.
Якщо зростання аудиторії сторінки є одним із KPI, можна скоригувати контент-стратегію на користь постів, що дають максимум віральності. Зі всіх видів безкоштовного контенту саме віральний допомагає розширити аудиторію.
8. Оцінити різницю у реакції відвідувачів на рекламний/платний та безкоштовний контент. Ви пам’ятаєте, що стандартна статистика Фейсбуку по сторінці покаже кількість позначок «Подобається», які отримані з рекламних публікацій та безкоштовного контенту. Якщо за фактом виходить, що 90% фанатів сторінки люблять вас тільки за гроші, швидше за все, потрібно щось змінювати в підходах до підготовки безкоштовного контенту. Він теж має залучати; він теж має чіпляти аудиторію.
9. Вимкнути або доопрацювати неефективні оголошення таргетованої реклами . Це оголошення з низькою кількістю показів, з низькою клікабельністю. Така робота дозволить ефективніше витрачати рекламні бюджети, а можливо і знизити витрати на рекламу в принципі.
10. Відстежити піки активності цільової аудиторії та скоригувати час публікацій. Звітність покаже піки активності вашої аудиторії у Фейсбуці. І ви зможете публікувати пости тоді, коли ймовірність реакції на них максимальна, а це робота на підвищення охоплень.
11. Відстежити джерела переходу на сторінку Фейсбуку . І зробити висновки про те, як залучити більше трафіку; які канали для цього найперспективніші.
Підведемо підсумки
Для успішного просування сторінки Fb дуже важливий аналіз контенту, аудиторії та її взаємодії з цим контентом. Без звітності не обійтися просто ніяк. Тим більше, що звіти з реклами у Facebook, звіти з бізнес-сторінки та постів – це чистий, без ГМО та консервантів, оцифрований досвід. Він допомагає з розумом вибудовувати комунікації з користувачами Fb, робити спілкування з ними у соцмережі живим та результативним. Можна назвати звітність кульмінацією роботи SMM-фахівця.
Головне – додавати до статистики голову; тим більше, якщо ви користуєтесь послугами DataFan, її не доведеться забивати підготовкою десятків статистичних документів. Ви отримаєте їх новенькими-готовими за пару хвилин можете витратити час, що звільнився, на аналітику і висновки. Отже, вище будуть шанси глибоко розібратися зі змінами, які зафіксували звіти ФБ, відмовитися від провальних ідей і зосередитися на тому, що приносить реальну користь.