Що таке description?
Description або мета-опис це тег, який описує вміст сторінки в 155-160 символах. Пошукові системи відображають сторінку в результатах пошуку, коли в різних її атрибутах, у тому числі description, знаходяться ключові слова.
На відміну від тега title опис не є фактором ранжування – пошукові системи не враховують його при визначенні позиції сайту у видачі. Але, тим не менш, опис робить значний вплив на сприйняття користувача. Чим точніше текст відповідає запиту, тим більше ймовірність переходу за посиланням. Відповідно, підвищується CTR і покращуються поведінкові фактори .
Користувач може побачити description у сніпеті – блоці, який коротко передає вміст сторінки в пошуковій видачі. Ключові слова із запиту у description виділяються жирним.
Для Google сніппет виглядає так:
- Title;
- URL;
- Description;
- Розділи сайту, якщо це перша позиція у видачі.
Як заповнювати description
Description міститься у верхній частині HTML-коду сторінки всередині батьківського тегу <head>. Усі метадані можна прописати вручну, але більшість сайтів працюють на CMS, у яких передбачено візуальний редактор та меню для заповнення атрибутів сторінок.
Заповнювати потрібно фрагмент <meta name=”Description” content=” 155-160 знаків добірного дескрипшну “/>
Якщо говорити про WordPress, то можна використовувати плагіни, такі як Yoast SEO. Під час створення сторінки ви знайдете блок із полями для заповнення тегів. У нашому випадку вікно для description називається “Мета-опис”.
Заповнення даного тега за своїми цілями та результатом схоже на налаштування контекстної реклами . У тому й іншому випадку ви різними способами формуєте сніпет сторінки в пошуковій видачі.
Тільки якщо говорити про description, тут має місце SE-оптимізація для залучення органічного умовно безкоштовного трафіку, якщо не брати до уваги витрати на SEO-фахівців. Контекстна реклама приносить платні цільові відвідини.
Description повинен містити не тільки релевантну інформацію, але й структурувати відповідно до типу сторінки.
Description для головної сторінки
Чим більше сказано в заголовку, тим легше написати опис.
Опис головної сторінки говорить про те, що являє собою весь ресурс. Якщо це компанія, то вона має озвучити свою місію та цінності, для кого вона працює.
Пропозиція, передана у назві, значно полегшує розуміння всього контексту. Коли базова послуга чи продукт є невід’ємною частиною неймінгу, це транслюється ключова спрямованість діяльності компанії.
Ви навряд чи помилитеся, припустивши, що Calltouch надає послуги з встановлення коллтрекінгу.
Але, крім цього, в лінійці бренду є й інші продукти. Важливо перерахувати найбільш потрібні послуги, які ми можемо надати потенційним замовникам.
Розширений сніпет допомагає глибше розкрити пропозицію за допомогою додаткових елементів. Але якщо їх немає, варто постаратися вмістити в опис максимум інформації про кілька продуктів або тем.
Description для сторінки продукту
В описі товару немає необхідності стискати ціннісні пропозиції до кількох слів.
Досить просто розповісти про продукт, для чого здебільшого 155 знаків цілком вистачає.
Якщо мова йде про конкретний товар, вкажіть модель або версію. Більш специфічну пропозицію, яка потребує додаткової інформації, розкрийте стандартною формулою:
- Що?
- Для кого?
- Навіщо?
Description в Google
В цілому, описи можуть і перевищувати рекомендовані обсяги, але тоді пошуковик самостійно скоротить текст, простовив на місці урвища багатокрапка.
Якщо узагальнювати, то від вашого description хочуть наступного:
- Унікальний текст для кожної сторінки.
- Змістовність, грамотність, коректність.
- Релевантність.
- Чи не збігається з title.
- Наявність другорядних описових даних. Наприклад, дата публікації новини крім її фрагмента.
Як придумати добрий мета-опис
Розберемося, як написати хороший опис, який виділятиметься у пошуковій видачі.
Один із найпростіших і зрозумілих способів скласти правильний description для сайту – це уявити себе на місці користувача. Подумайте, що саме він шукає і на які згадки одразу відреагує.
Вивчіть ринок та описи конкурентів. Подивіться, що саме виділяє ваш продукт або послуги серед конкурентів, і використовуйте ці переваги при створенні опису.
Намагайтеся донести думки зрозумілою мовою і бути цікавими для користувачів. Бажано, щоб закінчення опису було красивим, емоційно чіпляло або містило б якусь інтригу.
Лише одного правильно сформульованого речення, словосполучення або ключового слова вистачить для того, щоб переконати користувача перейти саме за вашим посиланням. Наприклад, якщо клієнт щойно розбив телефон і терміново потребує заміни екрана, фраза заміна скла за 1 годину при клієнті стане вирішальним аргументом на вашу користь.
Враховуйте, що для просування зовсім не обов’язково мати описи на всіх сторінках, хоч це і бажано. З засобами автоматизації складання унікальних description не складає труднощів.
Тим не менш, там де описи відсутні, пошукова система формує їх самостійно з контенту сторінки і часто робить це нітрохи не гірше за копірайтер.
Описи потрібні в першу чергу для головної сторінки та розділів сайту, які націлені на високу відвідуваність і акумулюють органічний трафік на сайті.
Виділіть десять найголовніших або найпопулярніших сторінок на своєму сайті та визначте:
- Чи є на них description;
- Як він узгоджений із вашим продуктом;
- Чи достатньо він переконливий для клієнтів.
Якщо ви бачите, що опис можна покращити, обов’язково зробіть це.
Якщо компанія продає товар та послуги, то визначитися з концепцією сніпету досить просто. Він повинен розповідати про продукт і все те, що допомагає його продати.
Описи для особистих сторінок або компанії, яка просуває послуги для B2B, є дещо складнішими. Рекомендується наголошувати на власному бренді або бренді компанії. В описах будь-яких сторінок необхідно продемонструвати унікальність торгової пропозиції або вмісту сторінки.
Не соромтеся повторювати все це кілька разів на різних сторінках, тому що при створенні описів не обов’язково витонченість. Навпаки, треба бити торговими пропозиціями по користувачам як гармат.
Чек-лист критеріїв description
Ключові слова
Перевірте, чи всі релевантні для сторінки ключові слова потрапили до мета-опису. Пошукові системи виділяють їх , коли виводять результати на запит.
Оригінальність тексту
Напишіть унікальний текст, який не співпадає з описом ваших конкурентів. Він має бути простим і зрозумілим. Також зверніть увагу на те, щоб опис не був банальним набором ключових слів. Це ознака різних спамерських, шкідливих та шахрайських ресурсів.
Продаючий потенціал
Ставтеся до description як реклами вашої сторінки, зробіть його максимально актуальним і цікавим. Зверніть увагу на те, щоб в описі була інформація про вміст сторінки. Воно має бути настільки релевантним, наскільки це можливо.
Розмір
Ми рекомендуємо не робити більше 135–160 символів. Більш розгорнуті description можуть не потрапити цілком у пошукову видачу.
Дублювання
Не слід копіювати описи сторінок. Нехай у кожної їх воно буде оригінальним. Google та Яндекс погано ставляться до такого копіювання, і воно може позбавити вас належного місця у пошуковій видачі.
Розширені сніпети
Додайте у свої сніпети цікаві та привабливі для потенційних клієнтів елементи. Наприклад, відгуки, оцінки, адреса, години роботи і не лише.
Рекомендації при написанні тексту
Використовуйте мову дії
Ідеальний опис містить заклик до дії . Ваше завдання – не тільки описати продукт, але й спонукати користувача перейти на сторінку та дізнатися більше. Увімкніть у текст дієслова: Дізнайтеся , Отримайте , Замовте .
Запропонуйте рішення або продемонструйте переваги
Розкажіть користувачам, що вони отримають, якщо натиснуть на ваше посилання. Зважайте на те, що якщо на сторінці не буде того, що їм було обіцяно, вони просто повернуться назад і скористаються посиланням конкурентів. Це буде шкідливо для ранжування сторінки, оскільки знизиться середній час перебування користувача на ній та на сайті загалом.
Якщо сторінка присвячена інформаційному контенту, покажіть, чому він повинен бути корисним або цікавим для користувача.
Не вводьте в оману
Не рекомендується вказувати заголовок, що не відповідають змісту сторінки, і ключові слова. Раніше це працювало, але тепер, коли користувачі та пошукові системи бачать такий прийом, вони оминають подібний сайт, і він втрачає позиції у видачі.
Придумайте конкретний та релевантний description
Середньостатистичні описи, що їх бачить користувач, схожі між собою. Ось чому так важливо, щоб описи були суворо у справі та без води. Слід використовувати саме ті слова, які повідомлять аудиторії, що ви «свій» і розмовляєте з ними тією самою мовою.
Не бійтеся повторювати
Користувач читає сніпети швидко, оскільки вони короткі. Тут чудово працює повторення ключових слів, які на підсвідомому рівні запам’ятаються користувачеві.
Помилки при складанні description
Хороший маркетолог повинен не тільки розуміти, яким має бути description, але й знати невдалі приклади description, яких слід уникати.
Відсутність такого
Якщо ви не додаєте мета-опис, пошукова система відобразить фрагмент першого абзацу тексту. Добре, якщо в цьому фрагменті будуть слова із запиту користувача, інакше сторінка отримає низький рейтинг у пошуковій видачі, а ви втратите ліди.
Повторення title
У обох тегів цілі. Крім цього пам’ятайте, що в сніпеті апріорі мало місця, і його потрібно заповнити з розумом. Не дублюйте одне й те саме. Виносите в заголовок саму суть, концентрат сенсу та привабливий CTA. Description повинен, хоч і в межах 150-200 символів, але розкрити title.
Чи не релевантна пропозиція
Не намагайтеся здобути кліки всіма можливими хитрощами. Коли користувач зрозуміє, що на сторінці немає того, що йому потрібно, вони підуть і потягне вниз позиції сайту.