SEO Блог

Хто такий копірайтер і як навчитися заробляти на текстах

Коваленко Марія 

Переписати текст з одного сайту для іншого ще не копірайтинг. Розповідаємо, що це таке та як отримувати 5000 грн за один матеріал.

Спочатку копірайтинг називали створення рекламних текстів. Термін походить від англійської copywriting , де copy  – текст, а  write  – писати. Копірайтером, відповідно, називали того, хто пише ці матеріали. Потім поняття розширилося і почало включати інші напрями.

Чим займається копірайтер

Копірайтер пише будь-які тексти, навіть той, що ви зараз читаєте. Він може працювати з різними форматами і створювати:

  • інформаційні статті у блог;
  • тексти для сторінок сайтів – від головної до якогось розділу каталогу;
  • SEO-тексти для просування в пошукових системах ;
  • тексти для лендінгів  – односторінкових сайтів;
  • пости для груп у соціальних мережах;
  • ланцюжки листів для email-розсилок;
  • сценарії для роликів та багато іншого.

Копірайтер – узагальнена назва різних напрямків. Наприклад, так називають себе ті, хто пише унікальний текст «з голови» або спілкується з експертом та пише на основі цієї інформації. У галузі також є рерайтери – вони створюють контент на основі того, що вже є в Інтернеті. Це як виклад у школі: прочитали, запам’ятали суть, переказали своїми словами. Є й ті, хто називають себе комерційними письменниками, авторами, райтерами/веб-райтерами, SEO-копірайтерами та іншими термінами.

Насправді не має значення, як фахівець називає себе. Важливим є те, як він пише.

Грубо кажучи, копірайтер може працювати за одним із двох варіантів:

  • Писати строго за чужим ТЗ (технічним завданням) . Вам сказали, що треба зробити, ви робите. Крок ліворуч, крок праворуч — розстріл. Не треба замислюватися про цілі тексту, місце розміщення, роль контенту у вирві продажів та інші речі.
  • Самостійно вирішувати завдання клієнта. Не просто робити текст, а збільшувати продаж товарів/послуг за його допомогою. Створювати інформаційні статті, щоб вони повністю відповідали на запитання користувача та підвищували довіру до бізнесу. А рекламні — щоб люди купували товар, переходили на посилання, підписувалися чи робили щось ще.

Вирішення завдань цінується набагато більше, ніж тупе набивання літер на клавіатурі.

Як можна працювати копірайтером

По різному. Копірайтери – це і штатні фахівці, і вільні фрілансери. Є три варіанти роботи:

  • В агенції. Де займаються лише текстами чи пропонують комплексне просування бізнесу. Компанія генерує постійний потік замовлень для безлічі клієнтів, а ви займаєтеся створенням різних текстів. Щоразу потрібно буде вникати в завдання та вивчати інформацію про компанію/товар/послугу, щоб видати якісний матеріал. Можна працювати як в офісі, так і вдома, на віддаленні.
  • У штаті. У цьому випадку ви працюєте на одного клієнта та знаєте про нього практично все. Це зручно: не потрібно щоразу вникати у специфіку нового замовлення, як у агентстві. У штаті можна працювати і вдома, але більшість компаній поки що шукають спеціаліста в офіс. За такою схемою можна працювати з різним бізнесом: інтернет-магазинами, логістичними компаніями, заводами, службами таксі тощо.
  • На себе. Це фріланс або підприємництво. У цьому випадку ви самі шукаєте собі нових клієнтів, ведете переговори, узгоджуєте список завдань, укладаєте договори, сплачуєте податки і таке інше. Фріланс може бути різним: деякі перебиваються разовими замовленнями і постійно перебувають у пошуку роботи, інші працюють із кількома постійними клієнтами і добре заробляють.

Нагадую, що прибуток залежить від того, як писати. Ефективно вирішіть завдання клієнта — він звернеться до вас знову і буде готовий багато платити.

Скільки можна заробити на копірайтингу

Попит на послуги фахівців є однозначним. Тільки на  hh.ru відкрито понад 30 вакансій по Києву а середня зарплата складає близько 20 000 грн .

На фрілансі замовлень ще більше. Копірайтер-початківець може писати за ціною близько 50 грн за 1 000 символів тексту без пробілів. А ще є видання, які готові добре платити за якісні матеріали: в  Адвего обіцяють від 1000 до 3000 грн і більше .

Чому такий розкид? Справа як. Щоб добре заробляти, потрібно створювати добрий контент: зрозумілий, структурований, достовірний. А ще вміти підлаштовуватись під аудиторію тексту, формувати ТЗ чи допомагати робити його клієнтам, вести переговори та багато чого ще. Переважна більшість фахівців цього не вміє.

На фрілансі можна заробити більше, ніж у штаті та агентстві, тому що ви самі встановлюєте ціни клієнтам і можете брати стільки завдань, скільки захочете. Або скільки можете зробити.

Як навчитися копірайтингу

Можна просто отримати замовлення на одній із  бірж фрілансу та почати писати. Перший час ви отримуватимете мало, орієнтовно до 3000 грн на місяць , тому що новачкові ніхто не довірить великий бюджет. І доведеться довго (до півроку і довше) рости: вчитися методом спроб і помилок, пробувати різні гіпотези, постійно думати над покращенням якості тексту.

А можна спочатку здобути навички, які допоможуть багато заробляти. Наприклад, навчитися:

  • писати корисні, грамотні, зрозумілі та структуровані тексти;
  • розмовляти з цільовою аудиторією однією мовою;
  • упаковувати контент – працювати з акцентами, підбирати ілюстрації , верстати односторінники;
  • працювати з різними форматами – від тексту на посадкову сторінку до листа до email-розсилки;
  • розробляти контент-стратегію та аналізувати ефективність матеріалів;
  • грамотно вести переговори із клієнтами.

З таким багажем знань зможете одразу брати хороші проекти. І отримувати не 200-500 грн, а як мінімум кілька тисяч за якісний матеріал, що виконує своє завдання.

Чи є у копірайтера кар’єрне зростання

Звісно є. Наступний рівень розвитку фахівця — редактор. Зазвичай він робить більше, ніж копірайтер. В одних компаніях він щільно спілкується з клієнтом, організовує роботу команди авторів, допомагає робити якісний контент і відповідає за кінцевий результат. В інших – розробляє контент-план та стежить за ефективністю публікацій. По-третє, керує контент-менеджерами і працює над редполітикою. Все залежить від компанії та галузі.

Якщо йти ще далі, можна стати головним редактором. Головред також може займатися різними речами, як автор і редактор: наприклад, координувати роботу цілого напряму, ставити завдання іншим фахівцям, відстежувати ефективність всього блогу або взагалі готувати публікації для зовнішніх майданчиків.

Є й інші точки зростання. Навички копірайтера допомагають швидко увійти в  інтернет-маркетинг , пошукову оптимізацію , PR-менеджмент . А ще можна перекваліфікуватися на сценариста, художнього письменника,
веб-дизайнера , неймера та будь-якого іншого діджитал-фахівця.

Recommended Posts

Instagram Блог SMM - Соціальні медіа

Як поділитися коментарями в Instagram Story: Покрокова інструкція

Історії в Instagram – це простий спосіб швидко поділитися оновленнями зі своїми підписниками. Протягом багатьох років до історій було додано кілька функцій, щоб підтримувати інтерес користувачів до історій. Останнім серед них є можливість ділитися коментарями в Instagram. Іноді ми вважаємо коментар смішним і хочемо поділитися ним з усіма в Instagram stories, але лише нещодавно з’явилася […]

Коваленко Марія 
Facebook Блог SMM - Соціальні медіа

Як поміняти мову в месенджері

Змінити мову в месенджері можна кількома способами, залежно від того, який пристрій ви використовуєте: На телефоні Android: iOS: На комп’ютері Після того, як ви зміните мову, месенджер буде перезапущений, і всі меню та повідомлення будуть відображатися обраною вами мовою. Кілька додаткових порад, як змінити мову в месенджері Сподіваємося, ця стаття допомогла вам змінити мову в […]

Коваленко Марія 
Instagram Блог SMM - Соціальні медіа

Як створити групу в Інстаграмі

Давайте розглянемо процес створення та ефективного керування групою в Instagram. Ця платформа не лише призначена для публікації фотографій і відео, але й створює можливості для взаємодії з вашою аудиторією. Створення групи є відмінним способом посилити свою присутність на цій соціальній мережі та зробити ваш контент більш цікавим і привабливим. Перш ніж ми розглянемо подробиці, давайте […]

Коваленко Марія 

Leave A Comment