Instagram Блог SMM - Соціальні медіа

Як знайти спонсорів в інстаграмі

Коваленко Марія 

Питання пошуку спонсора для свого конкурсу чи проекту завжди постає, якщо організатор хоче чогось масштабного. Адже, погодьтеся, на проведення «цукерки» (невеликого конкурсу-розіграшу) достатньо власних сил. А ось якщо ідея конкурсу виростає у серйозну справу, тобто є сенс покликати до себе в проект для співпраці та інших людей, і, можливо, навіть великі компанії.

Знайти спонсора конкурсу, з одного боку, не складно, але тут є ціла купа підводного каміння. 😉

Хто я?

Відповідь на це питання, як не дивно, для організатора конкурсу є ключовим. Саме ця відповідь визначить весь перебіг подій запланованого конкурсу.

Наприклад, якщо для мене важливою є свобода пересування дитини, то навряд чи варто співпрацювати з компанією, яка випускає «повідки для дітей». Або якщо куріння неприйнятне для мого способу життя, то сигаретний магнат мені як спонсор конкурсу не підходить. Навіть якщо просто відома особистість, яка могла б проспонсувати конкурс, «засвітилася» на публіці зі споконвічною цигаркою в зубах — вона теж не стане добрим напарником для мого конкурсу.

Чому? Тому що імідж спонсора впливає і на сприйняття нас іншими — учасниками, журі конкурсу і просто мимохідь заглянули. Тому важливо визначити пункти, які категорично не в’яжуться з моїм чином, а також ті, які підкреслюють мої життєві ідеї та устремління.

Моя ідея

Із попереднього пункту виростає ІДЕЯ конкурсу. Конкурс – це невелике відображення нашого життя, нашого світогляду . Найчастіше — якась одна сторона, одна думка… І ось цю думку варто чітко сформулювати ДО того, як вирушити на пошуки спонсорів. Саме цю думку, ідею ми і «продаватимемо» тим, хто в ній так само, як і ми, зацікавлений.

Приклад з Еко-сумковим флешмобом

Я просто обожнюю льон і бавовну. Терпіти не можу пластикові пакети (хоча, треба зізнатися, не так просто перевести їх у будинку). У магазин завжди хотілося йти з чимось міцним, багаторазовим (це для мене важливо) та гарним. Так прийшла ідея пошити свою першу еко-сумку.

І в той момент, коли ця ідея народилася в голові, коли перша сумочка з’явилася на світ, я подумала, що можливо хтось теж «хоче, але не знає як». Так народилася ідея флешмобу — дружно всім світом шити еко-сумки для себе, друзів, рідних, у подарунок, як пакування новорічних подарунків, можливо на продаж чи обмін — не важливо, головне, щоб кількість сумочок у світі збільшилася…

Який мій спонсор

І ось тут і з’являється ясність, у чому має бути абсолютна схожість переконань із майбутнім спонсором конкурсу. У моєму випадку мені потрібна була людина, яка, як мінімум, застосовує еко-сумки у житті, а як максимум — просуває їх у життя.

Але не завжди максимум потрібний. Цілком можливо, що для успішного привернення уваги до ідеї цілком достатньо представницької та відомої людини, яка просто робить те саме, що і я.

Навчати танцям з дитинства? Малювати «будиночки» та «вежі» на всьому поспіль? Чому б, як варіант, не залучити до цього відомих танцюристів чи архітекторів та дизайнерів?

Щойно я відчула, який спонсор мені потрібен, вмикаю «локатор».🙂

Нужны ли Giveaway для продвижения страницы? | Статья блога Kiwi agency

Пошук та відбір спонсорів

  1. Пошук серед знайомих. Найнадійніший спосіб. Знайомими можуть бути і родичі, і друзі, і замовники, і постачальники — будь-хто, з ким я вже досить активно спілкуюсь (реально чи віртуально).
  2. Пошук серед знайомих знайомих, тобто. друге коло. Можна, до речі, проводити тендер через соцмережі. Написати оголошення про те, що шукаю спонсора для конкурсу, та описати основні вимоги. Звичайно, треба розуміти, що я можу запропонувати для спонсора. Якщо і в мене раптом блог молоденький, навряд чи варто прямо такий супер-тендер затівати.
  3. Пошук у глобальній мережі. Власне, так я вийшла на Генерального спонсора в еко-сумковому флешмобі. Просто задавала у пошукових системах «еко-сумка», «eco-bag». Так випадково потрапила на сайт Терези ван Хеттен , яка просто творить сумочні еко-чудеса! Це виявилася абсолютно волонтерська некомерційна організація, яка зосереджена на тому, щоб у всьому світі долучити людей до відмови від пластикових пакетів. Натомість вони висилають еко-сумки (абсолютно безкоштовно, зауважте) навіть просто на запит, а також регулярно проводять розіграші тощо.

Насамперед, є сенс «просканувати» список кандидатів у спонсори та виявити тих, хто підходить «з моральних міркувань» . Після цього можна включити другий фільтр — чи підходять відібрані кандидатури «з матеріальних міркувань» (тобто є можливість побути повноцінним спонсором і надати приз чи рекламу конкурсу).

В дорогу

Потім, сформулювавши свою пропозицію та опис конкурсу, саме час виходити на контакт із потенційними спонсорами. В ідеалі – письмово. Так простіше відслідковувати процес листування і переговорів, ну і на всякий «пожежний» випадок (трохи далі про це буде).

Треба розуміти, що для того, щоб отримати підтримку одного хорошого спонсора, може знадобитися обговорення нашої пропозиції та ідеї з десятками компаній та людей. При цьому цілком можливо, що ще 50 контактів просто проігнорують листи.

Здається складним та витратним за часом? І так і ні. Складно лише вперше. Та й то — якщо зберегти шаблон речення та текст листа, то витрати часу знижуються в рази.

Якби я була організованішою, то взагалі звела б усі наші статистичні дані та деталі переговорів у табличку. Тоді при організації наступного конкурсу витратила б менше часу на пошук спонсорів. Наступного разу так і вчинимо.🙂

Листування зі спонсорами

Може виявитися, що спонсорами конкурсу захочуть бути одразу кілька людей. Це добре, але треба одразу прояснити всі статуси: чи хтось буде один генеральним чи основним спонсором, хтось — лише інформаційним спонсором (тобто приз не дає, але піарить наш конкурс на своєму ресурсі), хтось хоче взяти участь у виборі призерів (тобто брати участь у роботі журі), хтось взагалі бажає звести до мінімуму клопіт, пов’язаний з організацією та проведенням конкурсу.

Важливо:

  • хто і як надсилатиме призи переможцям,
  • яка географія відправлення призів (по регіону, країні, світу),
  • чи є переваги у способі визначення призерів (рендом, бали ще щось).

Всі ці деталі треба прописувати і уточнювати з усіма спонсорами до старту конкурсу.

В ідеалі – самим запропонувати схему, щоб спонсору потрібно було лише погодитись з нею та затвердити – або внести невеликі корективи . Повірте, спонсор здебільшого — дуже зайнята особистість… І вже ставати ще й організатором конкурсу навряд чи захоче.

Про саме листування не говоритиму — зрозуміло, що спілкуватися треба ввічливо, грамотно, чемно, просто і зрозуміло.

Старт проекту

Старт проекту як запуск ракети: назад не повернеш. 🙂 Тому фальстартів бути не повинно, особливо якщо конкурс серйозний, із залученими великими спонсорами та добрими призами.

Старт проекту означає, що всі домовленості, умови та ін. обговорені, затверджені і всіх влаштовують.

На старті рекомендується бути присутнім і спонсорам — як мінімум, вони повинні бути в курсі, на який точний час цей старт призначено. І першими повинні побачити реліз, якщо такий є.

В ідеалі публікація про початок конкурсу на сайті має збігатися з аналогічними анонсами у всіх місцях одночасно: соцмережі, форуми, дружні блоги, сайти спонсорів (якщо про це домовилися). Свого роду кроспостинг виходить – на своєму сайті реліз із посиланням на спонсора, на спонсорському сайті – реліз із посиланням на конкурс.🙂

Загалом, хоч би яким був масштаб конкурсу, все має робитися «по-дорослому».

Простежуються такі закономірності:

  • яке ставлення організаторів до конкурсу, такою буде і реакція та відгук учасників.
  • Одночасна публікація релізу або анонсу в різних джерелах миттєво дає надходження відвідувачів на сайт, що підвищує відсоток потенційних учасників.
  • спонсор починає поважати організатора, бачачи таку серйозність підходу. Як наслідок — хороші тривалі стосунки в майбутньому, можливість спонсорування інших проектів, збільшення призового фонду і, своєрідна негласна гарантія, що спонсор також серйозний у своїх зобов’язаннях.

Підтримка проекту

Якщо проект або конкурс розрахований на тиждень (не впевнена, чи бувають такі блискавичні заходи), його старт практично збігається з фінішем. Але найчастіше конкурси проводяться на довгі дистанції — і це означає важливість проміжної роботи .

За кілька днів після старту приплив відвідувачів до публікації знизиться. За місяць про конкурс можуть взагалі забути. Тому потрібно якнайчастіше нагадувати про нього, запрошувати людей, підтримувати стосунки зі спонсором конкурсу та учасниками.

На допомогу приходять:

–   Тематичні публікації . Я, пам’ятаю, зробила навіть окрему посаду про Терезу . Розповіла про спонсора, про глобальний рух, який Тереза ​​та її сім’я розпочали та успішно продовжують. Написала (і дала посилання) на всі ті супер-компанії, які виробляють ту саму улюблену рукоділлями американську бавовну, які дарують Терезі мішки тканини, призначені на пошиття еко-сумок.

— публікації на суміжні теми також чудово підтримують інтерес до конкурсу. Я публікувала свій авторський майстер-клас з пошиття еко-сумки, розповідала про мандали (бо призом від нас була сумка з намальованою текстильними маркерами мандалою) і навіть зробила огляд цих маркерів (між іншим, стаття про них вже рік тримається на самому верху хіт -парад у статистиці переглядів публікацій блогу).

— продовження листування зі спонсорами , щоб усі відчували себе включеними до процесу конкурсу. Це знову ж таки, найчастіше, гарантує «явку» спонсора на фініш.

Оголошення переможців

І ось нарешті настає день Х, коли конкурс підходить до свого завершення, а журі активно починає свою роботу — обирати переможців. Цей момент за час конкурсу, мабуть, найвідповідальніший, урочистий та складний водночас.

Залежно від способів визначення «везунчиків» рівень цих станів змінюється. Щиро кажучи, для мене вибрати когось найкращого — справжня проблема. Можливо, дається взнаки педагогічна діяльність, коли починаєш оцінювати не за одномоментний результат, а за старання, ставлення, внесок, настрій та активність протягом усього проміжку часу.

Саме тому я волію користуватися рендомом (метод випадкових чисел). Одне натискання кнопки – і все! Для мене всі «випадковості» завжди невипадкові, а тому я повністю довіряю Всесвіту вибір переможців у своїх конкурсах.

Але не завжди цей спосіб зручний. Іноді дійсно варто включити «людський фактор» та вибрати призерів за обумовленими критеріями. Що гріха таїти, хтось викладається у конкурсах, а хтось викладає роботу для галочки. І тим не менш, на цьому етапі найважливіше — пліч-о-пліч співпрацювати зі своїми спонсорами.

У моєму прикладі я так само віддала перевагу ренду, зробила скріншоти всіх вибірок, відіслала Терезі збережені зображення із зазначенням імен. І лише після цього опублікувала дані на сайті. Це, як мені здається, вкотре підкреслює мою повагу до спонсора та цінність його думки для мене.

Завершальна фаза

Идеи для конкурсов в Инстаграм. Креатив имеет свойство иссякать, а муза… |  by Дмитрий Торгов | Medium

Після оголошення імен переможців я розіслала їм усім повідомлення (ну подобається мені радувати сюрпризними повідомленнями!) і запросила повні контактні дані, які потім надіслала спонсору. Весь час до отримання призу я продовжувала переписуватися зі спонсором , ввічливо уточнюючи статус відправлення призів, а також підтримувала листування з призерами , щоб вони не хвилювалися, не переживали.

Зі штатів призи добиралися довго, а тому я зробила маленький «презент» переможцям, щоб прикрасити очікування. Листівка та купончик на знижку – просто у новорічні свята – став приємним моментом.🙂

А якщо…

А що робити, якщо раптом спонсор конкурсу зникає, ігнорує листи тощо…? На жаль, буває будь-яке. І навіть надійний на вигляд спонсор у найвідповідальніший момент може ускладнити завдання до максимуму.

По-перше, особисто я намагаюся по можливості дотримуватися принципу презумпції невинності (до речі, і по життю також). Це одразу розплющує очі, знімає роздратування та підказує потрібні рішення. 🙂 Спонсор теж людина, всяке може статися. Бувають ситуації, коли реально «не до конкурсу», хоч би якою відповідальною людиною був спонсор.

По-друге, не варто на своєму сайті «звалювати провину» на спонсора або якось чорнити його ім’я. Навіть якщо він справді зник або не відгукується. Згадуємо перші пункти статті та розуміємо, що імідж спонсора мого конкурсу вже нерозривно пов’язаний із моєю репутацією. 😉Тому шукаю «загальні» фрази, оминаю питання відсутності обіцяних призів і терміново вигадую гідну заміну.

По-третє, саме про заміну. Відповідальність за закінчення конкурсу все одно на організаторі – тобто. з позиції учасників має бути не важливо, чи спонсори з’явилися на церемонію нагородження. Учасники мають повне право отримати те, що їм обіцяли, або, як мінімум, компенсацію. Компенсація, до речі, має реально перевищувати за цінністю самі призи. На те вона компенсація.🙂

По-четверте, конкурс таки мій, а не спонсора, тому остаточне рішення завжди за організатором. Моє дітище, мої правила. Отже, якщо хтось починає їх порушувати, то «головнокомандувач» завжди має право видалити гравців, у т.ч. та спонсора. І, звичайно, не варто засмучуватися з приводу недбайливих гравців, а краще порадіти, що втрати не такі страшні, як могли б виявитися…

Подяка спонсору конкурсу

У разі доброго завершення проекту має сенс подякувати всім і вся . Адже це ж просто неймовірно, що такі штуки проходять! І вони глобальні! Конкурси, марафони, флешмоби, цукерки та розіграші, естафети та вікторини — спільна ідея здатна об’єднати мільйони людей найрізноманітніших національностей та віків, статі та професії, рівня життя та інтересів. Класно, правда?

Тому так приємно писати «фінальні» подячні публікації в блозі, розсилати «Thank you» cards, відправляти «спасибі» е-мейли.

І, між іншим, це ще більше зміцнює дружні відносини між усіма. А це — запорука успішної співпраці у майбутньому.

Висновки для себе

Про цей пункт, пам’ятаю, мені ще в інституті на лекціях розповідали, але я завжди принижувала його цінність. Зробити «аналіз проведеного уроку» (тісно пов’язаний із самоаналізом) — що може бути занудніше? Однак у всіх педагогічних конкурсах майстерності цей момент просто обов’язковий, без нього неможливо зайняти призове місце. Так що…

Аналізуємо за всіма пунктами! Починаючи з того, якого спонсора ми притягли до себе, чим і навіщо, і закінчуючи нюансами організації та проведення проекту. Виявляємо, що було “круто!” і «ух ти!», а що — «так…», «ех…» і «шкода, що…2. В ідеалі – записати все у файл або хоча б блокнот. До наступного проекту точно знадобиться.

Окремо варто замислитись над списком потенційних спонсорів. Просте табличка – ім’я, сайт, вид діяльності, зразковий приз, умови спонсорства. Дуже зручно. До речі, «проблемних» спонсорів теж можна в такому файлі якось «підсвітити».

І ще кілька слів…

Неодноразово я сама побувала в шкурі та спонсора, і того, хто спонсора шукає… Що сказати? Спонсор конкурсу так само дбає про свій імідж, а тому так само відбирає «з ким грати, а з ким не грати» — адже репутацію зіпсувати дуже легко та швидко.

Адекватний спонсор також переживає, що організатор не впорається, зійде з дистанції, загубить процес вибору призів і т.д., тому намагається підстрахуватися і не зв’язуватися з тими, хто не вселяє довіри.

Ми вибираємо спонсорів, а спонсори обирають нас!

Нехай будуть конкурси та спонсорство! Ура!

PS пропоную у коментарях позначити свою готовність бути спонсором конкурсу чи проекту чи висловити потребу у спонсорі — а раптом ми одне одного тут усе знайдемо?🙂

Recommended Posts

SMM - Соціальні медіа Telegram Блог

Як зробити голосовий чат у телеграм – повний посібник зі створення та налаштування

У статті розповімо, що таке голосові чати в Телеграмі, як створити свій чат, і що в ньому можна робити. Як створити голосовий чат у Телеграм: покрокова інструкція Розбираємось у процесі створення чату та його налаштуваннях. Відразу впадає в око, що жодних ексклюзивних інвайтів та заявок на реєстрацію з довгим очікуванням у ТГ немає — створювати […]

Коваленко Марія 
Instagram Блог SMM - Соціальні медіа

Як додати кілька фото у сторіс Інстаграм

Багато користувачів помітили, що в Інстаграмі з’явився новий стікер, який дозволяє додати картинку або кілька фото в сторіс. Це круглий значок із зображенням всередині. Розбираємось, як його використовувати і навіщо він потрібний. Як додати кілька фото до сторіс Інстаграм за допомогою нового стікера Якщо у вас вже з’явився новий стікер, то ось інструкція щодо його використання. […]

Коваленко Марія 
SMM - Соціальні медіа Youtube блог

4 нові функції YouTube для прямих трансляцій 2022

YouTube анонсував нові функції для прямих трансляцій, частина вже тестується, а частина буде запущена найближчим часом. Нові інструменти допоможуть авторам стриму краще взаємодіяти зі своєю аудиторією. Нові функції : Обведення навколо аватарів каналів, які зараз ведуть трансляцію. Гості у прямих ефірах. Найближчим часом YouTube запустить тестування спільних прямих трансляцій. Це дозволить авторам запросити гостя на свою трансляцію, просто […]

Коваленко Марія 

Leave A Comment