Що таке дірект в інстаграмі
Все про директ в Інстаграмі на прикладах простими словами. У статті Ви дізнаєтесь, чому директ потрібний кожному бізнесу. Також поділюся новими фішками програми. Ще розповім, як не лише переписуватись в Інстаграм, а й використовувати “листування” на благо бізнесу.
Візуально цей інструмент Інстаграма нагадує звичайний месенджер і має інтуїтивно зрозумілий інтерфейс.
До речі, функція обміну повідомленнями не завжди була в Інстаграмі, вона з’явилася через 3 роки після запуску програми. Це була п’ята ювілейна версія соціальної мережі, що вже полюбилася.
Сьогодні директ – це криниця функціональних можливостей, починаючи з банального обміну повідомленнями, закінчуючи реалізацією рекламних розсилок та здійсненням продажів. Але про все по порядку.
Інструкція по використанню
Перш ніж підкорювати вершини в директ Інстаграм, освоїмо ази. Багато хто з Вас, мабуть, знайомий з основними принципами використання месенджера і може вважати, що стаття розрахована на “чайників”.
Ан-ні, гуру Директа теж чекають круті фішки та корисні відкриття. Наберіться терпіння!
1. Як потрапити в директ
Найчастіше директ використовують у мобільному додатку Інстаграм. Але якщо на телефоні села зарядка або глючить програму, можна скористатися й іншими менш тривіальними методами. Нижче розповім, як користуватися директом в Інстаграмі з будь-якого пристрою.
1.1. Мобільний додаток Інстаграм
Найчастіше для входу в директ та надсилання повідомлень використовується програма Інстаграм. Просто, зручно і завжди під рукою, якщо, звичайно, Ваш айфон не замерз і не вимкнув.
Отже, для того, щоб відкрити директ в Інстаграмі, зайдіть у програму і на домашній сторінці натисніть значок із зображенням літачка у правому верхньому кутку. Так Ви зможете дивитися та читати повідомлення.
1.2 Додаток Інстаграм для ПК
Зайдіть у Microsoft Store на комп’ютері або ноуті, знайдіть у пошуку офіційну програму Інстаграм, встановіть та авторизуйтеся під власним логіном.
Десктопна версія директ Інстаграм на комп’ютері виглядає аналогічно мобільною, тому просто знайдіть вже знайомий Вам літачок.
Мінус цього способу в тому, що Інстаграм на комп’ютері працює тільки для операційної системи Windows 10. Якщо Ваша версія на пк нижче десятки, скористатися програмою для робочого столу не вийде.
2. Як написати повідомлення
Як зайти в Інстаграм директ на будь-якому пристрої розібралися, тепер розглянемо, як користуватися його головною функцією – як писати повідомлення і як відповідати в директ в Інстаграмі.
До речі, якщо Ви зрозумієте як писати повідомлення, то у Вас автоматично відпаде низка запитань на кшталт: “Як прочитати повідомлення, як дивитися повідомлення?”
2.1. У самому директі
Після того, як Ви відкрили директ, тобто після натискання на літак на головному екрані, перед Вами з’явиться білий екран, якщо Ви ще жодного разу не користувалися директом зі свого пристрою.
І щоб написати повідомлення потрібно клацнути на “+” вгорі праворуч або натиснути на активний напис “Надіслати повідомлення”.
Перед Вами поле для створення листа. У полі “Кому” виберіть адресата, для цього почніть вводити ім’я або нік. У списку, що випадає, позначте потрібного користувача, він автоматично додасться в рядок відправки. Натисніть “Далі”.
Відкриється діалогове вікно з вибраним користувачем. Внизу екрана розташоване поле для введення тексту, коли Ви введете у рядок хоча б одну літеру, активується кнопка “Відправити”.
Тут можна прикріпити вкладення: фото, відео, посилання та іншу інформацію. Як це зробити, розповім трохи згодом.
2.2. У профілі
Інший спосіб надіслати повідомлення користувачу – перейти до його профілю та натиснути “Написати” під кількістю публікацій та підписок.
Важливо: скористатися цією функцією можна лише у випадку, якщо Ви підписані на фоловері. В іншому випадку Вам необхідно спочатку підписатися.
Обмеження в директ
Обмеження в директ я поділю на два типи: обмеження на відправку повідомлень Вам від іншого користувача та інші перешкоди, які можуть виникнути під час роботи з директом.
1. Обмеження на надсилання повідомлень
Обмежити доступ до Інстаграм до директа у своєму обліковому записі дуже легко. Перейдіть до розділу “Налаштування” – “Сповіщення” – “Push-сповіщення” – “Запити Instagram Direct” і поставте одну з галочок:
- “Вимкнути”, якщо не хочете обмежувати передплатників у можливості зв’язатися з Вами;
- “Від усіх”, якщо хочете створити бар’єр для спілкування з аудиторією.
Тут можна налаштувати повідомлення, щоб не пропустити жодного повідомлення від передплатників. Для цього поставте галочку в розділі “Instagram Direct” напроти “Від усіх”. Також цей алгоритм Вам допоможе і відкрити доступ до директу.
2. Інші обмеження
Здавалося б, написати повідомлення в директ простіше, проте на Вашому шляху можуть виникнути деякі технічні перешкоди. Розглянемо які обмеження накладаються на можливості месенджера.
2.1. Запит на відправку
Якщо користувач обмежив доступ до особистих повідомлень, необхідно запитати у нього дозвіл на надсилання листів. Запит прийде йому в директ. Після схвалення Ваше повідомлення стане доступним для прочитання.
2.2. Ліміти повідомлень
Прошу Вас, не кидайтеся розсилати по 100500 повідомлень кожному, освоюючи можливості директ. Тож Вас просто заблокують. Щоб уникнути блокування, існують ліміти відправок.
Допускається не більше 100 повідомлень передплатникам профілю та не більше 50 – користувачам, на яких Ви не підписані.
2.3 Розмір повідомлень
Обмеження накладається і розміри текстових повідомлень. Символів в одному повідомленні має бути не більше 500. Повідомлення, що перевищує цей ліміт, при надсиланні отримає попередження і відправнику доведеться скоротити текст.
Що можна надсилати
На початку статті я говорила про те, що в директ можна надсилати не лише текстові повідомлення. У цьому розділі докладніше зупинимося на видах директного контенту та його відправки.
1. Текст
Найпростіший, стандартний та популярний вид повідомлення – це текст. Як його створити та вибрати одержувача ми розібрали вище, а також пам’ятайте про ліміти. До речі, розбавити текст можна всіма відомими смайлами емодзі.
2. Фото
Другий за популярністю контент – фотографії. Прикріпити фото в директ в інстаграмі можна натиснувши на піктограму зображення в полі набору тексту.
Після натискання відкриється галерея, з якої можна вибрати одне або відразу кілька зображень для надсилання.
3. Відео
Відеозаписи з галереї доступні при натисканні на той же значок зображення. Також можна використовувати директ як альтернативу Skype.
Щоб записати відео в реальному часі та здійснити відеодзвінок співрозмовнику, натисніть на відеокамеру у верхньому правому кутку.
4. Миттєве селфі
Часто використовується для особистих облікових записів. Щоб зробити зникаюче фото для надсилання в директ натисніть на блакитний значок камери зліва в полі набору тексту.
На екрані з’явиться інтерфейс Stories, де можна увімкнути фронтальну або основну камеру, зробити фото та відправити співрозмовнику.
5. Посилання на профілі
Для відправки посилання на профіль потрібно спочатку перейти в нього. Натиснути три точки вгорі праворуч і клацнути “Поділитися цим профілем”.
У полі пошуку вибрати одержувача або групу одержувачів та натиснути “Надіслати”.
6. Публікації
Перейдіть до потрібного профілю, виберіть вподобану публікацію (не важливо фото або відео), відкрийте її в режимі перегляду та натисніть на літак.
Таким чином, можна ділитися як своїми публікаціями, так і публікаціями чужих акаунтів.
7. Історії
Ділитись можна і цікавими історіями, для цього при перегляді сторіс потрібно клікнути на знайомий літачок і вибрати одержувачів.
Тільки майте на увазі, якщо ділитися контентом закритого профілю, то одержувач зможе побачити інформацію, тільки коли підпишеться на нього.
8. Реакції історії
Усі коментарі та реакції у вигляді смайлів, які Ви відправляєте у вікні Stories (на зображенні вище у полі “Надіслати повідомлення”), теж йдуть у директ.
Там же можна відповісти на будь-який коментар з історії та продовжити листування.
9. Сторонні посилання
До повідомлення можна прикріплювати як посилання на внутрішні публікації Інстаграм, а й зовнішні ресурси.
Головний плюс – посилання будуть клікабельними. Так Ви можете додати до листа активну адресу свого сайту або групи у соціальних мережах .
10. Розташування
Клацніть на географічну назву, розташовану над публікацією.
У вікні натисніть на літак у кутку праворуч. Така функція дозволяє відправляти навіть точні розташування, наприклад, адресу Вашого офісу або магазину.
11. Голосові повідомлення
Нова функція директ, яка з’явилася в нещодавно оновленої версії програми. Щоб записати голосове повідомлення, оновіть Інстаграм, у розділі директ натисніть мікрофон у полі введення тексту.
Не прослухане повідомлення відображається блакитним кольором, прослухане білим.
Як видавити всі соки з директу
Після прочитання першого розділу, Ви знаєте все про структуру стандартної роботи в директі. Цієї інформації цілком достатньо, щоб спілкуватися з клієнтами та оперативно реагувати на повідомлення.
Здавалося б, які ще є можливості такого невеликого месенджера директ в Інстаграм?
Те, що ми з Вами щойно розглянули, лише початок великого плавання у світ незвіданого функціоналу. Гуру директа, прокидайтесь! Зараз дивуватимемо і Вас.
1. Групові чати
Один одержувач повідомлення добре, а 32 краще. Саме стільки користувачів можна об’єднати в один чат в директ і вести спільне листування.
Створюється чат аналогічно особистому повідомленню, лише у полі “Кому” додається кілька профілів по черзі. Чати можна створювати для:
- Обговорення товарів. Створіть спільний чат для обговорення новинки у товарному рядку. У процесі живого спілкування передплатники обмінюватимуться думкою та досвідом, розповідатимуть про переваги товару. Подібні рекомендації від першої особи завжди викликають довіру в очах користувачів, які ще не зважилися на покупку;
- Відгуки. Організація зворотного зв’язку в чаті має низку переваг. Кожен новий відгук в іменній чаті, будь-який учасник обговорення може перейти в профіль автора, і переконатися, що він не бот. Про кожен свіжий відгук чатівцеві буде надходити повідомлення, а захоплені відгуки швидше мотивують його на власну покупку;
- Запитання/відповіді. Напевно, Ви щодня відповідаєте на сотню однотипних питань: “А скільки коштує?”, “А як замовити?”, “А доставка платна?”. Якщо Вам набридло бути папугою, створіть директ-розділ, в якому передплатники будуть задавати Вам наболілі питання, а Ви відповідатимемо, причому всім одночасно;
- Техпідтримка. Вирішуйте проблеми на очах передплатників, відповідайте на запитання на кшталт “не можу перейти за посиланням”, “публікація недоступна” та ін. Покажіть механізм роботи компанії зсередини. Набагато більше довіри викликають живі компанії, які не бояться оголювати недоліки, але при цьому оперативно та чітко реагують на зауваження.
Створюйте різні чати та тестуйте як реагують на них Ваші клієнти. Звичайно, це не весь список ідей для групових чатів, тут, як кажуть, політ Вашої фантазії.
2. Швидкі відповіді
Повернімося до пункту “Питання/Відповіді” попереднього розділу. Альтернативою чату на вирішення частих питань служать, звані, швидкі відповіді.
Ви можете створити шаблони відповідей на найпоширеніші запитання, на кшталт “Скільки коштує?”, “Як замовити?”. Щоразу, коли Вам буде надходити таке повідомлення, просто оберіть потрібний шаблон і відправте. А якщо підете ще далі – підключіть чат-бота для Інстаграм , який вирішуватиме частину питань за вас.
Це заощадить час на набір повідомлення, уточнення вартості в прайсі та інше, а також скоротить період очікування відповіді та знизить ризик догляду клієнтів до конкурентів .
Налаштувати швидкі відповіді дуже просто: Перейдіть до розділу “Налаштування” – “Налаштування компанії” – “Швидкі відповіді”. Натисніть на знак “+” у верхньому правому куті або на активний напис “Нова швидка відповідь”.
3. Розсилки
Ні для кого не секрет, що велика кількість публікацій в Інстаграм не береться до уваги через велику кількість активних передплатників або непередбачуваних дій “розумної стрічки”.
А сторіс так взагалі всього добу живе. Представляєте скільки важливої інформації щодня прослизає повз Ваших клієнтів?
Не поспішайте зневірятися. На допомогу прийдуть можливості директ, а саме масове розсилання листів, адже особисті повідомлення читають усі і завжди.
Для початку я Вам розповім, що можна розсилати, а після розберемося як це реалізовувати. Отже, ідеї для розсилок за допомогою директу в Інстаграм:
- Вітання. Надсилайте іменний вітальний лист кожному користувачеві, який щойно підписався на Вас, розповідайте Ваше УТП , даруйте бонуси за передплату;
- Подяка за покупку. Подякуйте клієнту за вибір Вашої компанії, викличте позитивні емоції, закиньте вудку на повторну покупку;
- Оновлення асортименту . Повідомте передплатникам про нове надходження товару, зверніть увагу на конкретні категорії, товари тижня, хіти продажу;
- Дефіцит товарів. Мотивуйте клієнтів на здійснення покупки інформацією про обмежену кількість товарів у наявності;
- Акції Сповістіть клієнтів про акцію, що наближається. Розкажіть про умови та терміни, покажіть продукцію, на яку надаєте знижки;
- Новини. Повідомте передплатникам про зміну розкладу роботи Вашого офісу, про переїзд, відкриття нової філії або про появу в магазині кота Мурзика;
- Поздоровлення. Виявляйте знаки уваги до клієнтів у знаменні дати: день народження, 8 березня, 23 лютого, річниця від дня першої покупки.
Список можна продовжувати ще довго, тому користуйтеся фантазією і вигадуйте інфоприводи, щоб зайвий раз згадати про себе. Отже, йдемо далі.
Коротко про головне
Сподіваюся, Ви переконалися, що директ в Інстаграм – це не просто месенджер для спілкування та особистого листування, це корисний функціональний інструмент для бізнесу будь-якого масштабу.
Він дозволяє ділитися різним контентом, будувати комунікації з потенційними клієнтами, робити рекламні та новинні розсилки, здійснювати угоди, обробляти зворотний зв’язок.
Якщо Ви ведете бізнес-аккаунт в Інстаграм, то неодмінно впроваджуйте прийоми та фішки, про які дізналися сьогодні. І, звичайно, не забудьте поділитися своїми нововведеннями в коментарях.