Як зробити особистий блог в Інстаграм: створення та ведення своєї сторінки
Ще рік тому я чула від знайомих: «От якби я вчасно завів свій особистий блог в Інстаграм, я вже… А зараз який сенс?». Рік минув і, як виявилось, сенс був. Ті, хто не відкладали і розпочали роботу тоді, дійшли певних результатів: хтось монетизував свій профіль, хтось зміцнив особистий бренд та знайшов нових клієнтів. Так, раніше було менше конкуренції, зате зараз і аудиторія в Інстаграм набагато ширша. Головне, що ця соцмережа активно розвивається, і, отже, «відкусити шматок пирога», як і раніше, цілком реально.
У цій статті поговоримо про те, як створити та підготувати до просування особистий блог в Інстаграм, який буде не тільки забирати ваш час, але й працювати на вас.
Що таке особистий блог в Інстаграм і для чого він потрібний
У широкому розумінні особистий блог – це місце, де автор ділиться своїми думками та ідеями. Особистий блог в Інстаграм – сторінка, яку можна використовувати для демонстрації власної експертності, підвищення рівня довіри у передплатників, роботи над особистим брендом, просування товарів чи послуг. Звичайно, щоб дійти таких результатів, потрібно багато і щодня працювати над візуалом, текстами та просуванням.
❗️Проте ведення блогу відкриває нові можливості. Завдяки розвиненому профілю в Інстаграм, ви зможете:
- запускати нові послуги: курси, майстер-класи, марафони ;
- отримувати додатковий прибуток від реклами;
- збільшити продажі та знайти нових клієнтів у ваш бізнес;
- знайти партнерів та отримати вигідні пропозиції про співпрацю;
- впливати на теплу аудиторію, яка вам довіряє.
❗️Є й мінуси :
- Блог потребує щоденної роботи. Якщо випасти з процесу, можна втратити лояльність аудиторії.
- Для того, щоб розкрутитись, потрібні вкладення. Потенційні витрати можуть знадобитися на фотографа, копірайтера, SMM-щика, таргетолога. Звичайно, частину цих робіт ви можете робити самостійно, але у будь-якому випадку вам знадобиться рекламний бюджет.
- Результат ви відчуєте далеко не одразу. Напрацювання якісної аудиторії – тривалий процес.
- Вести блог – важка праця. Вам буде необхідно взаємодіяти з передплатниками, відповідати на їх коментарі, регулярно готувати корисний та цікавий контент: фото, відео, тексти.
Навіщо вести свій особистий блог в Інстаграм
Дуже часто особисті блоги ведуть методом тику. Пробують усі, і як вийде. Причини різні: брак часу, щоб сісти і нормально розібратися в алгоритмах майданчика, стереотипи, що досить просто вести блог та продажі злетять, несерйозне ставлення до профілю та ін. Я завжди говорила, складно очікувати на якийсь відчутний результат без планування та аналізу.
Перед тим, як щось робити, поставте собі важливі питання:
Навіщо мені взагалі блог? Бажаєте стати блогером та продавати рекламу? Завантажити експертний особистий бренд? Продавати послуги/товари? Ще якісь цілі?
Чому на мене підписуватимуться? Якщо ви робите ставку на особистий бренд та професійну експертність, то подумайте, навіщо людині читати вас щодня, що ви їй дасте? Користь, гумор, історії, поради? У чому буде ваші родзинки?
Чим я відрізнятимусь від інших? Не лише досвідом та якістю! Чим ви дійсно відрізняєтесь від них? Чому клієнти мають обрати саме вас?
Тільки коли ви чітко сформулюєте відповіді на ці питання, то зможете почати вести блог, який не тільки забиратиме ваш час, але й приноситиме користь. Його можна буде успішно монетизувати чи посилити власний особистий бренд . До того ж розкручений профіль завжди приносить нові можливості та пропозиції.
Як створити особистий блог в Інстаграм: покрокова інструкція
Вибір теми блогу
Залежно від вашої мети визначтеся з темою. Вона має бути цікавою не тільки вам, хоча це теж важливо, але й бути актуальною для вашої цільової аудиторії. Подумайте, яких передплатників ви хочете бачити у профілі, а потім припустіть, які теми можуть зачепити.
Знайдіть блоги зі схожою тематикою та вивчіть їх. Зверніть увагу, що в Інстаграмі це не лише прямі конкуренти, але й ті, з ким ви конкуруєте за увагу цільової аудиторії. Наприклад, якщо ви збираєтеся просувати послуги зі створення зачісок і писати про красу, то потрібно аналізувати не лише блоги майстрів зі схожими послугами, але й сторінки, які в принципі пишуть про бьюті-сферу.
Щоб відбудуватися від конкурентів, спробуйте знайти власну нішу. Не варто боятись брати вузькі теми – таким чином, ви, навпаки, зможете залучити якіснішу аудиторію. Наприклад, замість психолога «на всі руки» можна вести блог «сімейного психолога». Замість стиліста “для всіх”, позиціонувати себе як “стиліст, який одягає мам”.
Створення нового облікового запису
Я багато разів зустрічала, як користувачі по кілька разів змінюють тему та формат одного блогу. Їм шкода втрачати напрацьовану аудиторію і здається так простіше. Але подумайте ось про що. Припустимо, що раніше ви писали рецензії на книги, а тепер вирішили вести блог про маркетинг. З чого ви взяли, що вашій старій аудиторії буде цікава нова тема?
Швидше за все, багато хто почне відписуватися від профілю, алгоритми Інстаграм розцінять ваш блог як нецікавий і почнуть його менше показувати. До того ж завжди є ризики, що на старому профілі можуть бути якісь блокування. Тому, найчастіше, я рекомендую під нові цілі створювати окремі сторінки. Хоча, звісно, ситуації бувають різні. Для початку реєструємо сторінку в Інстаграмі та переводимо її у формат «Особистий блог».
- Зайдіть у профіль, відкрийте налаштування та виберіть «Акаунт».
- У самому низу списку натисніть «Переключення на професійний обліковий запис».
- При виборі типу профілю вкажіть «Бізнес» та виберіть категорію «Особистий блог».
- Вкажіть ті контактні дані, які вважаєте за потрібні. Будь-якої миті їх можна буде змінити або додати.
- Прив’яжіть сторінку у Facebook. Якщо не плануєте найближчим часом просувати профіль за допомогою таргетованої реклами, можете натиснути «не зв’язувати з Facebook»
Зверніть увагу, що вибрати будь-яку категорію, яка вам подобається. Здебільшого це ні на що не впливає.
Оформлення особистого блогу
Щоб профіль працював, потрібно його грамотно «упакувати». Перед тим, як розпочати роботу із залучення нових передплатників, переконайтеся, що ваша сторінка готова до прийому «гостей». Зверніть увагу на такі моменти.
Нік повинен бути простий, легко читати
Намагайтеся використовувати одне-два слова. Мінімум точок та підкреслень. В ідеалі нік повинен запам’ятовуватися та асоціюватись з вашою сферою чи позиціонуванням.
❗️Ось це хороші приклади : @ style.mom, @ zapiski_introverta, @ kraski_v_gorode.
❗️ А ось це не дуже : @ shnayatirkeysmt, @ 457525sharipat.
Аватарка яскрава та якісна
Оскільки Інстаграм – це насамперед соціальна мережа, то найкраще на аватар підійде ваше особисте позитивне фото, де добре видно обличчя. Навіть якщо у вас є дуже гарний логотип, але його ніхто не знає і користувачам він ні про що не скаже, ставити його на аватар не має сенсу.
❗️Ось це хороші приклади :
❗️А ось це не дуже :
Назва
Рядок “ім’я”, рядок з жирним шрифтом повинен містити ключові запити, за якими вас можуть шукати.
Тільки цей рядок впливає формування пошуку та списку видачі. Тому тут не потрібно бути оригінальним, необхідно просто працювати із найпопулярнішими запитами.
❗️Ось це гарний приклад :
❗️А ось це не дуже :
Тут немає слів, за якими потенційні передплатники можуть шукати подібний блог. Цю фразу краще опустити в шапку профілю
Шапка профілю
Повинна включати вашу унікальну торгову пропозицію і оффер (пропозиція, яка діє прямо зараз).
Також рекомендую виносити індивідуальний авторський хештег, за яким користувачі зможуть відразу побачити ваші найкращі роботи або найважливіші пости. Використовуйте у формулюваннях дієслова: розповім, навчу, покажу, зроблю і т.д.
❗️Ось це хороші приклади :
❗️А ось це не дуже :
У шапці стоять неавторські хештеги, вказаний неклікабельний телефон, немає унікальної пропозиції
Посилання
Активні посилання на месенджери, сайт або мультипосилання .
Завдяки клікабельному посиланню ви можете вказувати зручний спосіб зв’язку та надавати інформацію, яка може стати в нагоді передплатникам або клієнтам.
❗️Ось це хороший приклад посилання : wa.me/79991111111
Ви можете просто замінити цифри номера на свої та встановити її до себе у профіль у полі «сайт». При натисканні передплатників відразу перекидатиме на діалог з вами у вотсапі.
❗️А ось це не дуже : https://api.whatsapp.com/send?phone=79991111111
Це посилання надто довге і буде негарно виглядати в блозі. Можна зробити її більш «симпатичною» за допомогою будь-якого сервісу скорочення посилань.
Меню профілю (актуальні історії)
Це клікабельні кружки, в яких можна зберегти потрібні вам сторіс. Вони можуть міститися вся інформація потенційних клієнтів і передплатників. Наприклад, відгуки, прайс, опис послуг, процес роботи, рекомендації щодо вибору, закулісся.
Як створити меню із закріплених сторіс?
Це меню називається “Актуальне”. Хтось називає його «вічні сторис», десь можна зустріти назву «Highlights» – їхня суть від цього не змінюється. Гуртків вічних сторис може бути скільки завгодно. Ви самі регулюєте кількість, редагуєте назви та підбираєте обкладинки на свій смак.
Щоб створити новий гурток, зайдіть у вже опубліковану сторінку і в правому нижньому кутку натисніть на кнопку «Виділити»:
У вікні напишіть назву, яка буде відображатися на сторінці в Інстаграм. Якщо не заповнити назву за замовчуванням, залишиться назва «Актуальне»:
Як зробити обкладинки
Щоб меню профілю відповідало візуальній концепції всієї сторінки, можна додати власні обкладинки для вічних сторис. Для цього використовують або звичайні картинки, або створюють спеціальні. Наприклад, такий функціонал є у програмі Canva .
Щоб замінити обкладинку, зайдіть у існуючий гурток і в нижньому правому кутку натисніть на кнопку «Ще»:
Виберіть “Редагувати актуальне”:
Тут можна відредагувати назву гуртка або вставити потрібну обкладинку:
Що писати в особистому блозі: 10 ідей для початку
Для того, щоб весь контент (пости, фото та сторіс) були об’єднані спільною ідеєю і вели ваш профіль до мети, є сенс заздалегідь скласти контент-план. Нижче кілька ідей для постів, з яких можна розпочати.
Пост-знайомство
Для стороннього читача немає особливої різниці, хто ви – блогер або бренд одягу. В обох випадках вами цікавляться тому, що ви можете принести якусь користь. Користь – не лише навчання чи поради. Посміятись – і це користь. Дізнатися, як ви організували сімейну подорож, звичайно, теж.
Тому пишіть у цьому тексті не так про себе, як про те, чим ви будете корисні:
Пост-інструкція
Будь-яку інструкцію можна написати сухо, а можна креативно та весело. Вибирайте свій формат залежно від цілей блогу. У будь-якому випадку, якщо тема є актуальною вашим передплатникам, такі пости заходять на «ура».
Пост до/після
Розкажіть передплатникам, яких результатів можна досягти, якщо використати ваш товар чи послуги. Можна показати на своєму прикладі або описати історію клієнта.
Корисна добірка
Складіть корисну добірку книг, список потрібних товарів у дорогу або ще щось, що відповідає вашій тематиці. Такі пости завжди добре зберігають.
Чек лист
Це пост-пам’ятка, яка допоможе передплатникам підготуватися до якоїсь події або перевірити себе/свої дії.
Пост-історія
Історії завжди читають охочіше, ніж звичайний текст. Вони запам’ятовуються, їх легко сприймати. Можна розповісти особисту історію, яка розкриватиме якісь ваші позитивні якості, або описати історію про клієнтів – головне, щоб вона гармонійно вписалася у тематику блогу, викликала потрібні емоції.
Експертний пост
Такі пости дозволяють продемонструвати передплатникам, що ви розумієте у вашій темі. Найголовніше, щоб пост містив саме вашу особисту думку щодо питання, а не загальні рекомендації, які й так усі знають.
Пост-закулісся
Покажіть, що у вас діється всередині. Як ви створюєте свої продукти? Як надаєте послуги? Це цікаво та підвищує градус довіри. Можна зняти відео та прискорити його у монтажній програмі.
Пост-відгук або кейс
Візьміть будь-який відгук від клієнта і переобуйте його в історію. Розкажіть, чому до вас звернувся клієнт, які були очікування, що отримав у результаті. Додайте скріншоти з відгуками в карусель.
Пост, що продає
Розкажіть про свої послуги чи товари, опишіть їх характеристики, переваги та вигоди для передплатників. Придумайте цікаву подачу, додайте порівнянь, міні-історію.
Висновок
Після того, як повністю «упакували» профіль – продумали візуальну концепцію, оформили шапку профілю, наповнили особистий блог в Інстаграм корисним та цікавим контентом, можна переходити до просування.
Так, без цього теж ніяк, тому що передплатники та клієнти самі просто так не прийдуть, часи органічного зростання давно минули. Щоб про ваш особистий блог дізналися, є сенс задуматися про рекламу: таргет, блогери, взаємопіар, розсилання і т. д. Але це вже тема для окремої статті.