SEO Блог

як зробити PBN? Інструкція як створити та розвивати мережу сайтів

Коваленко Марія 

PBN мережа (Private Blog Network) – це мережа сайтів, створена з метою нарощування маси посилань для основних проектів. Ефективний інструмент SEO просування сайтів. У цій статті наведено поради та інструкції для новачків у 2021 році.

  • Що таке PBN сітки та які вони бувають.
  • Як зробити PBN.
  • Як побудувати мережу PBN: просунуте посібник зі створення та розвитку власної мережі.

Навіщо потрібні мережі PBN?

Найімовірніше, нема чого. Є багато видів посилань. Наприклад, collaborator. Впевнений, що там посилання набагато якісніші, ніж у вас вдасться зробити в PBN. З іншого боку, я вважаю, що Google Adwords краще, ніж SEO, але все одно займаюся другим. Адже не у всіх тематиках можна робити звичайні посилання. І навіть якщо за ефективністю ви вважаєте, що це програє іншим методам, завжди потрібно хотіти все. Важливо робити і те, і те.

Як я бачу PBN

Для мене воїн на білому коні – Google. Ви намагаєтеся влізти в цю екосистему, переваживши чашу у свій бік, не з тим, чого він від вас чекає.

Як інші бачать PBN

Для інших картина може бути іншою. Немає єдиної думки.

Хтось вважає, що сайт на WordPress – це канонічний PBN. Ймовірно, вони мають рацію. Те, що PBN називають будь-які сайти, а не тільки блоги, – збіг.

Дехто думає, що відновивши сайт з WebArchive, вони отримають PBN. Для інших PBN – купа згенерованого контенту на схожих шаблонах. Є такі, які вважають, що за допомогою редиректів і без контенту можна отримати PBN.

Кожен із них по-своєму має рацію. Залежно від вашого підходу, ви отримаєте один з цих варіантів.

Є ще ті, хто вважають, що WEB 2.0 – це PBN. Я не згоден. Це ті самі посилання. З таким самим успіхом посилання, поставлені Хрумером, можна вважати PBN.

Якщо вам не належить домен, то це просто ваш user-generated контент десь на іншому майданчику. Його будь-якої миті можуть видалити. Це такі собі сітки PBN. Найкраще зробити сотню якісних сайтів, ніж тисячу блогів на Blogspot.

З чого складається сітка PBN

Вам потрібні хороші домени, чіткий контент, красиві посилання та унікальний HTML. Для інфраструктури вам потрібен хостинг (те, як вас бачитимуть люди) та надійна підтримка.

Домени

Існує багато варіантів розробки доменів. Розповім про кожного з них.

Нові

Найпростіший і очевидніший спосіб – купити нові домени. Тут ваш плюс – відсутність мінуса. Від нього немає користі, але немає жодної шкоди. Особливо, якщо на цьому домені раніше не було сайту (можна перевірити WebArchive).

Цей варіант підійде якщо ви працюєте довгостроково, а ваша тематика та продукт вимагають тривалого та акуратного просування. Так ви, скажімо, через 2 роки отримаєте хороший сайт.

Але це найскладніший спосіб. Вам доведеться вибудовувати все з нуля, ви не отримаєте жодного первісного бусту.

Плюс – ви навряд чи влетите в непотрібні вам фільтри лише через підозру вас Google у тому, що ви намагаєтесь його якось обхитрити, різко змінивши контент, тематику тощо.

Давнодропи

Інший варіант – старі дропи. Вибираєте якийсь сайт, запускаєте на нього crawler або дивіться биті посилання Ahrefs. Знаходьте помилки або домени, що мають, і отримуєте з них посилання. Спосіб добрий, але ви будете не єдиним, хто так робить.

Якщо у вас є кейворди на вашу тематику, то ви можете зробити генератор доменів – він перебере всі домени за вашими ключовими словами. Велика ймовірність, що якщо домену зараз немає, то він був раніше.

Можна пошукати їх у WebArchive. Більшості доменів можливо і не буде, але завжди можна знайти щось цікаве.

Є каталоги на кшталт DMOZ та ін. Зараз вони не працюють, але є їхні дампи. Там знаходяться домени, які були трастовими якийсь час тому. Можливо, вони були такими і після закриття каталогів. Тим не менш, це хороша штука з якої можна почати. Ви зможете перебрати всі домени, що там знаходяться.

Існує багато локальних бізнесів, що закрилися. Цілком можливо, що вони встигли додатись до якихось каталогів. Можна їх парсити та знаходити домени. Ймовірно, там будуть не такі трастові посилання, як, наприклад, посилання Washington Post. Але там будуть сайти справжніх бізнесів у певному регіоні. Якщо ви працюєте локально, цей спосіб вам підійде.

Якщо ви або ваші знайомі давно займаються певною тематикою, то, можливо, у них залишилися історії раннього SERP. Так можна знайти сайти, які колись перебували в топі. Існують, звичайно, тематики, де домени переїжджають, але в більшості випадків завжди є якісь локальні бізнеси, блоги, персональні сайти, які люди закривають. І вони могли колись ранжуватися за вашим кейвордом у топ 30-50. Так краще ніж стартувати з нуля.

Свіжі дропи

Є домени, які ось-ось закінчаться. Ви можете взяти їх собі. Існують спеціальні сайти (expireddomains.net, domcop, freshdrop, sedo і т.д), де можна шукати домени, що закінчилися. Часто там навіть є якісь сеошні показники, за якими можна фільтрувати результати.

Тут у вас буде велика конкуренція. Люди, які не займаються SEO, навіть можуть скуповувати такі домени, щоб перепродувати вам.

Аукціони

Перепродують їх на аукціонах. Існують компанії, що купують домени, що тільки-но дропнулися. Далі вони, наприклад, можуть зареєструвати тисячу компаній (оскільки існує ліміт рейтингу для надсилання запитів) і в тисячу потоків зробити заявки на цей домен. Потім вони перепродують цей домен тому, хто поставить найбільшу ставку.

Тут є свої нюанси. Обов’язково ознайомтеся з ними перед аукціоном. Наприклад, якщо бачите домен зі ставкою 100 доларів, то не поспішайте робити ставку 101 долар. Причина в наступному: у багатьох стоять повідомлення чи є скрипти та боти, які почнуть з вами торгуватися. Краще чекайте до останнього моменту. Якщо залишається мало часу до кінця аукціону та ціна все ще 100 доларів, то шанси купити домен за вашою підвищеною ціною, а не поторгувавшись з іншою людиною чи ботом, збільшуються.

Купити робочий

Є варіант придбати робочий домен. Найкрасивіший спосіб. Такий домен не дропає.

У більшості популярних доменних зон існує період після відмови від домену, в який він не працює. У цей час Google буде бачити, що сайт спочатку драпнувся, а потім різко змінився його власник, NS і т.д.

Купуючи домен, ви можете відразу купити його з хостингом або попросити обліковий запис на CloudFlare. Таким чином, переїзд сайту буде більш акуратним і менш помітним.

Існують спеціальні майданчики, де можна купувати домени цілком із сайтами. Але найефективніший спосіб – зв’язатися безпосередньо з власником домену та купити у нього.

Часто це виходитиме навіть дешевше, ніж на аукціонах. До того ж ви отримаєте повноцінний робочий сайт, а не дроп.

Оцінка домену

Для оцінки домену я пропоную трикрокову систему.

Крок 1. Прибрати точно не те

Найчастіше питання – як відібрати домен? Але зазвичай ставлять його неправильно. Наприклад, хтось каже: «Я маю крутий домен. Брати чи не брати?». Це неправильний підхід.

Що потрібно робити, щоб купити 20 доменів для сітки? Спочатку необхідно вибрати 10 000 потенційно хороших доменів. Потім виставити метрики, які приберуть невідповідні вам варіанти: DR, TF і т.д. Вони повинні легко рахуватися і не відсікати надто багато. У вас має залишитися близько 10% доменів.

Не намагайтеся відразу придумати якусь формулу або алгоритм, за яким відсікатимете непотрібні варіанти, – не вийде. Найкраще перевіряйте гіпотези на менших вибірках (наприклад, на 100 доменах). Порахуйте вручну, якщо це потрібно. Дивіться на відсоток, що залишається після кожного відсікання. Потім, виробивши відповідний вам варіант, застосовуйте його на більшу кількість доменів.

Крок 2. Відкласти добре

Отже, скажімо, у вас після 10000 залишилося 1000 доменів.

Далі потрібно відкласти добрі домени, щоб не урізати їх іншими метриками. Коли ви пройдете перший крок, то подумайте про метрики, які покажуть вам позитивний потенціал сайту. Якщо одна з них збігається, на цей сайт можна подивитися.

Відкладіть сотню (10%) хороших із 1000. Потім за допомогою певних метрик із цієї ж 1000 відсікайте більшість поганих, також залишивши сотню. Так ви отримаєте 200 доменів, половина яких пройшли позитивними метриками, половина – через відсутність у них чогось поганого.

Використовуйте такі інструменти:

  • Alexa – rank2traffic.com;
  • NS History – CompleteDns.com;
  • SpamRank;
  • інші метрики за вашим вибором.

У результаті з 1000 у вас залишиться 200 доменів.

Крок 3. Ручки

Далі використовуйте ручки. Застосовуйте всі поради, які тільки можете знайти в Інтернеті: дивіться на якість анкорів, динаміку з organic traffic, беклінки. Тут можете звертатися до всіх ваших забобонів, тому що у вас є досить хороші домени. З них вам потрібно забрати 90%.

Таким чином, з початкових 10000 доменів у вас залишається лише 20, які підійдуть для PBN.

Де і як купити

Є веб-сайт tld-list.com. Він показує скільки коштують домени. Приємний плюс – він демонструє вартість володіння доменом за 3 роки. Багато реєстраторів можуть робити дешеву реєстрацію, але потім продаж вийде значно дорожче.

Існує кілька нюансів, які Google може перевірити у разі підозри:

  • дата реєстрації. Не варто купувати всі 20 доменів за один день (адже деякі доменні зони показують точний час покупки);
  • реєстратор. Не круто розташовувати 20 доменів на одному реєстраторі;
  • аккаунт. Не розташовуйте 20 доменів на одному обліковому записі;
  • who is protect. Якщо він є скрізь чи навпаки ніде немає, це підозріло;
  • підготовлені NS. При покупці або перенесенні домену реєстратори часто ставлять дефолтні NS. Погано, якщо вони унікальні для вашого облікового запису. NS потрібно підготувати заздалегідь.

Контент

Тут існує безліч варіантів – від того, щоб не робити його зовсім, до повноцінного копірайтингу для вашого сайту. Пройдемося по кожному.

Не робити

Можна відразу купити хороший домен і зробити 301 редирект на сайт . Ось і вирішили проблему із контентом.

Згенерувати

Є варіант згенерувати контент. Для цього є:

  • ручні спінери. Можете зробити спинні з контенту, тим самим помноживши його. Це працює, але Google може легко визначити, замінивши всі синоніми на одне слово. Наприклад, слова хороший, найкращий, чудовий замінить на одне хороший. Виходять ідентичні тексти. Так ми, наприклад, перевіряємо контент, що приходить від фрілансерів на випадок синонімайзера;
  • спеціальні програми. GSA, KontentMachine та ін. Контент виходить більш-менш читабельний, хоча все одно можна буде розглянути підробку;
  • ArticleForge+WordAi. Приблизно те саме, але це віддалені сервіси з живими людьми, де ви можете налаштовувати контент за бажанням: більш читаний, унікальніший і т.д. Виходить якісніше, але дорожче;
  • GPT-2. Це нейронна мережа. Даєте туди невеликий шматочок контенту, а отримуєте великий. Дивно, але виходять більш-менш адекватні тексти.

Приклад із нейронною мережею

В одній із останніх статей на Google Blog я скопіював першу пропозицію. Потім він вставив його на talktotransformer.com. І він нагенерив мені непоганий текст. Я вбив одну пропозицію у лапках у пошук і не знайшов збігів. Тобто цей текст є унікальним.

Напарсити

Контент можна парсити.

Існує багато закритих для Google ресурсів. Наприклад, Deep Web, що завантажується з торентів і т.д. Підійде навіть YouTube. Google чомусь не бачить субтитрів із відео. Можна їх брати. Є свої нюанси: немає розділових знаків, немає роздільників пропозицій, не завжди все добре розпізнається. Але вони є придатними для використання.

Можна конвертувати в інший формат. Наприклад, pdf у html. Google часто може не зрозуміти, що це не є унікальним контентом.

Можна перемішати кілька джерел. Так роблять агрегатори та маркетплейси. Вони накачують контент із різних місць та додають туди своєї інформації.

Translate

Можна перекласти вміст. Тут як пощастить: іноді працює, іноді ні – залежить від тематики. Але завжди варто спробувати.

Відновити

Є варіант відновити контент із WebArchive, оскільки він також закритий від Google. Тому якщо ви відновлюєте перший контент з певного сайту, то він буде унікальним.

Ще варіант. Якщо сайт був на якомусь хостингу, цей хостинг не проекспайрувався і ви знаєте які там були NS, то можна з них подивитися і скачати собі айпішники.

Якщо ви знаєте, що домен ймовірно дропнеться, то можна заздалегідь завантажити його. Коли дроп станеться, у вас буде готова копія.

Написати

Найкрасивіший спосіб. Можна зробити рерайт, бажано використовуючи кілька джерел.

Можна замовити копірайт. Якщо PBN маленька, то можна впоратися і самому, особливо якщо ви впевнені, що краще знаєтеся на темі і хочете заощадити.

Content Lifehacks

Поліпшити роботу з контентом можна застосовуючи такі лайфхаки:

  • не обов’язково писати одразу багато сторінок. Достатньо розпочати з однієї;
  • не потрібно писати контент однієї якості на всі сторінки. Наприклад, на головну варто писати краще, довше і читабельніше, а на внутрішню мало не генерувати;
  • варто розуміти, що контент – це не лише текст. Не нехтуйте картинками, відео, структурою, таблицями і т.д. Хороший контент – це вся картина сайту в цілому, а не лише текст.

HTML & Design

Ідеальних варіантів тут немає. Скрізь виходитиме щось дивне. Пройдемося по кожному.

Тема WordPress

Найпростіший спосіб – взяти тему WordPress. Є багато безкоштовних. Але чим вона доступніша, тим більше на ній сайтів. Платні можна скачати з торентів

Також існують плагіни, що змінюють HTML.

Якщо ви на темі будете не один, то це навіть добре, тому що ви губитиметеся серед інших сайтів. Раніше я вважав WordPress поганим, тому що він був пізнаваний. Нині ж на ньому більше половини ресурсів. Сьогодні сайт не на WordPress, швидше, викличе підозру.

Синонімізація HTML

Можете використовувати у своїх цілях усілякі штуки, придумані програмістами. Наприклад, перейменувати класи автоматично змінивши у стилі. Ви отримаєте вже трохи інший HTML.

Дорген

Існують різні доргени, в яких є корисні макроси. Навіть якщо ви не використовуватимете їх, подивитися варто.

WebArchive

HTML можна взяти з сайту, що відновлюється з WebArchive вами. Тільки не забувайте видаляти зовнішні посилання, зайві скрипти, копірайти, зовнішні email.

Зручний інструмент із мінімумом налаштувань – Rush Analytics. Вбиваєте там сайт і він робить вам більш-менш хорошу копію з WebArchive.

Якщо широкий спектр налаштувань, то вам підійде Archvarix. Тут є безліч різних параметрів і завжди можна налаштувати під свої запити.

Це можуть робити роботи, можуть робити люди. Ідеально коли вони працюють разом.

Адаптувати інших

Можна інші сайти з вашої чи суміжної тематики віддати фрілансерам, щоб вони на їхній основі зробили вам щось схоже.

Недолік: деякі елементи будуть такими самими. Наприклад, картинка одного розміру, та ж контрольна сума тощо.

Але із плюсів ви отримаєте тематичний дизайн. Щоб він був унікальним, потрібно зробити скріншот сайту та запитати щось подібне. Багатьом фрілансерам це не сподобається, але є й ті, хто впорається. Вони навряд чи вийде ідентична копія. Їхній результат буде відрізнятися, може бути гіршим, але це вам і потрібно.

Кастомний дизайн

Можна створити кастомний дизайн. Ну зробили та зробили.

Зробити інший HTML

Завдання непросте, тому що є автоматизовані способи перевірити це. Не складніше ніж із текстом.

Наприклад, прибираємо всі HTML-атрибути, прибираємо текст і порівнюємо два HTML. Якщо структурою вони збігаються, то, повірте, Google сам їх легко виявить.

Інший спосіб. Можна прибрати текст, зробити скріншот сайту та зменшити його до 16х16. На такому малюнку залишиться мінімум інформації. Якщо вона збігається з іншими сайтами – це не унікальність. Так працює “Пошук по картинці” у Google, наприклад. 

Хостинг

Тут також є кілька способів.

1 сервер (+ CF)

Найпростіший спосіб. На один сервер заливаються усі сайти.

Недоліки:

  • 1 IP-адреса. Можна купити додатковий у тих самих людей, але часто це може бути та сама підсіть (C-class) і вони можуть відрізнятися тільки однією останньою цифрою. Пошуковики це бачать, розуміють, що вони якось пов’язані, і менше зараховуватимуть. Наприклад, ваших 10 посилань вони вважатимуть як 2;
  • 1 хостинг-провайдер. Він може дати вам IP у різних підмережах, але вони все одно будуть прив’язані до нього і це буде видно;
  • Часто хостинг видає один набір NS. Це приблизно як один хостинг-провайдер.

(2х + 1) серверів + proxy

Трохи надійніша схема – це розкидати всі сайти на кілька серверів. Не показуйте їх в Інтернеті. Робіть самі свій CloudFlare, який посилатиметься на ваші сервери.

Відразу продумайте варіанти на випадок поломки. Якщо ляже один сервер, а разом з ним і всі сайти на ньому, то це погано. Краще уникати втрати навіть однієї години. Бажано, щоб при поломці сайти перемикалися на інший сервер. Для цього налаштуйте nginx health check або щось подібне.

Для бекапу достатньо одного сервера на всіх. Синьте на нього інші сервери.

VDS будуть автоматично перемикається. Вони теж можуть ламатися, але це не так страшно, оскільки постраждають лише сайти, що знаходяться на них. Важливо мати запасні. Робити їх бажано теж автоматично. Виявити поломку одразу допоможуть спеціальні моніторилки у CloudFlare та Registrar.

З цим способом Google буде задоволений. Він буде бачити різні IP та різних хостинг-провайдерів. Все виглядає красиво, при цьому ви контролюватимете це.

Shared Hostings

Самий «людський» варіант, який не вимагає від вас жодних технічних навичок. Він набагато стабільніший за попередній спосіб. Ви, як звичайна людина, купуєте Shared Hosting , де вам дають FTP. Заливаєте свої сайти.

Плюс – ви не єдиний на цьому IP. Виходить «злитися з натовпом»: ваші сайти не виділятимуться серед інших. Може, звичайно, не пощастити і разом з вами там будуть неугодні для Google сайти, через що буде заблоковано весь IP. Передбачити це неможливо, як пощастить.

Також тут вашу схему буде важче спалити, на відміну від попереднього способу, де у вас скрізь буде той самий набір софту, хедери, версія PHP і т.д. У Shared Hostings кожен адмін налаштовує по-своєму, тому у вас все буде, як у інших.

Недолік – дуже незручно. Моніторинг, автоматична зміна тощо тут робити набагато складніше. Але якщо адміни хостера нормальні, то вони самі цим займатимуться.

Hosting Lifehacks

Пару лайфхаків з хостингу:

  • не купуйте SEO-хостинги Це виходить як Shared Hosting, тільки з гарантованими поганими сусідами;
  • CloudFlare – це теж SEO-хостинг, хоч і наполовину. Тому небажано мати на ньому усі свої сайти;
  • дивіться розподіл конкурентів. Якщо у них по 3 сайти на CloudFlare, то можете також сміливо розмістити там 3 своїх сайту.

Recommended Posts

Facebook Блог SMM - Соціальні медіа

Як поміняти мову в месенджері

Змінити мову в месенджері можна кількома способами, залежно від того, який пристрій ви використовуєте: На телефоні Android: iOS: На комп’ютері Після того, як ви зміните мову, месенджер буде перезапущений, і всі меню та повідомлення будуть відображатися обраною вами мовою. Кілька додаткових порад, як змінити мову в месенджері Сподіваємося, ця стаття допомогла вам змінити мову в […]

Коваленко Марія 
Instagram Блог SMM - Соціальні медіа

Як створити групу в Інстаграмі

Давайте розглянемо процес створення та ефективного керування групою в Instagram. Ця платформа не лише призначена для публікації фотографій і відео, але й створює можливості для взаємодії з вашою аудиторією. Створення групи є відмінним способом посилити свою присутність на цій соціальній мережі та зробити ваш контент більш цікавим і привабливим. Перш ніж ми розглянемо подробиці, давайте […]

Коваленко Марія 
Facebook Блог SMM - Соціальні медіа

Як подивитися підписників сторінки в Фейсбук

Цією простою інструкцією ви дізнаєтеся, як переглянути список всіх підписників на вашій сторінці у Facebook. Ми також пояснимо, чому деякі користувачі можуть не відображатися в цих списках. У Facebook існують два типи зв’язку із сторінкою: “вподобання” і стеження. Ось їх коротке пояснення: 1. З допомогою меню “Підписники”: 2. З допомогою розділу “Статистика”: 3. З допомогою […]

Коваленко Марія 

Leave A Comment