Як продавати в Instagram*: покрокова інструкція
У цьому матеріалі кілька порад про те, як продавати в Інстаграм*: з чого почати, як оформити профіль і як комунікувати з передплатниками
Що можна продавати у соцмережі
Найкраще в Інстаграмі* продаються товари та послуги, які мають сильну візуальну складову. Тому користуються популярністю одяг, товари для догляду, косметика, прикраси, аксесуари, модні гаджети, предмети декору, товари для спорту, хендмейд.
Якщо говорити про послуги, то добре продаються в Інстаграмі послуги різних фахівців (перукарі, стилісти, фахівці з манікюру, тренери, коучи). Успішно можна продавати свої послуги за допомогою експертних акаунтів із психології, ведення бізнесу, інвестування, творчості.
Але загалом, продавати на майданчику можна абсолютно все, якщо знайти правильну подачу та свій стиль. Навіть самий непомітний продукт можна уявити так, що за вашим обліковим записом буде цікаво спостерігати. Подивіться, наприклад, на обліковий запис всім знайомої харчової соди:
Тому продати через Інстраграм ви можете абсолютно все (крім заборонених товарів, звичайно):
- послуги, в яких є спеціалістом (перукар, манікюр, сантехнік, репетитор, водій та багато іншого)
- консультації;
- курси;
- навчальні матеріали;
- товари, зроблені своїми руками (сьогодні дуже популярні: авторський одяг, посуд із різних матеріалів);
- мистецтва: музика, картини, вишивка;
- предмети одягу та взуття, у тому числі власного дизайну;
- пропозиція франшизи свого бізнесу.
Ми підготували покрокову інструкцію, як почати продавати в Інстаграм*.
1. Виберіть свою нішу
Простішим буде, якщо ви вже експерт або у вас є досвід у певній сфері, який ви хочете монетизувати.
Якщо ні, подумайте, що вам подобається робити. Складіть список цікавих сфер діяльності і перевірте, на які з цих напрямів чи є попит? Тому що найкраще стартувати у сфері, де вже є стійкий, сформований попит.
Практикуйте самостійний аналіз. Завжди є та будуть товари, які добре продаються, а є позиції з дуже низьким, відверто поверховим попитом. Далеко йти не треба — всі ми відразу згадаємо часи тетрісу, а з недавніх «вірусних» продажів — спіннери і хом’ячки, що говорять. Сьогодні це PopIt, наприклад.
Протестуйте свою нішу: спробуйте спочатку продати кілька товарів конкурента — на будь-якому майданчику.
2. Оформіть свій обліковий запис
Якщо ви обрали напрямок для вашого бізнесу, наступний крок – оформлення облікового запису.
В Інстаграмі* можна вибрати тип облікового запису, який ви будете вести. Для власників бізнесу є режим «Бізнес-акаунт», перейдіть на нього, коли зареєструєтесь. Після цього ви зможете переглядати статистику облікового запису (активність користувачів, їх стать, вік, кількість показів ваших постів та сториз, кількість унікальних відвідувачів, переходи за посиланнями).
Що має бути у профілі:
- Опис у шапці профілю: напишіть ключові слова, за якими вас можуть знайти клієнти. Не забудьте написати, в якому місті ви працюєте, або куди ви готові доставляти товар.
- Декілька постів, у тому числі вітальний.
- Закріплені сториз: з інформацією про вас, відгуками, каталогом товарів/послуг.
3. Визначтеся з контентом
Насамперед визначимося з декількома форматами, в яких ви публікуватимете свій контент: звичайні пости, сториз (тимчасовий контент, який зберігається 24 години), прямі ефіри та рілс. Розкажемо докладніше про кожний формат.
- Пости. Найзвичніший вид контенту, який зараз став дещо менш популярним через сторизи. Достатньо публікувати пости 3-4 рази на тиждень.
- Сториз. Обов’язково публікуйте сториз кілька разів на тиждень. Зараз користувачі в основному дивляться сторіз своїх друзів та інфлюєнсерів. Компанії теж можуть звернути увагу аудиторії, головне, публікуватися досить часто і робити цікавий контент.
- Рілс (Reels) – нова функція, яка з’явилася в російській версії тільки в 2021 році, аналог Тікток. За допомогою Reels можна записати коротке відео до 30 секунд, обробити його, додати музику, фільтри. Відео можна викласти у своїй стрічці, а також вони помітні у новій вкладці Інстаграма*:
У блозі має бути не тільки інформація, що продає, але й корисна для аудиторії.
Зразкове співвідношення:
- 30% – продає контент
- 10% – розважальний
- 60% – корисний
Якщо ви експерт, пишіть про кейси, помилки, особистий досвід. Продавайте через історії. Краще не змішувати особистий блог та бізнес-аккаунт, але розповідати історії про свій бренд, ділитися особистим досвідом іноді варто. Такий контент робить блог живим, чіпляючим.
Якісний контент до вашого інстраграм-магазину не повинен обмежуватися тільки описами товару. Розбавляйте інформацію, включаючи історії з життя вашої компанії, показуйте «закулісся», публікуйте різні цікаві включення з розряду «Чи знаєте ви що?».
Що ще важливо: якісні фотографії, гармонійне поєднання постів у стрічці. За створенням в обліковому записі візуального стилю можна звернутися до спеціаліста або купити набір шаблонів (темплейтів), щоб легко робити гарні пости та сториз.
Не обмежуйтесь лише фотографіями товарів. Наприклад, якщо публікуєте такий пост із товаром, напишіть характеристики та ціну.
4. Почніть просувати свій обліковий запис
В Інстаграмі* велика конкуренція, тому навряд чи вдасться лише безкоштовними методами просування. Але розпочати можна з підписок на вашу цільову аудиторію, лайкінгу користувачів, коментарів у популярних акаунтах.
Інші безкоштовні способи:
- Конкурси, участь у гівевеях (giveaway) від відомих блогерів або від кількох блогерів.
Стандартні конкурси проводяться по-різному. Ви можете запропонувати якесь творче завдання, а частіше вибирається варіант із лотереями та випадковим вибором переможця у певну дату. Нерідко саме в інстраграм конкурси дозволяють вбити одразу двох зайців. Запустіть таку активність, де до конкурсу допускається кожен, хто поставить лайк або зробить репост: отримайте аудиторію та охопіть більше потенційних покупців. - Акції Не забувайте про сезонні акції, великі свята в році. Новий рік, 23 лютого, 8 березня, День закоханих – під час цих подій у більшості магазинів діють знижки. І це не просто так: покупців на цей час також стає набагато більше, ніж у звичайні дні. Намагайтеся у великі свята не забувати про своїх клієнтів, постійно нагадуючи, що готові зробити для них вигідну пропозицію.
- Партнерське просування бартером.
- Репости публікацій інших блогерів, на яких підписано вашу ЦА.
- Більш складний спосіб – створення вірусного контенту, який користувачі лаятимуть і репоститимуть.
Не безкоштовний, але досить ефективний і недорогий спосіб просування реклама у мікроблогерів, які цікаві вашій цільовій аудиторії.
5. Аналізуйте досвід конкурентів
Вивчайте, як діють ваші прямі конкуренти, відстежте принципи роботи з клієнтами. Простежте користувальницький шлях, вирви продажів, які використовують конкуренти.
При постійному моніторингу ви помічатимете якісь унікальні риси, акції, методику роботи з передплатниками, слабкі сторони тощо.
Якщо ви будете тримати ваших конкурентів у полі зору, це допоможе вам залишатися в курсі тенденцій у вашій ніші та трендів в Інстаграм*.
Щоб відстежувати своїх конкурентів, можна на них підписатися, відстежувати їх рекламні кампанії у Facebook*. А можна використовувати спеціальні послуги, які допоможуть робити це в автоматичному режимі.
6. Комунікуйте з клієнтами
Якщо ви налаштовані довго працювати і сформувати лояльну базу клієнтів, встановлюйте дружні відносини з клієнтами.
- Відповідайте на повідомлення швидко. Щоб відстежувати їх, налаштуйте повідомлення в Інстаграмі* або у пов’язаному з ним Facebook*, для цього в налаштуваннях сторінки вашого бізнесу на Facebook* потрібно підключити бізнес-аккаунт в Інстаграм*.
- Не забувайте про допродаж. Наприклад, якщо продаєте футболки, запропонуйте шорти за знижкою. Або продайте до сукні відповідні туфлі. Клієнту зручніше буде купити все й одразу в одному місці, а ви підвищите середній чек, не докладаючи жодних зусиль — лише проявивши дружелюбність і уважність.
- Ніколи не кидайте своїх покупців після продажу. Дайте можливість кожній людині отримати зворотний зв’язок – поговорити з будь-якого питання з вами або з відповідальним співробітником.
- Слідкуйте за відгуками про свою роботу, працюйте з негативним зворотним зв’язком – шукайте відгуки у глобальній мережі.
Задоволений клієнт може дати ще більше грошей. Наприклад, може купити річ, що сподобалася кому-небудь у подарунок або порекомендує вас своїм друзям і знайомим.
Декілька способів підвищити продажі в акаунті
Облікових записів багато, успішних одиниці. Так що ніколи не пізно зайнятися розкруткою свого товару чи послуг через Інстаграм*, і не варто впадати у відчай, якщо продажі не йдуть.
- В Інстаграм* дуже цінуються активні профілі, тому якнайчастіше оновлюйте інформацію. Робіть сториз, виходьте у прямі ефіри.
- Урізноманітнюйте тематики, а краще сформуйте контентну стратегію з урахуванням досвіду конкурентів.
- Проводьте у своєму обліковому записі розіграші призів.
- Використовуйте класичні хитрощі створення ілюзії дефіциту. Наприклад, “останні п’ять товарів за цією ціною” або “пропозиція діє лише три дні” – це завжди діє на клієнтів.
- Запустіть рекламовану рекламу.
Чого точно не треба робити
Недосвідчені продавці часто стикаються з тими самими помилками:
- Публікують лише тексти, що продають.
- Не працюють із клієнтами, відповідають за кілька годин, не відповідають відгуки тощо. Робити це необхідно, навіть якщо ви не очікуєте на вигоду.
- Неправильно оформлюють пости. Не забувайте вказувати в них ціну товару, додавати додаткові зручні опції: писати про доставку, її вартість, гарантії тощо.
- «Забивають» на постійне просування облікового запису, сподіваючись, що все працюватиме саме.
Тепер ви знаєте, як почати продавати в Інстаграм*. Дійте крок за кроком і у вас все вийде. Вдалих продажів!