Як провести конкурс в Інстаграмі: покрокова інструкція
Основна мета конкурсу в Інстаграмі із призами – нові передплатники. Це найшвидший спосіб привернути увагу до профілю. Крім цього, залежно від формату, розіграш дозволяє збільшити залученість, активність та впізнаваність. Нижче покрокова інструкція, як провести конкурс в Інстаграмі від вибору подарунка до роботи з передплатниками після конкурсу.
Крок 1: вибираємо подарунок
Приз повинен бути привабливим, інакше користувачів не змусити здійснити зайве рух.
Власникам інтернет-магазинів найпростіше – подарунком може стати будь-який товар. Трохи складніше визначитися із призом тим, хто продає щось нематеріальне. Наприклад, косметолог. Якщо він вирішить розіграти набір косметики, то у конкурсі захочуть брати участь усі жителі Росії. Вони точно не прийдуть на прийом, і з великою ймовірністю відпишуться відразу після підбиття підсумків.
Звичайно, можна поставити обмеження по місту, але багато хто читає умови неуважно і все одно візьме участь. Якщо і запускати розіграш на всіх жителів країни, то заради підвищення активності та залученості.
Але якщо косметолог розігруватиме безкоштовну процедуру, то це привабить аудиторію з одного з ним міста. Імовірність того, що передплатники залишаться, а частина з них ще й стане клієнтами, більша.
Блогери можуть пропонувати подарунок, пов’язаний із їх сферою діяльності. Наприклад, ті, хто допомагає худнути, дарують план харчування та тренувань. Коучи можуть дарувати корисні книжки. Якщо ідей немає, то завжди можна розіграти гроші.
Крок 2: Визначаємось з видом конкурсу в Інстаграмі
Giveaway
Мабуть, це перше, що спливає на думку при згадці розіграшу в Instagram. Такий формат працює на залучення величезної кількості передплатників та добре підходить молодим акаунтам.
Гівеві проводять організатор (зазвичай розкручений блогер) та спонсори – ті, хто хоче розкрутити аккаунт. Останні скидаються на рекламу у блогера та приз. Зазвичай це щось варте: айфон, 1 млн. рублів або навіть авто.
Охочі виграти повинні:
- підписатися на всі облікові записи спонсорів (обов’язково);
- відзначити у коментарях згадки друзів або хештег (обов’язково);
- пролайкати останні три посади в кожному профілі спонсорів (необов’язково).
Завдання можуть бути й інші: зробити репост, викладе в сториз, залишити відгук та ін. Але гівевей розрахований на масовість, а отже, умови мають бути простими.
Гіви хороші тим, що дозволяють швидко набрати велику масу дешевих передплатників. Але є мінуси:
- У перші години після підсумків відписуються 30%, ще стільки або більше підуть протягом кількох тижнів.
- Через швидке зростання відписок різко падають показники залучення та охоплення аудиторії. Стрічка починає занижувати пости і їх можуть не бачити навіть колишні передплатники.
- Підписується нецільова аудиторія, а значить, вона нічого не купить і пости не читатиме.
Якщо хочеться провести гів, вибирайте організатора, у якого ЦА така ж чи схожа. Так, є шанси, що частина учасників стане вірними передплатниками.
Розіграш за лайк та позначку друзів
Такий розіграш користується найбільшою популярністю. Його легко організувати самостійно, а бюджет визначається в індивідуальному порядку, залежно від можливостей.
Основна мета розіграшу – залучення передплатників. Але його результат залежатиме від початкової кількості фоловерів та цінності подарунка.
Умови тут майже такі, як і в гіві, – поставити лайк, відзначити друга чи кілька. Можна не обмежувати кількість коментарів – так можна привернути більше уваги та підняти активність.
Конкурс у Stories
Досить новий формат, але популярність якого швидко зростає. Механізм такого розіграшу полягає у простих кроках:
- користувач підписується на організатора (-ів);
- ставить лайк під рекламним постом чи трьом останнім у профілі;
- робить репост запису в сториз і зазначає у ньому профіль організатора через @;
- за бажанням учасник також має зазначити у коментарях друга (друзів).
Мета конкурсу – передплатники та підняття впізнаваності. Історії друзів активно дивляться. Навіть якщо учасник вказав лише 10 профілів, решта друзів з великою ймовірністю перегляне його сториз. Так вони дізнаються про конкурс та зможуть перейти на нього.
Складнощі:
- в повному обсязі вміють робити репости в сториз;
- не всі знають, як до сторизу додати згадку профілю;
- історія живе на добу, якщо учасник не видалить раніше.
Якщо конкурс тривалий, не можна перевірити, чи учасник сториз виклав. Можна просити зберегти історію в актуальному, але це помітно ускладнює умови. Однак якщо приз дорогий, за нього боротимуться.
Творчий конкурс із хештегом
Суть: потрібно вигадати унікальний хештег і попросити учасників виконати певне завдання. Його результат потрібно викласти в профілі, обов’язково вказавши придуманий тег.
Переможця можна визначити самостійно, обравши найкреативніше рішення. Також це зробити можна і за максимальною кількістю лайків, які набрав пост із необхідним хештегом.
Ідея для конкурсу:
- зробити креативне фото та викласти у себе у профілі;
- розповісти історію, пов’язану із брендом;
- придумати рецепт із продукцією компанії;
- зняти відеовідгук.
Загалом для завдання можна вибрати будь-яке рішення. Але це складно, тому аудиторія має бути активною та лояльною, а приз – вартим. Також на нерозкручених профілях проводити таку акцію недоцільно без додаткової реклами.
Творчі формати підходять для підвищення активності та залученості, а також впізнаваності. Його часто використовують великі бренди.
Конкурси з коментарями
Такий формат дозволить підвищити активність у профілі. Підходить для популярних облікових записів з великою кількістю лояльних та активних передплатників. Суть проста – вигадати завдання, яке користувачі виконують у коментарях. А ось ідеї для них:
- Писати коментарі до стопа, а хто не встиг, той не бере участі у розіграші.
- Вгадати 3–5 правдивих фактів із 7–9 запропонованих.
- Відгадати, що зображено на зображенні.
- Написати у коментарях невелику історію із життя.
- Розповісти інформацію, чому так важливо виграти приз.
Переможець обирається випадково або за рішенням організатора.
Крок 3: складаємо рекламний пост про розіграш
Щоб привернути максимум уваги, пост про конкурс має бути привабливим. Для цього:
Гарно фотографуємо приз
Мало вибрати подарунок, важливо його красиво сфотографувати. Це допоможе привернути більше уваги: маловиразне фото відразу прогортають вниз, не читаючи тексту. На основі фото потрібно створити привабливу картинку, яка одразу дасть зрозуміти, про що пост.
Наведемо приклад. На фото нижче розіграють кальян та ласощі. Але без тексту це незрозуміло. З телефону таке фото можна легко перегорнути, прийнявши його за звичайну картинку до посту.
А це картинка хоч і невигадлива, але має приємне тло і помітний напис «Розіграш».
Визначаємось із термінами
Чим дорожчий приз, тим довше можна проводити конкурс. Важливо постійно нагадувати аудиторії про розіграш та підігрівати її інтерес.
У малорозкручених облікових записах не варто робити занадто довгі терміни. Якщо приз не надто дорогий, 5-7 днів буде оптимальним.
Складаємо опис
Важливо максимально точно вказати умови. Так користувачі зроблять все правильно, а ви уникнете претензій.
Прописуємо:
- Заголовок, який може починати зі слів «Увага, розіграш», «Розігрую», «Беріть участь у конкурсі» та ін.
- Оффер: який приз розігрується і що він цінний (останнє обов’язково вказувати).
- Умови: що робити і терміни проведення.
- тут можна задати обмеження – наприклад, не більше 10 коментарів, регіон проживання учасників, умови доставки призу та ін.
Вказуємо спосіб визначення переможців
Обов’язково потрібно вказати, яким чином буде обрано переможця. Якщо це робитиме журі чи організатор, потрібно довести, за якими критеріями проводиться відбір.
Якщо вибирати будете через сервіс, його потрібно згадати через @, тому що часто є важливою умовою, щоб скористатися ним.
Крок 4: вибираємо переможця
Для випадкового вибору переможця є два способи.
Через генератор випадкових цифр
Метод є досить застарілим, але яким ще користуються. Кожному учаснику надається номер, і софт визначить виграшне число.
Основна складність у тому, як привласнити номер кожному учаснику. Якщо конкурс відбувається у сториз, це можна зробити вручну. При згадці облікового запису надходить повідомлення, і ви можете кожному учаснику надсилати до ЛЗ повідомлення з порядковим номером. Потім можна просто перегорнути повідомлення знизу вгору і знайти переможця, якому було надано число-переможець.
Як рандомайзер можна вибрати сервіс Рандомус або Castlost.
Якщо користувачі залишали коментарі, останні можна вивантажити за допомогою спеціальних софт. Для цього є послуги, на кшталт Insta-comments і Getcombot . Потрібно ввести посилання на пост та своєю email. Потім з’явиться посилання на завантаження. Файлик можна відкрити через Excel, де коментарі будуть розміщені по порядку. Залишилося згенерувати число у рандомайзері, і переможця знайдено.
Через спеціальні послуги
З ними підбити підсумки розіграшу куди простіше та швидше. Потрібно ввести посилання на сайт, задати параметри та натиснути кнопку.
Такі послуги дозволяють знайти переможця:
- За коментарями: софт вибирає випадкового користувача.
- За хештегом: переможець вибирається випадково або за максимальною кількістю набраних лайків.
Такими сервісами є:
- Zengram Winner : вибирає випадково з тих, хто поставив лайк до посту, підписався на обліковий запис, залишив коментар, або зробив усе разом. У преміум-версії можна замовити перевірку щодо виконання умов, перевірку репоста у сториз, а також ігнорування коментарів після «стоп» від автора посту.
- Giveaways.ru: у ньому можна визначити переможця у конкурсі фото, ріпостів, коментарів.
Зауважимо, що платні тарифи цих сервісів недорогі – близько 200 руб. За ці гроші ви поставите жорсткі критерії відбору і будете впевнені, що переможець виконав усі умови.
Який спосіб ви не оберете, головне, знімати підбиття підсумків на телефон або в прямому ефірі. Інакше вас звинуватить у нечесності.
Крок 5: підвищуємо впізнаваність конкурсу в Інстаграмі
Якщо база невелика, підвищити ефективність конкурсу можна декількома способами.
Таргетована реклама
За допомогою таргетованої реклами в Інстаграмі можна відображати цільову аудиторію. Такі користувачі охоче підпишуться на обліковий запис, і є шанси, що більшість з них залишиться і після розіграшу.
Купити рекламу у блогера
Також непоганий спосіб, особливо якщо у блогера ненакручені користувачі, і вони є вашою ЦА. Можна замовити рекламу у пості чи сториз.
Реклама у особистих проектах
Розкажіть про конкурс у всіх соцмережах, де у вас є облікові записи. Якщо ті розкручені, ефект буде непоганим.
Крок 6: працюємо з новими передплатниками
Після розіграшів (особливо після гіва) в Інстаграмі розпочинаються відписки. Це не лише неприємно, а й загрожує погіршенням ранжирування. Що можна зробити:
- Провести ще один конкурс, щоб зупинити зростання описів.
- Замовити рекламу у блогерів, що має вашу ЦА.
- Підняти активність у профілі: провести конкурс коментарів, запропонувати пограти, почати викладати ультрацікавий контент та ін.
- Налаштувати таргетовану рекламу, але за умови, що у профілі є активність.
Звичайно, викладати цікавий контент потрібно регулярно, як і постійно працювати з аудиторією. У марному профілі утримати передплатників практично неможливо.
Висновок
Ми розповіли, як провести конкурс в Інстаграмі та які способи для цього є. Насамкінець дамо загальні поради:
- Якщо ви як спонсор берете участь у гіві, вибирайте перевіреного організатора. У нього мають бути реальні передплатники, а не фейки, і він має бути перевіреним. Непоодинокі випадки, коли організатор просто зникає з грошима.
- Обов’язково перевіряйте хештег для конкурсу на унікальність, інакше у конкурсі тегів може перемогти стороння людина.
- Нагадуйте про конкурс, щоб ті, хто пропустив анонс, змогли взяти участь.
- Якщо не впевнені у лояльності аудиторії, створюйте максимально прості умови.
- Не намагайтеся обдурити та не виконати умови. Про обман швидко тисячі користувачів Інстаграма.
- Після підбиття підсумків попросіть переможця зробити фото з призом та дозвіл на його публікацію.
Бажаємо вам продуктивних конкурсів!