Як оформити стрічку в Інстаграмі: варіанти, тренди, фішки
Від кожної соцмережі користувачі звикли чекати чогось конкретного: від телеграм – експертних текстів, залаштунки у вигляді гуртків та голосових; від ВК – різноманітності форматів та розривних мемів. А ось в Інстаграмі користувачі люблять очима – наголос у цій соцмережі був і залишається на візуалі.
Тому, якщо ви продовжуєте працювати з Інстою, варто приділити час та увагу оформленню стрічки в Інстаграмі. Це допоможе збільшити кількість реакцій та зачепити увагу аудиторії.
Чи всім потрібна красива стрічка в Інсті?
У будь-якому правилі є винятки – у деяких випадках можна знехтувати візуалом і, наприклад, просто дублювати матеріал з інших соцмереж як є.
Оформлення стрічки важливо для:
- Товарна ніша. Якщо у вас інтернет-магазин, від маленького бренду з одним товаром до гіпермаркету з тисячами позицій вам важливий візуал. У цьому випадку стрічка Інстаграма виступає аналогом вітрини реального магазину. Щоб знайомити аудиторію з товарами і потім продавати, викладка мала бути продуманою та естетичною.
- Тих, хто продає красу. Якщо ваш товар купують насамперед через його естетику, хороша стрічка Інстаграма повинна не просто зручно представляти асортимент магазину, а й передавати настрій, створювати атмосферу, викликати бажання подивитися, торкнутися та купити. До цієї категорії належать, наприклад, ювелірні прикраси, косметика, декор для дому, одяг. Цим та подібним нішам точно потрібна гарна стрічка в Інстаграмі.
- Експерти. Якщо ви навчаєте аудиторію, даєте їй корисний контент, стрічка «Інстаграма» повинна допомагати читачеві орієнтуватися у ваших постах. Тут при створенні стрічки в Інстаграмі важливо вибрати відомий стиль картинок і додавати на фото чіпляючі заголовки, відображати користь, яку отримає читач.
- Тих, хто має візуальний результат. Якщо ви перукар чи салон краси, фітнес-тренер, тату-майстер, художник – найкраще створити стрічку «Інстаграма» з постійною демонстрацією результату роботи. З цієї причини найчастіше стрічки салонів краси з простими «до після» приводять більше клієнтів, ніж модні та естетичні картинки.
Як ви вже зрозуміли, стрічка «Інстаграма» залежатиме від завдань, які вона повинна вирішувати. Давайте розберемося, як на практиці працювати з різними видами стрічок.
Варіанти гармонійних стрічок
Стрічка з упором на навігацію
Завдання такої розкладки в тому, щоб користувач, який заходить у ваш профіль вперше, міг швидко пробігтися очима по картинках і вибрати тему посту. Цей варіант ідеальний для навчального та корисного контенту. Психологи, викладачі, коучи, консультанти та інші експерти – це історія про вас.
Як зробити таку стрічку:
- Виберіть один шрифт або плашку (текст усередині геометричної фігури), яку ви використовуватимете на всіх корисних постах. Бажано утвердити і єдиний колір тексту. Якщо є фірмові кольори бренду, можна звернутися до них або вибрати нейтральні відтінки – білий, чорний, сірий. Головне правило – читабельність на зображенні. Наприклад, якщо у вас є всі фото пастельних кольорів, не варто вибирати тонкий білий шрифт.
- Виберіть 1-3 кольори, які доповнюватимуть графіку ваших постів: вони будуть використовуватися для підкладок під текстом, ілюстрацій, інфографік.
- Для кожного посту формулюйте заголовок, що чіпляє, до 3-х слів. Наприклад: “Як впоратися з тривогою?”, “5 ідей подарунків мамі”, “10 секретних налаштувань iPhone”. Ці короткі тексти можна поміщати на картинку для привернення уваги.
Стрічка-каталог
Для інтернет-магазинів, особливо із широким асортиментом, підійде стрічка-каталог. У центрі картинки зазвичай товар або кілька товарів з нейтральним тлом або взагалі без тла. Доповнюють його ціна, знижка чи опис переваг товару.
Як зробити таку стрічку:
- Створіть чи візьміть готові шаблони для карток товарів: один – для одного товару без знижки, один – для одного товару зі знижкою та один – для кількох товарів. Затвердіть кольори елементів та шрифт тексту . Достатньо вибрати 1-2 кольори.
- Розбавляйте такі пости вільнішими дизайнами – наприклад, мінімалістичними фотографіями товарів, фото людей, ілюстраціями з однотонним тлом та текстом.
Стрічка-настрій
Гарним продуктам – гарну стрічку! Якщо ваш товар вибирають очима, стрічку та сторіс варто робити естетичними та актуальними. Тут в ідеалі використовувати якісний фото- та відеоконтент з хорошим освітленням. Чергуйте ракурси, додайте людей у кадр, передавайте емоції. Намагайтеся навіть у простий кадр додавати цікаву задумку.
Для планування такої стрічки вкрай важлива нагляд – підписуйтесь на акаунти з гарним візуалом, створюйте добірки крутих ідей на Pinterest, переглядайте тематичні блоги про дизайн та візуал.
Важливим є не тільки якість окремих картинок, а й планування стрічки в Інстаграмі в цілому. Вона має виглядати гармонійною та збалансованою. Чергуйте ракурси, витримуйте єдину кольорову гаму, додайте повітря. Зробити стрічку Інстаграма легкої та повітряної допоможуть мінімалістичні, чисті картинки.
Як зробити таку стрічку:
- Визначтеся зі стилем: виберіть колірну гаму – наприклад, світла тепла, неон, холодна сіра, пастельна. Знайдіть кілька хороших облікових записів з подібною гамою для натхнення, стежте за ними адаптуйте вдалі ідеї складання стрічки.
- Створюйте фотографії та відео порціями. Наприклад, раз на 2-3 місяці наймайте контент-фотографа і готуйте контент на 40-50 постів. Якщо не хочете або не можете делегувати, зберіть бюджетну фотозону: допоможуть кілька однотонних фонів, реквізит та дрібні деталі, кільцева лампа для телефону. Тоді ви зможете створювати якісний контент.
- Заздалегідь плануйте стрічку: будуйте візуал так, щоб картинки гармонійно поєднувалися один з одним, чергуйте плани та ракурси. При заздалегідь обдуманому плануванні набагато простіше вести профіль.
- Слідкуйте за трендами та потроху додавайте фішки до контенту. Наприклад, зараз є тренд на мінімалізм і природність, тому нескінченна стрічка в Інстаграмі з яскравими шаблонами у будь-якому випадку виглядатиме застарілою, навіть якщо виконана якісно.
Стрічка ДОПІСЛЯ
Якщо вам належить вести акаунти в б’юті-сфері, танцях чи фітнесі, дизайні інтер’єрів, навчитеся естетично фотографувати та представляти результати своєї діяльності. Сюди відносяться всі ніші, в яких немає фізичного товару, але є ваш чи клієнтський результат, який можна продемонструвати.
Тут не така важлива поєднання, стрічка публікацій Інстаграма може бути однотипною, але важливо, щоб профіль чіпляв і викликав думку «Я теж так хочу!».
Як зробити таку стрічку:
- Оформіть фотозону – місце з гарним світлом та приємним тлом, де ви фотографуватимете клієнтів, себе чи, наприклад, свої картини. Допоможуть недорога кільцева лампа для смартфона та фотофон.
- Робіть детальні фоторезультати з різних ракурсів.
- Вчіться створювати трендові відео. “Допісля” в коротких роликах – один з найпопулярніших форматів, який можна дивитися нескінченно. Не варто упускати таку можливість. Накладайте трендові звуки та показуйте вражаючий результат своєї роботи. Як у постах, так і у сторіс.
Інші типи формування стрічки
Крім перерахованих типів, можна виділити унікальніші і складніші варіанти складання стрічки Інстаграма. До них відносяться:
- Стрічка для особистого бренду та блогерів. Тут важливо показувати людину не лише як експерта, а й демонструвати емоції, розкривати різні аспекти її особистості та життя. Надихнутися допоможуть великі блогери. Багато з них наймають фотографів і як основний контент використовують креативні зйомки, розбавляючи їх рілс і простими життєвими кадрами.
- Стрічка для ріллс. За відсутністю інших способів просування, багато облікових записів переходять повністю на формат ріллс. В цьому випадку можна і потрібно приділяти увагу обкладинкам – виберіть тип стрічки для себе з прикладів вище і оформляйте за нашими порадами не просто картинки, а саме відеообкладинки. Тим більше що це необов’язково має бути кадр із відео, обкладинку можна завантажити окремо.
- Креативна стрічка. Звичайно, є складні, професійні та цікаві рішення. Особливо такі стрічки є актуальними для великих брендів, де за оформлення відповідає професійна команда дизайнерів. Тут візуал стрічки Інстаграма починає відображати цінності бренду, заявляти компанію як трендову та актуальну. В цьому випадку можна все: від лише мальованого візуалу до відео зі складною 3D-анімацією. Якщо у вас є певне бачення, знаходите облікові записи, які вас надихнуть, і спробуйте креативити. Якщо це поки що складно, можете складати стрічки, про які ми розповіли вище.
Як оформити стрічку в Інстаграмі актуально
Ми вже поговорили про логіку оформлення стрічки Інстаграма, а тепер торкнемося її наповнення. У 2023 році в Інстаграмі (пости, стрічка, сторіс) популярні:
- Мінімалізм. Нескінченна кількість деталей, кричущий візуал і незграбні картинки – залишилися в минулому. Намагайтеся, щоб у будь-якому пості був один головний акцент чи об’єкт. Якщо на фото є текст та об’єкт, робіть щось одне яскравим та великим, а друге – нейтральним та спокійним.
- Природність. Моделі із мінімальним макіяжем, природні живі відтінки на фото, відсутність жорстких фільтрів. Якщо хочете зробити трендове фото, інвестуйте час і сили у створення кадру з природним освітленням, а не в пост-обробку, яка до невпізнанності змінить картинку. Сюди належить фейстюн і фотошоп осіб і тіл моделей.
- Урожай. Якщо вам не хочеться робити природні та прості візуали, то актуальною залишається вінтажна обробка: плівкові фото, атрибути 90-х та 00-х років, зернистість на картинках. Все це привертає увагу та є трендом.
- Малювання та ілюстрації. Якщо у вас немає можливості якісно знімати товар або клієнт взагалі не надає вам жодного фотоконтенту, можна складати стрічку в стилі, що мальується. Намальовані вручну ілюстрації, особливо милі, смішні та життєві, чудово конкурують з фото та відео.
Підсумки
Отже, щоб зробити оформлення стрічки в Інстаграмі, вам слід дотримуватися цього плану:
Визначити, до якого типу належить ваш обліковий запис. У деяких випадках достатньо додавати заголовки, що чіпляють, на кожну обкладинку, а в інших варто продумати повноцінну концепцію і готувати професійні фото і відео.
Вибрати вид стрічки відповідно до ніші бізнесу:
- стрічка з акцентом на навігацію;
- стрічка-каталог;
- стрічка-настрій;
- стрічка допісля;
- інші види стрічок.
Продумати підхід та стиль з урахуванням актуальних трендів. Вибрати кольори, шрифти та графічні елементи, які ви будете використовувати. Якщо треба, підготувати фотозону або найняти контент-фотограф.
Заздалегідь планувати стрічку в Інстаграмі онлайн за допомогою сервісів для комп’ютера та програм для телефону, порівняти різні варіанти розташування картинок та знайти свою оптимальну схему.
До безпам’ятства милуватися гармонійною стрічкою , насолоджуватися компліментами від клієнтів та розповідати всім, як зробити гарну стрічку в Інстаграмі.
Удачі на шляху до ідеального візуалу та величезних продажів 🙂