SMM - Соціальні медіа

Як правильно складати запити для нейромереж: формули, шаблони та приклади

Коваленко Марія 

Нейромережі поступово із забавної іграшки перетворюються на робочий інструмент SMM-щика, маркетолога, редактора та автора. Вони вже вміють створювати картинки, що не відрізняються від реальних зображень і логічно побудований текст. У статті поділимося інструкцією щодо формування запитів та підкажемо, як покращувати видачу.

Як використовувати нейромережі в роботі

Нейромережі чудово справляються з базовими завданнями. Midjourney та його аналоги можуть малювати картинки для постів та сторіс, робити ілюстрації, плакати та фони, а ChatGPT – підкидати ідеї та теми для тексту або взагалі писати їх повністю самостійно.

Але в нейромереж дуже мало контролю – якщо при малюванні картинки художник бере участь у всіх процесах, то в Midjourney є тільки запит і результат. Все, що відбувається між цими речами, – «чорна скринька», і часом, щоб картинка або текст вийшов таким, яким потрібно, можна витратити дуже багато часу.

Але як асистенти та помічники – нейромережі зараз виглядають практично ідеальним варіантом. Вони можуть перекладати та редагувати тексти, підкидати ідеї для візуалізації, консультувати за складними темами. У статті розповімо, як сформулювати запит так, щоб нейромережа вас зрозуміла.

Сформулювати запит для нейромереж можна двома способами:

  • шукати готові промпти та підставляти у формули свої значення;
  • досліджувати можливості практично: пробувати різні підходи, змінювати порядок слів і виробляти свої фішки.

У матеріалі ми дамо необхідну базу, а далі справа за вами.

Як створювати запити для генерації картинок у нейромережах

Щоб створити малюнок у нейромережі, потрібно надіслати текстовий запит. Він умовно складається з трьох частин: опис об’єкта, налаштування стилю та роздільна здатність картинки.

Ось нейромережі, де можна створювати зображення за описом:

  • Midjourney . Найкраща нейромережа в плані якості картинок доступна тільки в Discord-сервері і за платною підпискою – від 8 $ на місяць.
  • Stable Diffusion . Відкрита нейромережа, якою можна скористатися онлайн або особисто на комп’ютері. Доступна безкоштовно, але потребує глибших знань у формуванні запитів.
  • DALL-E . Відкрита в розумному пошуковику Microsoft Bing – малює чудово, але погано справляється з обличчями та людськими фігурами.

Розберемо з прикладів, як сформулювати запит правильно.

Зробіть опис об’єкту

Створення зображення починається з опису об’єкта та його дії.

Вкажіть об’єкт і вкажіть характеристики. Нейромережі Midjourney, Stable Diffusion та DALL-E коректніше розуміють англійську мову, тому запити краще перекладати. 

Визначтеся з тим, що хочете отримати – тварина, предмет, людина, явище природи. Наприклад: місто, сад, будинок, автомобіль, лев, старий. Можна вказати колір, властивість чи характеристику через прийменники: сад на краю землі, будинок у космосі, автомобіль із золота, лев-гладіатор, старий на скейтборді.

Приклади уточнення властивостей об'єкта DALL-E
Приклади уточнення властивостей об’єкта DALL-E

Інший варіант опису – поєднати два об’єкти або властивості: автомобіль-чайник, рюкзак-літак, кіт-самурай.

Приклади запитів із суміщенням об'єктів у DALL-E
Приклади запитів із суміщенням об’єктів у DALL-E

Замініть абстракції на об’єкти. Нейромережі можуть згенерувати картинку за абстрактними словами. Наприклад, намалювати щастя, тривогу, час, наснагу, закон, філософію, голос. Так вміють робити Midjourney, Stable Diffusion, а Bing (DALL-E) запропонує підібрати асоціації до слів.

DALL-E, яка працює усередині Bing, єдина, хто відмовляється малювати абстрактні речі
DALL-E, яка працює усередині Bing, єдина, хто відмовляється малювати абстрактні речі

Перевага абстрактних запитів у тому, що результат часто буває непередбачуваним. Це одночасно і мінус – підсумковий результат може не відображати ваш задум.

Наприклад, ви хочете намалювати майбутнє. Stable Diffusion видасть щось схоже на плакати та обкладинки для дисків, тож краще описати абстракцію самостійно: «сонячне місто майбутнього» або «вечір у барі майбутнього». Використовуйте особисті асоціації, щоб пояснити нейромережі те, що вам потрібно.

Відображення абстрактного та об'єктного запиту у Stable Diffusion
Відображення абстрактного та об’єктного запиту у Stable Diffusion

Вказуйте кількість об’єктів. Додайте до опису кількість об’єктів – нейромережі добре обробляють до 3-4 штук. Якщо вказати слово у множині, нейромережа згенерує випадкове число об’єктів.

На п'яти совах стиль зображення змінився, і нейромережа стала неправильно рахувати їх кількість (Bing DALL-E)
На п’яти совах стиль зображення змінився, і нейромережа стала неправильно рахувати їх кількість (Bing DALL-E)

Пропишіть дію. Що робить ваш об’єкт? Сидить, йде, біжить, дивиться – доповніть опис дієсловом чи дією, яка допоможе зробити підсумкове зображення живим та цікавим.

Уточнюємо, що кіт п'є молоко, а хлопець – біжить за потягом
Уточнюємо, що кіт п’є молоко, а хлопець – біжить за потягом

Додайте прикметники та синоніми. Вкажіть настрій або характер для об’єкта («похмурий», «задоволений», «дбайливий») та синоніми («розумний» – «розумний» – «геній»), щоб допомогти нейромережі підібрати деталі для картинки.

Прикметники та синоніми «роздмухують» промпт, але зображення стають більш унікальними (Midjourney)
Прикметники та синоніми «роздмухують» промпт, але зображення стають більш унікальними (Midjourney)

Додати модифікатори

Модифікатори – це додаткові слова, які допомагають нейромережам малювати картинки у певному стилі, якості та вигляді. Ось деякі з них.

Налаштування віртуальної камери. На додаток до основного запиту ви можете вказати модель камери, фокусну відстань та тип зйомки.

Ось деякі показники, які можна використати:

  • Тип камери: Kodak Gold 400, Polaroid, Nikon D600.
  • Особливість лінзи: 70mm lens, macro lens, telephoto lens, gopro lens.
  • Відстань до об’єкту: close-up, medium shot, long shot.
  • Ефекти камери: depth of field, motion blur.
Запит із безліччю налаштувань для камери (Midjourney)
Запит із безліччю налаштувань для камери (Midjourney)

Стиль малюнка. Можна посилатися на конкретного художника або навіть кількох або вказувати загальний стиль, жанр та напрямок. Переглянути стилі та напрямки можна через пошукову систему або звернувшись до бази Photographers Midjourney AI Styles .

Стиль картинки – футуристичний
Стиль картинки – футуристичний

Колір малюнка. Напишіть відтінок, колір або тональність. Наприклад, “зелений”, “чорно-білий”, “неоновий”, “пастельний”. З підбором відтінків допоможуть промпт-конструктори – Midjourney Prompt Helper та Prompt builder for AI art Generators .

Вказали різних художників, і стиль вийшов зовсім іншим
Вказали різних художників, і стиль вийшов зовсім іншим

Налаштуйте параметри зображення

Фінальна настройка запиту – це вказівка ​​якості, рівня деталізації, фону та розмірів. Наприклад:

  • Якість рендеру: 2K, 4K, 8K, ultra-realistic, 8k rendering, ultra detailed, hyper realistic.
  • Заднє тло: white background, brown background, alien planet background, city background.
  • Розміри (лише для Midjourney): –ar 16:9, –ar 1:1, –ar 3:2.
  • Версія нейромережі (тільки для Midjourney): – v 5 (реалізм), – v 4 (арт).
Вказуємо версію та формат, якість та налаштування світла, щоб отримати зображення потрібного дозволу та виду
Вказуємо версію та формат, якість та налаштування світла, щоб отримати зображення потрібного дозволу та виду

Експериментуйте

Спробуйте різні підходи, щоб створювати картинки – не обов’язково щоразу використовувати один і той же промпт, змінюючи в ньому лише деякі деталі. Найкращий спосіб зрозуміти, як працюю нейромережі, це по-різному формулювати запит і дивитися на результат.

Як створювати запити для генерації тексту в нейромережах

Текстові нейромережі вирішують широке коло завдань – від написання контент-стратегії до створення коду та таблиць. Зараз існують дві великі нейромережі, в яких можна працювати:

  • ChatGPT працює як чат-платформа, в якій можна зберігати діалоги з нейромережею і повертатися до них знову і знову. Модель навчається з обмеженою базою і не завжди коректно повідомляє свіжу інформацію.
  • Bing – вбудований у пошуковик асистент-помічник, який працює на тій же моделі, що і ChatGPT: зберігати діалоги не можна, зате можна вибирати стиль відповідей та отримувати інформацію безпосередньо з інтернету.

Про те, що таке і чому він популяртний ChatGPT, ми розповідали у цій статті

Сформулюйте мету запиту

Формула запиту: [дія] + [вид тексту] + [тематика/ніша].

Приклади готових запитів за формулою:

  • Зроби сценарій для рілс для облікового запису бьюті-блогера.
  • Напиши смішний твіт на тему «ціни на каву в Москві» у соцмережі кав’ярні.
  • Склади контент-план у вигляді списку тем та коротких описів для соцмереж барбершопа.

Як це працює: чітко вказуйте ціль і кажіть, для чого вам потрібний текст. Наприклад, вам потрібно зробити пост. Якщо запитати у нейромережі «напиши пост у соцмережі», вона дасть вам пораду щодо написання, а не сам текст.

Чому так відбувається? У запиті погано виражене завдання – щоб нейромережа написала пост, потрібно вказати тему. Наприклад:

  • Напиши пост на тему «літо на селі».
  • Напиши пост на тему “3D-візуалізація”.
  • Напиши пост на тему “як вибрати чайник для кухні”.

Текст ми отримали, але його зміст може не відповідати вашим цілям. Доповніть запит і вкажіть, куди відправиться пост:

  • Напиши пост на тему «літо на селі» для соцмереж магазину будівельних інструментів.
  • Напиши пост на тему “3D-візуалізація” для соцмереж школи 3D-графіки.
  • Напиши пост на тему “як вибрати чайник для кухні” для соцмереж виробника техніки.

У результаті запиту «зроби пост» ми перейшли запиту «напиши посту на певну тему для соцмереж зазначеної ніші».

Якщо ви все одно не знаєте, як сформулювати запит, запитайте у нейромережі. Наприклад:

  • Мені потрібно написати пост на тему «лицарі та середньовіччя». Що мені потрібно тобі відправити, щоб ти зробив пост?
  • Мені потрібний контент-план для салону краси. Яку інформацію надати тобі, щоб ти його зробив?
  • Мені потрібно десять коротких слоганів для кав’ярні. Яку інформацію тобі надіслати, щоби ти їх написав?

Задайте нейромережі роль

Формула запиту: поводься як [назва ролі]. Твої навички [перелік компетенцій]. Твоє завдання [опис завдання]. Зроби [форма відповіді нейромережі].

Приклад готового запиту за такою формулою:

  • Поводься як SMM-фахівець. Ти розумієшся на маркетингу, копірайтингу, аналітики та сфері послуг. Твоє завдання – придумати серію сторіс для заміського курорту на тему «Осінь у басейні». Складіть список із п’яти сторінок у форматі заголовок + короткий опис.

Нейромережі можна запропонувати «прикинутися» персонажем або фахівцем – для цього достатньо вказати на початку роль. Варіантів безліч: автор, редактор, спеціаліст з трафіку, SMM-менеджер, креативник і таке інше.

У ChatGPT ви можете один раз налаштувати роль у чаті, а потім повертатися до неї знову і знову. Так, у вас може бути віртуальний копірайтер, перекладач, стратег та маркетолог.

Дайте опис цільової аудиторії

Формула запиту: зроби [опис завдання чи опис ролі]. Цільова аудиторія – [перечеслення характерис].

Приклади готового запиту за формулою:

  • Напиши пост на тему “як вибрати смартфон”. Цільова аудиторія – дорослі люди 40–50 років.
  • Уяви, що ти – креативний сценарист. Твоє завдання – написати сценарій для короткого відео на тему «радісні покупки у супермаркеті». Придумай героїв та закручений сюжет із несподіваними повторами. Цільова аудиторія – молоді сім’ї 25–35 років.

Опис цільової аудиторії значно підвищує якість тексту. Ви можете описувати як конкретні характеристики (стаття, вік, географія), так і задавати сферу інтересів та захоплень.

Акцентуйте увагу на деталях

Формула запиту: [завдання або опис ролі] + [використовуй/не використовуй].

Приклади готового запиту за формулою:

  • Ти – креативник. Придумай слогани для автомайстерні. Не використовуй слова “колесо”, “автомобіль”, “приїхати”, “якісно”, “сервіс”. Зосередьтеся на цінностях, які слоган може запропонувати для водія.
  • Напиши пост на тему “як правильно зберігати книги вдома”. Не використовуй вступ, одразу переходь до справи, пиши просто і зрозуміло, короткими реченнями.

Текстові нейромережі добре розуміють контекст, тому їм можна прямо вказувати, про що писати, а про що – ні. Пишіть, які слова, терміни, стилі можна використати, а що краще виключити.

Підсумки

Нейромережі видають те, що вони запитають – від повноти сформульованого запиту залежатиме якість картинки чи тексту. Спробуйте різні підходи, змінюйте формулювання та доповнюйте запит новими подробицями у процесі спілкування з нейромережею.

Recommended Posts

Facebook Блог SMM - Соціальні медіа

Як поміняти мову в месенджері

Змінити мову в месенджері можна кількома способами, залежно від того, який пристрій ви використовуєте: На телефоні Android: iOS: На комп’ютері Після того, як ви зміните мову, месенджер буде перезапущений, і всі меню та повідомлення будуть відображатися обраною вами мовою. Кілька додаткових порад, як змінити мову в месенджері Сподіваємося, ця стаття допомогла вам змінити мову в […]

Коваленко Марія 
Instagram Блог SMM - Соціальні медіа

Як створити групу в Інстаграмі

Давайте розглянемо процес створення та ефективного керування групою в Instagram. Ця платформа не лише призначена для публікації фотографій і відео, але й створює можливості для взаємодії з вашою аудиторією. Створення групи є відмінним способом посилити свою присутність на цій соціальній мережі та зробити ваш контент більш цікавим і привабливим. Перш ніж ми розглянемо подробиці, давайте […]

Коваленко Марія 
Facebook Блог SMM - Соціальні медіа

Як подивитися підписників сторінки в Фейсбук

Цією простою інструкцією ви дізнаєтеся, як переглянути список всіх підписників на вашій сторінці у Facebook. Ми також пояснимо, чому деякі користувачі можуть не відображатися в цих списках. У Facebook існують два типи зв’язку із сторінкою: “вподобання” і стеження. Ось їх коротке пояснення: 1. З допомогою меню “Підписники”: 2. З допомогою розділу “Статистика”: 3. З допомогою […]

Коваленко Марія 

Leave A Comment