Що таке таргетинг. Пояснюємо простими словами
Таргетинг – маркетинговий механізм, який дозволяє виділити цільову аудиторію за певними критеріями. Використовується насамперед у соцмережах.
Він допомагає ефективно рекламувати товар чи послугу: показувати її всім користувачам, лише тим, хто входить у цільову аудиторію рекламодавця.
Приклад вживання на «Секреті»
«Платформа попросила нас організувати кампанії з інфлюенсерами YouTube, Twitter та “Facebook та Франції з націленням на передплатників віком від 25 років з інтересами у геймінгу, відео, гуморі, науці, кіно».
Нюанси
Є кілька видів націлення:
- тематичний – реклама демонструється на сайтах схожої тематики (пропозиція авіаквитків на сайтах про подорожі);
- географічний – коло потенційних клієнтів обмежується певним регіоном (магазин у Києві показує рекламу тільки киянам);
- локальний — показує рекламу тим, хто перебуває у заданому радіусі (підійде до бізнесу з кількома філіями);
- тимчасової – реклама демонструється у певний час (реклама доставки їжі в обідній час);
- соціально-демографічний – реклама орієнтується на стать, вік, соціальний статус споживача (реклама дитячих товарів для жінок дітородного віку);
- контекстний – враховуються інтереси потенційного клієнта (якщо ви погуглили кавомолки, банери з кавовими товарами вас переслідуватимуть ще якийсь час).
Критика
Націлювання — зручний інструмент у просуванні бізнесу, але має темну сторону. Дедалі більше занепокоєння висловлюється у ЗМІ через те, що цей механізм сприяє дискримінації та посиленню гендерної та соціальної нерівності. Facebook звинувачували в тому, що жінки рідше отримують рекламу вакансій на високі посади, ніж чоловіки, а реклама житла враховує расову приналежність користувачів.
Восени 2020 року Apple і Facebook навіть посварилися один з одним на грунті націлювання. IT-гіганти обмінялися взаємними звинуваченнями на тему стеження своїх користувачів. Зокрема, Apple звинуватила Facebook у зайвому шпигунстві заради націлення реклами та бажання «зібрати якнайбільше» даних. Після цього Facebook почав питати дозвіл на стеження у власників iPhone.