SMM - Соціальні медіа Telegram Блог

Як створити телеграм бота та заробити на ньому

Коваленко Марія 

Telegram – не просто безпечний та зручний засіб комунікації. Завдяки постійному розвитку та новим інструментам, месенджер перетворився на автономну платформу, корисну для звичайних користувачів та для власників бізнесу.

Сьогодні говоримо про іншу корисну функцію — про Telegram-боти. Докладно розглянемо процес створення бота (без спеціальних навичок програмування та інших складних штук) та розберемося, як за допомогою ботів просувати товари та послуги.

Що таке Telegram-бот

Бот – це програма, робот, який допомагає покращити, автоматизувати та спростити взаємодію з аудиторією. 

Боти — самостійні облікові записи, які не потребують додаткового номера телефону для реєстрації. Для початку використання їх не потрібно встановлювати окремо. Вони імітують поведінку реальної людини, з якою ви взаємодієте у чаті. 

Інтерфейс роботів текстовий, так що ви керуєте ботами через повідомлення, які містять певні команди, інструкції. Боти розпізнають ці команди та реагують відповідно до заданої програми. Програми повністю автономні і не вимагають контролю з боку: їх необхідно лише настроїти відповідно до ваших цілей.

Боти – це кросплатформні програми, тому ви можете використовувати їх у версії Telegram будь-якої операційної системи (IOS, Android, Windows).

Варто зазначити, що бот ніколи не починає комунікацію першим. Для початку роботи потрібна згода передплатника на отримання повідомлень. 

Ботов можна інтегрувати в існуючі чати каналів, а також знаходити окремо, ввівши @ім’я_бота в рядку пошуку програми. Ось як це відбувається.

Крок 1. Шукаємо в пошуку @ ім’я_бота.

Крок 2 Знайомимося з описом робота.

Крок 3. Заходимо до бота, вивчаємо опис меню. Якщо все подобається, натискаємо ” Запустити” .

Telegram-боти допомагають розширити базовий функціонал каналів та підвищити активність, залученість аудиторії.

Кожен бот можна налаштувати для певної мети, наприклад: 

  • Робот може діяти як розумна система оповіщення, агрегатор новин. Такий бот гратиме роль інформатора і надсилатиме користувачам контент у вигляді персоналізованих добірок новин та актуальних подій у міру їх публікації.
  • Робот може заповнити канали контентом (інформація, медіафайли, статистичні дані) із зовнішніх сервісів через сторонні інтеграції (Gmail Bot, Youtube Bot).
  • Бот може приймати платежі від користувачів та виступати як онлайн-вітрина (каталог з товарами).
  • Бот може створювати інструменти користувача і пропонувати послуги з перекладу, форматування документів.
  • Бот може створювати однокористувацькі та розраховані на багато користувачів ігри: від простих аркад і головоломок до стратегій.
  • Робот може створювати соціальні платформи для знайомств.
  • Боти допомагають організовувати активність усередині каналів та оптимізувати рутинні завдання (передплатники можуть ставити питання питання, отримувати інформацію, отримувати доступ до технічної підтримки цілодобово).

Перевага роботів – їх варіативність та багатофункціональність. Вам не потрібно завантажувати на телефон кілька сторонніх програм, набирати велику команду адміністраторів. Досить знайти кілька готових ботів (або створити свого), які видаватимуть інформацію.

Ви можете створювати власні роботи та користуватися послугами сторонніх сервісів. У другому випадку рекомендуємо звертатися до каталогів Telegram-ботів із перевіреними якісними добірками для різних завдань. Різниця між ботами в Telegram і, наприклад, ботами в Facebook в тому, що завдяки публічному API, Telegram їх може створити будь-який користувач.

Як створити Telegram -бот

Створити та налаштувати бота досить просто. І тому зовсім необов’язково володіти мовами програмування. 

Для початку потрібно придумати ім’я, продумати команди, знайти два Telegram-бота на допомогу – @Fatherbot і @Manybot. Приступаємо.

Крок 1. Знаходимо у рядку пошуку месенджера програму @FatherBot.

@FatherBot – це головний бот, який допомагає створювати та змінювати існуючі боти. 


Крок 2. Заходимо у розмову з ботом, читаємо опис.

Для початку роботи нам необхідно надіслати команду /start.

Ця команда виведе на екран головне меню (список всього, що вміє @FatherBot).

До речі, не обов’язково друкувати команди вручну, достатньо ввести символ ” /” у діалоговому вікні. Після цього з’явиться аркуш доступних команд, і ви зможете натиснути на потрібну. 

Також можна натиснути на підсвічену синім кольором команду в повідомленні з меню.

Крок 3. Створюємо бот.

Щоб розпочати створення нового бота, відправляємо команду /newbot.
Отримуємо відповідь, де потрібно ввести назву бота.


Вводимо ім’я нашого робота.

Крок 4. Вигадуємо юзернейм. 

Тепер нам потрібно вигадати юзернейм, який дозволить шукати бот всередині месенджера або через браузер.

Важливо: назва бота має закінчуватися слово «bot» (welcome_bot, information_bot, newsbot).

@FatherBot повідомляє нам, що користувач вільний і тепер закріплений за нашим роботом.

Тепер у нашого бота є власне гіперпосилання, через яке користувачі можуть знаходити бот і заходити в чат через браузер і сам месенджер (http://t.me/StarsFriens_bot).

Також ми отримуємо токен (API-ключ). Це набір символів, вихідний код нашого бота, який дозволяє керувати ним та змінювати його у спеціальних конструкторах. Токен знадобиться на наступних етапах роботи з ботом.

Крок 5 Переходимо до налаштувань робота. 

Відправляємо в чат @FatherBot команду /mybots та вибираємо потрібний бот для редагування (зараз у нас тільки один тестовий бот, але згодом можна створювати та редагувати необмежену кількість роботів).

Відправляємо в чат @FatherBot команду /mybots та 

вибираємо потрібний бот для редагування (зараз у нас лише один тестовий бот, але згодом можна створювати та редагувати необмежену кількість роботів).

Натискаємо на наш тестовий бот, отримуємо повідомлення з меню, де нас запитують, що ми хотіли б зараз зробити. Натискаємо в меню команду ” Edit Bot” та отримуємо області редагування нашого бота. 

На скріншоті бачимо скелет бота. Зараз у нього є лише назва, але немає ні опису, ні будь-яких команд (дій, які можуть робити з ним користувачі). У міру того як ви змінюватимете бот, ці поля заповняться.

Наприклад, вибираємо поле “Edit Description” і натискаємо відповідну кнопку. 

Додаємо текст і отримуємо повідомлення, що підтверджує, що опис до бота додано.

Клавішу “Back to Bot” ми натискаємо щоразу після того, як внесли зміну і хочемо повернутися до інших налаштувань робота.

До речі, якщо натиснете клавішу “Back to Bot” і повернетеся до налаштувань, то побачите, що “скелет” робота оновився: додався опис (Description).

У чому різниця між полем Description та About? Description ми бачимо, коли вже зайшли до чату з ботом. Поле About – це опис профілю робота, який користувачі бачать до початку діалогу.

Знову натискаємо ” Edit Bot” , вибираємо кнопку ” Edit About” . Поле About не має перевищувати 120 символів.

About змінено. Нам знову пропонують або повернутися до меню з налаштуваннями, або до списку наших ботів (нагадуємо, у нас він лише один). 

Давайте подивимося, де знаходиться Description та About на прикладі нашого бота. Як це побачать користувачі? Ми вже можемо ввести в пошуку Telegram назву нашого боту @StarsFriend_bot

У профілі робота бачимо поле About, а в самому чаті — Description:

Крок 5. Додаємо картинку.

Знову вибираємо ” Edit Bot “, потім ” Edit Botpic” . Надсилаємо в чат заздалегідь підготовлену картинку.

Натискаємо ” Back to Bot”, дивимося на “скелет” нашого бота.
Тепер тут відображаються майже всі параметри, окрім команд. Для налаштування команд знадобиться спеціальний редактор ботів – @ Manybot.

Крок 6. Додаємо команди через редактор @Manybot. 

Оскільки @Fatherbot не дозволяє створювати команди для нових роботів, ми будемо налаштовувати наш бот через спеціальні редактори, наприклад, через @Manybot.

@Manybot – багатофункціональна платформа для створення та редагування ботів, доступна російською мовою. У ній легко створювати меню та команди. Тут можна редагувати опис та інші параметри бота без знання мов програмування.

Знаходимо бот у пошуку програми Telegram, відправляємо в чат команду /start.

Отримуємо повідомлення з меню.

На місці клавіатури з’являється меню , яким ми користуватимемося надалі. Нам потрібно вибрати « Додати бота».

Зверніть увагу, що @Manybot містить докладний список інструкцій з будь-яких настройок. Натисніть на кнопку « Інструкції» (або відправте в чат команду /tutorials ) – і отримайте детальні гіди (на скріншоті відображено лише частину інструкцій). Натисніть кнопку ” Допомога” – і знову отримайте меню доступних дій з вашим ботом (як на скріншоті вище):

Якщо вам недостатньо тієї інформації, яка є в меню @Manybot, ви можете знайти велику кількість покрокових відео та інструкцій в інтернеті. Так і гуглим: Manybot інструкція.

Отже, натискаємо « Додати нового бота». У відповідь команду @Manybot пропонує вже знайомий нам алгоритм. Залишається тільки скопіювати токен (нагадаємо, ми отримали його на самому початку @FatherBot) і надіслати його в повідомленні @Manybot.

Важливо! Нікому не надсилайте свій токен. Використовуйте лише перевіреними конструкторами роботів. Адже ми не хочемо, щоб наш бот потрапив у чужі руки. 

Надсилаємо повідомлення “Я скопіював токен”.

Надсилаємо наш токен із повідомлення в чаті з @Fatherbot.

Токен прийнятий, і зараз ми перейдемо в чат з нашим ботом і далі працюватимемо в ньому .

У чаті з @Manybot даємо команду /newpost (або натискаємо клавішу меню ” Відправити нове повідомлення передплатникам” ). Вибираємо нашого бота в повідомленні, що випало.

Натискаємо назву бота в повідомленні, і нас перекидає в чат з нашим ботом. Тут бачимо повідомлення, яке щойно надіслав нам @Manybot. Воно містить меню з налаштуваннями Це пульт керування нашим ботом. Тут можемо перечитати докладні інструкції щодо кожного пункту. І знову бачимо зручні клавіші меню на місці клавіатури:

Нас цікавить клавіша «Користувацькі команди». Це і є майбутні пункти меню нашого робота Тепер можемо створювати будь-які команди для нашого бота – спеціальні запити, які надсилатимуть передплатники, щоб отримати інформацію чи дію від бота.

Спочатку налаштуємо команди, а потім вже їхній вигляд у меню (те, як їх бачитимуть передплатники).

Вибираємо “Створити команду”. 

Радимо перед початком програмування бота скласти аркуш завдань, який він виконуватиме для користувачів: відповідати на запитання, надсилати фотографії, щось ще.

Оскільки тематика нашого тестового робота пов’язана з астрономією та астрологією, в якості однієї з команд ми вставимо посилання на сайт NASA. Цю команду (опцію майбутнього меню) і назвемо: /site. 

Після цього відправляємо посилання на сайт NASA і натискаємо ” Зберегти”. Отримуємо повідомлення, що команда додана в меню бота. 

Ви можете додати для передплатників можливість ставити запитання. Для цього є спеціальна кнопка “Додати питання”. Натискаємо її і бачимо варіанти: « Звичайне питання», «Розгорнута відповідь», «З варіантами відповіді». 

Ви також можете увімкнути ” Режим Випадкового Повідомлення”.

Наведемо приклад ще двох команд: /wallpaper (ми хочемо, щоб користувачі могли завантажити тематичні шпалери) та /info (після цієї команди користувач отримає інформацію про творців бота).

Для /wallpaper використовуємо режим випадкового повідомлення та завантажимо п’ять картинок. Натискаємо ” Зберегти”.

Крок 7. Налаштування меню робота.

Завдяки зручним клавішам меню знизу додаєте та впорядковуєте команди, які ви задали роботу на попередніх етапах.

Вибираємо “Налаштувати гол.меню”, ” Додати пункт меню”, вибираємо вже створену нами команду, називаємо її (фінальна назва для користувача, а не формат / команда ), зберігаємо.

Наприклад, хочемо перейменувати команду / info на зрозуміле « Про нас».

Вибираємо «Додати пункт меню» – /info :

Тепер меню нашого бота виглядає так. До речі, можна використовувати будь-яку мову та емодзі.

До нашого тестового бота додали три пункти меню: /info (про нас), /site (офіційний сайт NASA), /coolfact (цікаві факти).

Як заробити на Telegram-ботах та використовувати їх для просування продуктів

Якщо розглядати заробіток у ботах з погляду передплатника, то Telegram є сервіси, які платять за виконання різних завдань. Вони платять, наприклад, за перегляди постів та відео, коментарі в соцмережах, передплати на канали та ботів. 

Знайти подібні сервіси можна за запитами в пошуковій системі: наприклад, «Топ-10 ботів для заробітку в Telegram в 2021 році». Врахуйте, що багато з таких сервісів працюють за сірими схемами. Ми не вітаємо накрутку цільових дій і радимо уважно читати відгуки та умови участі у завданнях від роботів.

Крім того, ви можете розробляти боти на замовлення, а потім продавати власникам каналів.

Для бізнесу, веб-майстрів, онлайн-підприємців все цікавіше. Боти дозволяють оптимізувати процеси, вибудовувати ефективні комунікації, краще розуміти запити клієнта та оперативно відповідати на них. 

Компанії можуть створити Telegram-бота будь-якої тематики та просувати його серед своєї аудиторії. Якщо раніше ви рекламували свій сайт, то тепер рекламуєте робота. 

Така маркетингова стратегія називається Telegram First : користувачі здійснюють всі цільові дії прямо всередині месенджера. Таким чином, якщо хочете отримувати хороші показники в Telegram, повноцінно працюйте з лідами у цьому месенджері, приділяйте цьому маркетинговому каналу увагу та ресурси. 

  • Можна створити робота для спілкування з клієнтами. Такі роботи існують для консультації та сегментації клієнтів, а можуть бути просто автовідповідачами для вашої служби підтримки. Людина пише компанії в Telegram (посилання на робота він побачив на сайті або в рекламному пості). Робот відповідає йому заздалегідь запрограмованими репліками. Бота можна інтегрувати з CRM-системою, і ваш менеджер побачить діалог, чи зможе в нього вступити.
  • Можна створити робота з дублюванням бізнес-функцій вашого сервісу або сайту. Наприклад, звернувшись до боту, користувач можемо замовити таксі, придбати продукт, перевірити статус замовлення або наявність товару. 
  • Можна на основі ботів збирати учнів та проводити онлайн-навчання. Людина натисне на кнопку «Start», отримає перше повідомлення з правилами курсу і далі за налаштованим вами алгоритмом отримуватиме навчальні матеріали.

Для безкоштовних майстер-класів та марафонів Telegram-бот – знахідка ще тому, що його можна рекламувати, як ми говорили вище, у різних Telegram-каналах. Конверсія в бота буде вищою, ніж конверсія в заявку на лендинг, адже тут користувачеві потрібно зробити мінімум кроків, щоб зробити цільову дію. 

Приклад бота з майстер-класом

Реклама у ботах може бути доставлена ​​користувачеві через особисті повідомлення (тільки підписаним на бот людям). Це, по суті, аналог email-розсилки, проте все відбувається в рамках Telegram. Перевага для бізнесу в тому, що email може загубитися, потрапити до спаму, його потрібно верстати в окремому сервісі.

Спливаюче повідомлення від бота користувач з великою ймовірністю помітить і клікне на нього. А якщо навіть пропустить, то чат із ботом підніметься у списку над іншими чатами.

Ви можете розсилати користувачам актуальні пропозиції, добірки продуктів, новинки та знижки. Як ми вже писали, бот може виступати як повноцінна онлайн-вітрина з товарами бренду.

Рекламу можна розсилати і в Telegram-чатах. При підписці на канал бот зустрічає користувача вітальним постом, що містить рекламу.

Компанії можу купувати рекламу у Telegram-ботах. Цей варіант не має на увазі створення свого робота. Ви просто користуєтеся існуючими рекламними можливостями. 

Трохи докладніше про останній пункт. Обсяг реклами, що проходить через Telegram, постійно збільшується, згідно з дослідженнями . Фахівці відзначають, що великий попит має саме реклама в Telegram-ботах. І ось чому:

  • Більше охоплення за менші гроші, відсутність у користувачів роботів «рекламної сліпоти». Передплатники роботів не так часто взаємодіють з рекламними постами, та їх цільова дія обходиться дешевше, ніж дія передплатника тематичного каналу.
  • На відміну від каналів, де час для рекламного поста в стрічці зазвичай обмежено форматом 1/24, 2/48, 3/72 (за закінчення цього часу піст автоматично видаляється), у ботах реклама не зникає до наступного розсилки.
  • Можна придбати всю базу передплатників або її частину, щоб протестувати рекламну кампанію та заощадити бюджет.

Аналітики заявляють, що вартість розміщення в Telegram-каналах щомісяця збільшується на 10-15%. У ботах такого зростання не спостерігається, і вартість цільової дії користувачів зазвичай є набагато нижчою. 

Як знаходити Telegram-ботів для реклами

Існує три способи: пошук у браузері, готові каталоги з ботами, послуги рекламних бірж.

При першому варіанті достатньо ввести пошук запит, наприклад «Топ Telegram ботів з вивчення англійської мови». Видача надасть авторські добірки роботів на різні теми.

Каталоги також можна знайти за допомогою пошуку в браузері. Введіть запит «Каталог роботів в Telegram». 

Щоб знайти якісного робота, користуйтесь перевіреними рекламними біржами . На таких ресурсах ви можете вибрати тематику, перевірити показники, встановити діапазон цін, ознайомитись зі статистикою та відгуками. Наприклад, біржа Telega.in, вручну відбирає Telegram-ботів та канали для свого каталогу.


Удачі в освоєнні Telegram-ботів!

Recommended Posts

Facebook Блог SMM - Соціальні медіа

Як поміняти мову в месенджері

Змінити мову в месенджері можна кількома способами, залежно від того, який пристрій ви використовуєте: На телефоні Android: iOS: На комп’ютері Після того, як ви зміните мову, месенджер буде перезапущений, і всі меню та повідомлення будуть відображатися обраною вами мовою. Кілька додаткових порад, як змінити мову в месенджері Сподіваємося, ця стаття допомогла вам змінити мову в […]

Коваленко Марія 
Instagram Блог SMM - Соціальні медіа

Як створити групу в Інстаграмі

Давайте розглянемо процес створення та ефективного керування групою в Instagram. Ця платформа не лише призначена для публікації фотографій і відео, але й створює можливості для взаємодії з вашою аудиторією. Створення групи є відмінним способом посилити свою присутність на цій соціальній мережі та зробити ваш контент більш цікавим і привабливим. Перш ніж ми розглянемо подробиці, давайте […]

Коваленко Марія 
Facebook Блог SMM - Соціальні медіа

Як подивитися підписників сторінки в Фейсбук

Цією простою інструкцією ви дізнаєтеся, як переглянути список всіх підписників на вашій сторінці у Facebook. Ми також пояснимо, чому деякі користувачі можуть не відображатися в цих списках. У Facebook існують два типи зв’язку із сторінкою: “вподобання” і стеження. Ось їх коротке пояснення: 1. З допомогою меню “Підписники”: 2. З допомогою розділу “Статистика”: 3. З допомогою […]

Коваленко Марія 

Leave A Comment