Пошуковий запит: види, тип та мова
Пошуковий запит – це слово або словосполучення, яке вводить користувач пошукової системи, бажаючи отримати певну інформацію. Після отримання запиту система автоматично виводить сторінки, які найбільш підходять – на її думку. Всі запити можна умовно поділити на кілька видів та типів.
Для власників та оптимізаторів сайтів дана інформація є обов’язковою до розуміння та вивчення, тому що основним джерелом трафіку для більшості ресурсів, як і раніше, залишаються пошукові системи. Саме тому серйозне просування того чи іншого сайту вимагає серйозного підходу та низки дій: складання семантичного ядра та визначення всіх типів пошукових фраз, на які варто орієнтуватися.
Види пошукових запитів
Як уже говорилося вище, всі пошукові запити можна умовно поділити на типи та види. Види виділяють залежно від таких параметрів: частотність, конкурентність, цінність, геозалежність. А до типів відносять навігаційні, інформаційні, мультимедійні, транзакційні та загальні (нечіткі) запити. Розглянемо типи та види запитів докладніше.
Види пошукових запитів можна умовно поділити на 4 категорії.
1. За частотністю
- ВЧ – високочастотні. Слово високочастотний вже дає точне визначення даної підкатегорії – висока частота запиту. Високочастотні запити складаються з 1-2 слів. Як правило, вивести сайт у ТОП з ВЧ дуже складно, тому що конкуренція за ними висока.
- СЧ – середньочастотні. Середньочастотні запити менш конкурентні, ніж ВЧ, але вони також здатні давати хорошу відвідуваність. Що стосується показника конверсії , він варіюється від середнього до високого значення.
- НЧ – низькочастотні. НЧ – це слова, що рідко запитуються. Однак і вони відіграють важливу роль в оптимізації сайту, оскільки допомагають просунути сайт за низькочастотними запитами та підвищити цільовий трафік. Найулюбленіші НЧ серед власників інтернет-магазинів.
Існують також «нульові» або ще називають «супер низькочастотні запити». Частота їх коливається не більше 0–2 на місяць, тому для просування вони мають особливої цінності.
2. За конкурентністю
- ВК – висококонкурентні;
- СК – середньоконкурентні;
- ПК – низькоконкурентні.
Під час роботи над новим проектом перевагу краще віддати низько- та середньоконкурентним запитам. Як визначити рівень конкурентності, ми поговоримо в наступних статтях.
3. За ступенем цінності
- Комерційні. До цієї категорії належать запити, які прямо або опосередковано закликають купити певний продукт.
- Некомерційні. На противагу комерційним, до покупки не спонукають, а мають швидше інформаційний характер. Відповідно, активно використовуються на інформаційних та розважальних порталах.
4. За геозалежністю
- Геозалежні. Важлива підкатегорія, яка регулює видачу за географічним розташуванням. Наприклад, “замовити піцу”. Пошукова система автоматично визначає ваше географічне розташування (наприклад, Москва) і видає результати, які стосуються виключно московського регіону. Таким чином, пошукова видача для різних регіонів істотно відрізнятиметься.
- Геонезалежні. Даний вид запитів не прив’язується до географічного розташування людини, яка запитує інформацію. Пошукова видача буде з великою ймовірністю однакова для різних країн і регіонів.
Існують також інші види пошукових запитів: сезонні, за часом доби і т.д. Але більшість оптимізаторів не виносить їх в окрему категорію під час побудови стратегії розвитку проекту.
Типи пошукових запитів
Тип пошукових запитів – ще одна важлива класифікація пошукових фраз. Варіант, який ми розглянемо, було запропоновано 2002 року Андрієм Бродером у роботі «A taxonomy of websearch». Відповідно до даної роботі, всі пошукові запити були розділені на 5 типів.
- Несучі інформаційний характер. Найбільш популярний у пошукових системах тип. Відповідає питанням «як», «навіщо», «як» тощо. буд. Наприклад, «як правильно доглядати яблуню», «що робити, якщо болить шлунок».
- Навігаційні. Дуже часто люди, які з комп’ютером на «Ви» за допомогою пошукової системи переходять на той чи інший сайт. Наприклад, шукають, як перейти на ВКонтакті, Яндекс, Гугл, Однокласники, Вікі тощо. Аналогічно можуть розшукуватися сайти, коли користувач забув точну адресу або сумнівається у варіанті написання URL-адреси.
- Транзакційні. До цього типу належать ті, що передбачають вчинення будь-якої дії. Наприклад, “купити комп’ютер” або “замовити таксі”.
- Мультимедійні. Передбачають пошуки мультимедійної інформації: музики, фільмів, зображень. Наприклад, “новий кліп Ріанни”, “дивитися Comedy Club”.
- Загальні. До цього типу відносяться запити, які важко однозначно віднести до будь-якого з описаних вище типів. Зазвичай такі запити складаються з 1–2 слів. Наприклад, «мишка», «пральна машинка», «холодильник» та інші.
Мова пошукових запитів
Кожна пошукова система має свою мову запитів. Це допомагає більш точно сформулювати своє питання і отримати, відповідно, більш точну відповідь. Нижче наведені найбільш популярні оператори пошуку Google і Яндекс.
Мова пошукових запитів Google
Призначення | Оператор |
Пошук за певним сайтом або його сторінками | Site:(url сайту) |
Пошук зворотних посилань | link: |
Пошук сторінок зі схожим або аналогічним змістом | related: |
Пошук за кількома запитами. Наприклад, Дата хрещення Русі 988 OR899 | OR |
Інформація про посилання | info: |
Інформація з кешу (остання індексація сайту) | cache: |
Крім того, Google надає функцію розширеного пошуку, де користувач на інтуїтивному рівні може ввести додаткові критерії: мову, регіон, дату оновлення та формат документа.