SEO Блог

Як скласти семантичне ядро самостійно

Коваленко Марія 

Збір семантичного ядра — один із базових етапів просування проекту. Щоб покращити видимість ресурсу , потрібно проаналізувати пошукові запити певної тематики та відібрати оптимальні ключові слова.

Правильно складене семантичне ядро ​​дає можливість краще зрозуміти потенційного клієнта, створити оптимальну структуру сайту, сформувати ефективну стратегію для SEO, реклами в Google та Яндекс та інших маркетингових каналів. 

Що таке семантичне ядро ​​та де його використовують?

Саме поняття «семантичне ядро» пов’язані з розділом лінгвістики «семантика», основу якого вивчення слів і фраз з погляду сенсу. Cемантичний аналіз спрямований на пошук закономірностей та взаємозв’язків у тексті – він відіграє важливу роль в інтернет-маркетингу.

Семантичне ядро ​​(СЯ) – це база пошукових запитів цільової аудиторії сайту. Створення СЯ передбачає збирання всіх можливих варіантів звернень до пошукових систем у конкретній ніші, їх розбивку на тематичні кластери та відсіювання непотрібних. Запити в СЯ є ключовими словами та фразами, які згодом застосовують для залучення трафіку на сайт. 

Пошукові запити — звернення користувачів до пошукової системи, що складаються з одного або більше слів.
Ключові слова/фрази або ключі — слова та фрази, що відповідають пошуковим запитам цільової аудиторії, які використовують для збільшення видимості контенту, сторінок сайту, реклами.
Семантичне ядро, СЯ — база ключів, яку становлять просування проекту з допомогою різних каналів.

Навіщо потрібне семантичне ядро?

Пошукові системи намагаються надати користувачеві найрелевантніші його запити результати. Тому якщо на сторінці сайту використовуються правильні ключові слова, вона має більше шансів ранжуватися в пошуку. Ключі на сторінці не обов’язково повинні точно співпадати з запитом користувача — синоніми та тематично близькі слова пошуковики також враховують.

Аналіз семантики дає можливість глибше вникнути у нішу, краще зрозуміти потенційного клієнта, використати досвід конкурентів та побудувати якісну структуру ресурсу. Чим ширший спектр цільових ключів, тим більше трафіку може принести сайту.

Як працюють пошукові алгоритми?

В останні роки пошукові системи стали краще розуміти запити користувачів і контекст веб-сторінок. Запити стають деталізованішими і ближче до розмовної мови, зростає популярність голосового пошуку. У свою чергу, алгоритми пошукових систем застосовують закладені в системі машинного навчання асоціації та синоніми, що дозволяє краще визначати мету запиту та видавати більш релевантний результат. 

Алгоритм BERT від Google за допомогою штучного інтелекту робить обробку природної мови та розпізнає запити, включаючи long-tail фрази та цілі пропозиції. Щодо аналізу контенту сайту, новий алгоритм SMITH планує піти ще далі. Якщо BERT розпізнає слова у тих невеликих фрагментів тексту, то SMITH буде аналізувати текст цілком. 

В основу методу ранжування пасажів, лягла обробка довгих текстів, розподіл їх на тематичні сегменти (пасажі) та визначення фрагмента, що найбільш відповідає запиту. У результатах видачі стали з’являтися релевантні уривки тексту, а вмісту сторінки цей сегмент став підсвічуватися.

З урахуванням вдосконалення пошукових алгоритмів сайтам для просування, однозначно варто орієнтуватися на широкий спектр запитів.

Де використовують ключі семантичного ядра?

Семантичне ядро ​​відіграє важливу роль у SEO, рекламі Google та Яндекса, SMM та інших каналах інтернет-маркетингу, де система спрямована на пошук відповідних товарів, послуг або інформації на запит. Вивчення психології пошуку в ніші та максимальне розширення ядра дозволяє створити ресурс з корисним, що продає та оптимізований контент. Ключі з СЯ використовують у таких процесах:

  • формування та покращення структури сайту
  • розуміння інтересів аудиторії (користувацький інтент)
  • пошук ідей для корисного контенту
  • написання title, description , заголовків h1-h6 
  • оптимізація зображень
  • підбір анкорних текстів для внутрішніх та зовнішніх посилань
  • створення списку для відстеження позицій сайту
  • таргетування контекстної та банерної реклами
  • налаштування чат-ботів, надання відповідей на запитання ЦА

Чому важливо правильно скласти семантичне ядро?

Щоб семантичне ядро ​​принесло бажаний ефект, необхідно підібрати необхідні пошукові запити, певним чином їх відсортувати і застосувати. Розглянемо типові проблеми, пов’язані з неправильним використанням ключових слів СЯ.

1. Багато втрачених ключів, через що частина трафіку «витікає» до конкурентів.

2. У результатах пошуку – замість сторінки, оптимізованої під конкретний запит, з’являються інші URL-адреси сайту.

3. Канібалізація пошукової видачі, коли різні сторінки ресурсу конкурують за одним ключовим запитом. 

Скільки ключів має бути у семантичному ядрі?

Чітких норм щодо того, скільки слів та фраз має бути у СЯ, немає. Його обсяг залежить від широти асортименту сайту, географії ринку, популярності тематики, глибини опрацювання семантики та інших факторів. 

Семантичне ядро ​​для інтернет-магазину найпопулярніших товарів, як правило, включає величезну базу ключів, що охоплюють кілька категорій. Для сайтів, орієнтованих на продаж маловідомої чи вузькоспеціалізованої продукції, ядро ​​іноді збирають «по крихтах». 

Велике семантичне ядро ​​до очищення може містити безліч високочастотних запитів, які є нецільовими або надто складними для виходу в ТОП, а також фрази, за якими майже немає запитів. Частина ключів, згідно зі статистикою, нерідко виявляється неефективною з погляду трафіку та конверсій. З цього випливає, що СЯ першочергову роль грає потенціал ключових фраз, а чи не їх кількість .

Як створити семантичне ядро? 

Формування семантичного ядра – це комплексний процес, що включає аналіз тематики та структури сайту, роботу зі спеціальними сервісами та програмами, редагування бази ключів вручну. Є два основні принципи створення СЯ:

  • підбір максимальної кількості ключів та подальшого очищення; 
  • підбір точних ключових фраз від початку з подальшим розширенням бази. 

Етапи створення семантичного ядра

Створення СЯ можна поділити на три етапи.

  1. Вибір підходу до створення СЯ.

Є кілька стратегій того, як можна зібрати семантичне ядро. Їх застосовують залежно від того, чи має ресурс структуру, чи тільки знаходиться в процесі розробки, який у нього рівень оптимізації, які позиції за ключовими словами він займає і т.д.

  1. Збирання запитів за допомогою спеціальних інструментів.

Сервіси підбору ключових слів дають змогу охопити максимальну кількість запитів та пошукових підказок. Для кращого результату варто використовувати інструменти для аналізу семантики конкурентів.

  1. Формування СЯ із загальної бази запитів. 

Етапи перетворення хмари тематичних запитів у семантичне ядро ​​включають два основні етапи: 

  • очищення бази ключів від непотрібних запитів; 
  • кластеризація шляхом розподілу семантики на групи. 

Також у процесі аналізу ключів можна відокремити мінус-слова. Кластеризація бази запитів передує розподілу ключових фраз URL. У наступних розділах ми розглянемо всі етапи розробки семантичного ядра докладно. 

Підходи під час створення семантичного ядра

Розглянемо стандартні схеми створення баз ключів. Залежно від конкретного випадку можна використовувати один із підходів, наведених нижче, або індивідуальну стратегію.

ПЕРШИЙ ПІДХІД – ФОРМУВАННЯ СТРУКТУРИ НОВОГО САЙТУ НА ОСНОВІ СЯ.

  1. Дослідження ринкової ніші/торгової лінійки/брифу клієнта.
  2. Визначення списку основних запитів (seed keywords).
  3. Збір максимальної кількості фраз кожного основного ключа.
  4. Збір ТОП-20 ключових фраз, якими ранжуються основні конкуренти.
  5. Очищення отриманого списку запитів від дублів та сміттєвих фраз (за наявності списку мінус-слів).
  6. Автоматична кластеризація через SE Ranking.
  7. Остаточне очищення запитів.
  8. Створення структури сайту за розділами, категоріями, сторінками на основі кластеризації.

ДРУГИЙ ПІДХІД – ЗБІР СЯ ПІД ГОТОВУ СТРУКТУРУ САЙТУ

  1. Аналіз структури та розділів сайту.
  2. Визначення списку основних запитів.
  3. Збір ТОП-20 ключових фраз, якими ранжуються основні конкуренти. 
  4. Збір максимальної кількості релевантних ключових фраз для запитів із п. 2 та 3.
  5. Очищення від сміттєвих та нерелевантних фраз.
  6. Поділ зібраних запитів під існуючі категорії та сторінки.

ТРЕТІЙ ПІДХІД – ОНОВЛЕННЯ СЕМАНТИЧНОГО ЯДРА ДЛЯ САЙТУ.

  1. Аналіз існуючої семантики сайту.
  2. Пошук «слабких місць»: збір актуальних запитів у тематиці, вивчення пошукових підказок, аналіз конкурентів для визначення ключів.
  3. Створення списку втрачених запитів та розподіл їх за розділами, категоріями, сторінками.

Процес збору ключів

Щоб створити та розширити семантичну базу, використовують спеціальні інструменти. Для зручності отриманих списків запитів формують єдину таблицю. Розглянемо, як охопити максимум ключів і нічого не проґавити. 

Пошук можливих варіантів запитів

Подумайте, як користувачі можуть шукати товари/послуги у вашій ніші. Крім очевидних варіантів запитів у рядок пошуку часто вводять схожі за змістом фрази, синоніми, сленгові вирази. Нижче наведені методи підбору ключів.

ВИЗНАЧИТИ ОСНОВНІ ЗАПИТИ

Наприклад, компанія надає будівельні послуги. Головними запитами в цій ніші будуть ремонт, послуги будівельників, ремонтні роботи тощо. Кожна категорія продукції та послуг має свою базову семантику, як правило, що складається із ВЧ запитів. 

ЗНАЙТИ ВСІ ФРАЗИ, ПОВ’ЯЗАНІ З ВЧ КЛЮЧАМИ

За центральними ВЧ запити тематики в базі пошукових систем можна знайти інші «однокорені» запити і дізнатися їх частотність. Наприклад, основний ключ «послуги ремонту» відповідає «послуги ремонту хрущовка», «послуги ремонту ціни» та багато інших корисних ключових фраз.

РОЗШИРИТИ СЕМАНТИКУ ШЛЯХОМ КОМБІНУВАННЯ

Доповнити базу ключів допоможе семантична матриця – процес пошуку запитів з уточнюючими словами, наприклад:

  • назви товарів, категорій послуг;
  • найменування бренду, інтернет-магазину, компанії;
  • комерційні слова: “купити”, “замовити”, “ціна” та інші;
  • опис моделей, технічні характеристики товарів.

Підбирати комбінації ВЧ ключів з “купити”, “ціна”, назвою бренду, міста та іншими словами можна за допомогою спеціальних інструментів. 

Важливо: Ключі семантичної матриці, отримані шляхом генерування, необхідно перевіряти на частотність і вибирати СЯ тільки перспективні фрази.

ЗНАЙТИ СИНОНІМИ, СКОРОЧЕННЯ ТА ІНШІ ВАРІАНТИ ПОШУКУ

До неочевидних запитів можна віднести:

  • словоформи та синоніми послуг та товарів («замовити переклад», «послуги перекладача», «бюро перекладів»);
  • абревіатури;
  • сленгові та розмовні слова, характерні для ніші;
  • англійська транслітерація (“ауді=audi”);
  • помилки, які пошуковик не виправляє автоматично (смартфон в камерою).

ЗНАЙТИ ПІДКАЗКИ

Крім уточнюваного слова на кшталт «купити» або назви бренду запит може мати «хвіст» із ще більшою деталізацією умов пошуку. Йдеться про long-tail ключі , здатні принести ресурсу якісний трафік. Запит з хвостом «купити диван розкладний білий від виробника» або «купити диван для маленької кімнати України» набагато інформативніший за словосполучення «купити диван».

Підібрати словосполучення long-tail можна, наприклад, за допомогою аналізу підказок у пошуковій системі, що показуються при введенні запиту. Деякі інструменти допомагають отримати пошукові підказки за заданим ключем у вигляді готового списку. Для повноти картини аналізують також запити на YouTube, Quora, з форумів та інших джерел.

ПРОВЕСТИ АНАЛІЗ КОНКУРЕНТІВ

Знання та використання запитів, за якими ранжуються конкуренти, буде корисним для посилення видимості ресурсу як в органічному пошуку, так і в контекстній рекламі. Щоб знайти ефективні ключі сайтів-конкурентів, потрібно спочатку визначити лідерів у тематиці. 

  • Для нового сайту: вивчити нішу та основні запити в ній та зрозуміти, які сайти ранжуються за цими запитами. 
  • Для існуючого сайту: знайти семантично близькі ресурси – найпростіше це зробити за допомогою спеціальних сервісів, які визначають сайти, що ранжуються за схожими з вашими ключами. 

Після отримання списку основних сайтів-конкурентів варто визначити запити, за якими вони ранжуються. Серед них можна знайти відсутні та ефективні ключі для свого СЯ. У спеціальних SEO-сервісах ці процеси автоматизовані, що дає змогу отримати точніший результат та заощадити час.

Як часто потрібно розширювати семантичне ядро

Як ви переконалися, процес збору семантичного ядра досить трудо-і час витратний. Тому виникає питання, як часто потрібно розширювати зібрану семантику. Тут усе залежить від ніші: у деяких сферах достатньо буде працювати над розширенням СЯ один раз на рік, а в деяких — щомісяця.

Інструменти для збирання запитів

Автоматизувати та прискорити процес збирання ключів для семантичного ядра вам допоможуть спеціальні інструменти. Давайте розглянемо основні їх.

Для основної бази ключів 

Щоб підібрати запити за допомогою спеціальних інструментів, достатньо ввести слово або фразу у рядок пошуку, після чого система відобразить схожі запити користувачів. 

Сервіси надають інформацію про частотність кожного запиту — кількість звернень до пошукової системи за місяць. Щоб оцінити затребуваність продукції або послуг частотності запитів, потрібно задати регіон пошуку. На частотність також впливає популярність пошукової системи в країні та сезонність. Нижче ви знайдете найпопулярніші інструменти для отримання статистики пошукових запитів.

1. Планувальник ключових слів

З його допомогою збирають статистику запитів, введених до Google. Інструмент знаходиться в обліковому записі Google Реклами.

  1. “Аналіз ключових слів” 

Перевага цього інструменту — розгорнута статистика щодо ключа, що аналізується, і підібраних до нього запитів. Інструмент підбирає для кожного запиту список схожих ключів, релевантні фрази та пошукові підказки із частотою. Показник складності допоможе зрозуміти, наскільки велика конкуренція в органічній видачі за кожною фразою, а вартість кліку допоможе оцінити рівень конкуренції у контекстній рекламі.

Опція «Пакетний аналіз слів» дозволяє перевіряти кілька ключів одночасно, що значно прискорює процес. Ключі завантажують у вигляді таблиці або вводять вручну у спеціальну форму:

Для розширення бази СЯ

Для розширення бази найчастіше використовують метод комбінування. Генерувати комбінації ключа зі словами «купити», «з доставкою», назвою населеного пункту та іншими уточненнями зручно через онлайн-сервіси. Фрагмент семантичної матриці у форматі таблиці Excel має такий вигляд. 

Потім кожної комбінації, отриманої шляхом «перемноження» ключових слів, потрібно підібрати додатковий список фраз, розширюючи цим базу. До схожих автоматичних сервісів відносять Key-Collector, Keyword Tool, Rush Analytics та інші. 

Щоб отримати ще більше запитів, слід скористатися пошуковими підказками та іншими способами знаходження long-tail ключів. Розглянемо основні їх.

GOOGLE TRENDS

При введенні ключа в сервісі Google Trends можна не тільки побачити динаміку його популярності, але й отримати список схожих запитів.

Разом із звітом за конкретним запитом у розділі «Аналіз ключових слів» наведено список пошукових підказок, які можна завантажити у вигляді таблиці.

ІНШІ СПОСОБИ

Крім спеціальних сервісів для розширення бази ключових слів можна використовувати сам пошук, форуми та інші ресурси.

  • Пошук Google.

Нерідко після введення запиту на першій сторінці видачі Google відображається блок Схожі запити або People also ask. В Яндексі його аналог має назву «Люди шукають». Тут можна знайти ключі СЯ.

  • Тематичні форуми, відгуки, сайти питання/відповідь.

Вивчення таких майданчиків дає можливість дізнатися про неочевидні проблеми та потреби вашої аудиторії та додати відповідні ключі до бази. 

Збір семантики через аналіз конкурентів

  1. Знайти основних конкурентів сайту.

В інструменті «Аналіз конкурентів» введіть у полі пошуку URL свого ресурсу, потім виберіть країну та пошукову систему. В отриманому звіті ви знайдете список сайтів-конкурентів в органічній та платній видачі.

  1. Знайдіть ключові слова конкурентів, яких немає у вашому СЯ. 

Відкрийте повний звіт щодо конкурентів сайту — за кліком на число в колонці «Відсутні ключові слова» ви отримаєте список ключів, за якими сайт конкурента ранжується, а ваш ні. Із запропонованого списку сайтів варто обирати лише прямих конкурентів.

У нашому прикладі прямими конкурентами сайту divan-kiev.com.ua будуть сайти ddn.ua, divanoff.com.ua та pufetto.com.ua. А ось порівнювати семантику сайту з продажу диванів із семантикою агрегаторів prom.ua чи rozetka.ua буде недоцільно. Якщо сайти зі списку конкурентів вам не знайомі, є сенс попередньо вивчити ресурс, перейшовши за посиланням.

  1. Порівняти семантику свого сайту з кількома конкурентами.

У підрозділі «Порівняння конкурентів» можна порівняти семантику свого сайту відразу з двома конкурентами та знайти ключові слова, за якими ранжуються обидва сайти-суперники, а ви ні.

Для кожного ключового слова вказані параметри частотності та складності, які допоможуть вам знайти запити з потенціалом для залучення трафіку, яких немає у вашому СЯ.

  1. Провести аналіз ключів з усіх основних конкурентів.

Щоб знайти якнайбільше перспективних запитів, варто проаналізувати семантику свого сайту порівняно з максимальною кількістю конкурентів.

ДЛЯ РОЗШИРЕННЯ СЕМАНТИКИ ІСНУЮЧОГО САЙТУ

Оптимізація ресурсу – безперервний процес, що вимагає постійного аналізу та покращення. Знайти нові перспективні запити можна за допомогою наведених вище інструментів, виключивши вже використані для просування фрази.

Ще один спосіб збільшення трафіку – знайти ключі, що забезпечують видимість сайту, і посилити їхню оптимізацію. Список усіх запитів, за якими відбуваються покази в Google та переходи на сайт, знаходиться у сервісі Google Search Console, розділ «Ефективність». 

Якщо ви бачите, що ключ має хороші показники, але він не відстежується системою — ймовірно, ключа немає в списку цільових запитів і варто приділити більше уваги його оптимізації. 

Очищення бази від непотрібних запитів

Інструменти, перелічені у попередньому розділі, допомагають отримати максимальну кількість запитів у ніші. Однак не всі з них є релевантними цілям сайту. Перед оптимізацією семантичну базу очищають від сміттєвих та нецільових ключів.

Які ключі варто видаляти

Розглянемо поширені види фраз, яких варто позбутися.

  • Нерелевантні запити

Це запити, які не можна трактувати як інтерес до продукту, бажання купити чи замовити. Наприклад, користувач може шукати визначення у Вікіпедії, статті на цю тему або зображення. Нецільові запити будуть малоефективними для просування.

  • Фрази з інших тематичних ніш

Якщо в інтернет-магазині представлені «шпалери», запит «шпалери на робочий стіл» у СЯ буде зайвим. Потрібно видалити всі запити, які стосуються іншої тематики.

  • Дубльовані фрази

У списках запитів з різних основних ключів у спільній ніші часто можна бачити повторення. Очищення від дублів покращить якість СЯ.

  • Товари, яких немає на сайті

Запити із згадкою інших брендів, неіснуючих видів товару чи характеристик є неефективними для оптимізації, оскільки суперечать наміру покупця. Їх використання у контенті сайту знижує клікабельність URL у пошуку та призводить до зростання показника відмов.

  • Назви сайту/компанії/бренду конкурентів

Для подібного запиту пошукові системи намагаються підібрати найбільш релевантний результат, тому ресурс конкурента швидше за все буде на першій позиції в органічній видачі. Ключові фрази із згадкою конкуруючих компаній та брендів у ніші використовують у тому випадку, якщо на сайті є контент про конкурента, наприклад, у вигляді огляду чи порівняння (бренд 1, бренд 2 тощо).

Що стосується реклами, деякі РРС-стратегії передбачають націлення на чужі брендові запити. Оголошення контекстної реклами можуть відображатися над результатами звичайного пошуку, що дозволяє переманювати клієнтів і підвищувати впізнаваність свого ресурсу.

  • Фрази з помилками

Пошуковики можуть автоматично виправляти помилки та помилки в запитах, а також розпізнавати набір символів, введених латиницею. Тож оптимізації такі ключі ролі не грають. 

  • Фрази, що містять слова “безкоштовно”, “завантажити”, “своїми руками” і т.д.

Такі запити зустрічаються досить часто і в різних нішах. Їх використовують, якщо вміст сайту збігається з інтентом аудиторії, наприклад для ресурсу про handmade або платформи для завантаження програм.

В області e-commerce ці фрази зазвичай належать до нецільовим. Якщо їх не додати до списку мінус-слів при налаштуванні контекстної реклами, покази по них можуть знизити CTR і призвести до нераціональної витрати бюджету.  

  • Невідповідні по геолокації запити

Насамперед це стосується компаній, що працюють у невеликому радіусі охоплення, обмеженому населеним пунктом: послуги доставки їжі, місцеві заклади громадського харчування, послуги ремонту та інше. Якщо компанія здійснює доставку або надає послуги по всій країні, то частина геолокаційних запитів, що стосуються інших регіонів, може стати в нагоді.

Як виконувати очищення СЯ

Розглянемо кілька підходів видалення непотрібних запитів з бази.

  • Очищення до кластеризації

Видалення сміттєвих запитів відбувається одразу після створення бази всіх ключових слів. 

  • Очищення після визначення релевантних ключів

Спочатку в семантичній базі визначають потрібні для сайту ключі, а потім прибирають неактуальні.

  • Видалення нецільових тематичних груп 

В результаті кластеризації, спрямованої на створення максимальної кількості тематичних груп, виділяються списки запитів, що не належать до сайту. 

  • Тегування

Суть підходу — у аналізі не самих запитів, які категорій. Слід визначити загальні ознаки ключів та скласти карту відповідностей, відокремивши корінь запиту від його міток (тегів). Потім, використовуючи скрипт, наприклад, макрос для OpenOffice від Девакі , можна отримати колонки із запитами та відповідними ним тегами. Стовпці за тегами, не характерними для сайту, прибирають із СЯ.

Кластеризація списку запитів

Кластеризація запитів – це найважливіший етап під час створення семантичного ядра. Об’єднання запитів за тією чи іншою ознакою необхідне для розподілу ключів на сторінках сайту, реалізації рекламної та SEO-стратегії, створення ефективного контенту. Розглянемо, як групувати запити із СЯ.

Принципи розподілу СЯ на кластери

КЛАСТЕРИЗАЦІЯ ЗА НАМІРАМИ

Як визначити інтент запитів?

У пошуковому просуванні під «інтентом» мають на увазі мету запиту – намір користувача, який за ним стоїть. Очевидний намір у запиті дає можливість пошуковим системам показувати користувачеві найбільш релевантні результати. Сайти, оптимізовані під аналогічні ключі, з більшою ймовірністю опиняться у полі видимості своєї цільової аудиторії. Розглянемо приклади запитів із різним інтентом, характерним для сайту тієї чи іншої тематики.

Приклад 1. Послуги дизайну інтер’єру. Запит «скандинавський стиль» може говорити про бажання почитати матеріали на тему або переглянути приклади інтер’єру в такому стилі. А фразу «дизайнер для квартири» швидше за все використовуватимуть під час пошуку спеціаліста, який надає послуги у сфері інтер’єру. Обидва запити належать до однієї теми, але мають абсолютно різні наміри.

Приклад 2. Продаж туристичного приладдя. За запитами «спальний мішок види», «спальний мішок магазин» та «спальний мішок red point» можна побачити різні варіанти видачі: інформаційні статті, сторінки з товаром, порівняльні огляди брендів.

Приклад 3. Продаж меблів. Інтент запиту «купити диван» відповідає цілям маркетплейсу на зразок olx, але не відповідає асортименту інтернет-магазину. Запит «диван жаккард» не має додаткових слів, які уточнюють його інтент, і результат пошуку може бути змішаним.

Наприклад, користувач шукає інформацію про дивани з жаккардовою оббивкою та вводить запит «диван жаккард». У видачі будуть посилання на комерційні сайти упереміш з інформацією про жакардову тканину:

При введенні запиту «кутовий диван з доставкою» пошуковик видає комерційні пропозиції з продажу диванів з доставкою — сайти, ближчі до цілі пошуку.

Чому важливо визначити запит запитів?

Знання мети пошуку допомагає краще зрозуміти потенційного клієнта та адаптувати сайт під нього, що, у свою чергу, дозволить пошукачам краще ранжувати ваші сторінки. Тепер розглянемо, як групувати ключові слова за інтентом.

Типи запитів за намірами:

  1. Інформаційні . Приклади: “варіанти для швидкого сніданку”, “як зібрати шафу купе”. Основна мета – отримати інформацію про що завгодно, заглибитись у тему.
  2. Порівняння та відгуки . Приклади: “телефон xiaomi samsung порівняти”, “термос LaPlaya відгуки”. На відміну від інформаційного типу запитів у тому, що тут інтент користувача більшою мірою говорить про комерційний інтерес до теми.
  3. Комерційні . Приклади: “купити смартфон”, “замовити меблі для спальні”, “новорічна ялинка з доставкою”. У цю категорію входять транзакційні запити, що вказують на дію, яку хоче зробити.
  4. Брендові+комерційні . Приклади: “бігові кросівки Nike”, “інтернет-магазин Rozetka акції”. Вказують одночасно на інтерес до певного продукту/сайту/компанії та перспективи здійснення конверсії.
  5. Вітальні/брендові . Приклади: “Пепсі”, “відділення Київстар”. Містять назву бренду і не вказують на комерційний інтерес.
  6. Інформаційні брендові . Приклади: “автомобілі Мерседес”, “телевізори Sony”.
  7. Навігаційні . Приклади: “китайський ресторан в Одесі”, “фестиваль повітряних куль Київ”. Повідомляють про місце, подію або конкретний сайт.
  8. Медіазапити . Приклади: “завантажити музику для медитацій”, “аудіокниги з психології”. Їхня мета — пошук файлів мультимедіа.
  9. Схрещені запити . Різні комбінації типів запитів, наведених вище. Приклади: “концерти лютий інфо”, “смартфон samsung магазини ціни”.
  10. Запити без чіткого інтенту . У цю категорію входять неточні фрази чи ті, які можна одночасно включити у кілька груп ключів.
  11. Onebox-запити , на які пошукова система відразу має відповідь.

Зі змінами на ринку або після закінчення якихось подій (наприклад, концерту) запити можуть трансформуватися з одного виду до іншого.

КЛАСТЕРИЗАЦІЯ З ГЕОЛОКАЦІЇ

Також усі ключові слова можна розділити на запити з прив’язкою до локації та без:

  1. Геозалежні запити пов’язані з місцезнаходженням відвідувача сайту. Наприклад, «замовити квіти з доставкою», «купити диван у Києві», «куди сходити у вихідні».
  2. Геонезалежні запити не прив’язані до розташування користувача. Наприклад, “рецепти млинців”, “мультик про попелюшку онлайн”, “чому птахи літають”.

Геозалежні запити не завжди містять назву міста або країни, проте результати видачі зазвичай прив’язані до тієї локації, яку визначив пошуковик. Варто враховувати, що конкуренція за фразами без вказівки локації зазвичай вища. Вийти в ТОП за фразою «доставка капкейків у Харкові» простіше, ніж по «доставка капкейків». 

Якщо компанія працює у певному місті або охоплює різні населені пункти завдяки філіям та доставці, варто створити кластери запитів із згадкою цих населених пунктів та використовувати їх при оптимізації.

КЛАСТЕРИЗАЦІЯ ЗА ЧАСТОТНІСТЮ

Періодичність, з якою вводять запит, допомагає зрозуміти скільки трафіку потенційно може отримати сайт, якщо вийде в ТОП по ключу. Зазвичай у SEO використовують ключі з різною частотністю.

Типи запитів щодо частотності:

  1. Високочастотні (ВЧ) . Найпопулярніші запити. Як правило, конкуренція за ними вища і для просування нових сайтів вони не підходять. 
  2. Середньочастотні (СЧ) . Такі фрази зазвичай мають уточнення, на відміну ВЧ-запитів, і більш інформативні з погляду інтенту. Просування ними допомагає отримувати якісний цільовий трафік. 
  3. Низькочастотні (НЧ) . Ці запити вводять у пошуку рідше решти, проте серед них може бути безліч long-tail ключів «з хвостом» – фраз з доповненнями, які при правильному використанні дають можливість просувати сайт швидше та отримувати кліки, що переходять у конверсії.
  4. Мікронизькочастотні (МНЧ) . Ключові фрази з найнижчим показником частотності. Якщо це цільове питання з уточненням, це може бути корисним для SEO. В інших випадках щодо МНЧ-фраз майже немає показів і використовувати їх немає сенсу.

Поняття частотності є відносним. Для кожної ніші, регіону, сезону, пошукової системи буде свій спектр популярності запитів. Наприклад, в одному випадку НЧ запитами можна вважати всі фрази із частотністю менше 200, в іншому це буде максимальним показником.

Сортування запитів щодо частотності допомагає в реалізації SEO- та РРС-стратегій. Наприклад, розподіл ключів на сторінках сайту виходячи з ієрархії в структурі: ВЧ запити – для головної, СЧ – для сторінок категорій, НЧ – для карток товару. Також такий поділ буде корисним при просуванні нового ресурсу: почати збільшувати видимість сайту можна за НЧ запитами, за якими порівняно низька конкуренція, а далі поступово додавати ключі з більш високою частотністю.

Складання списку мінус-слів

Мінус слова корисні при таргетуванні реклами за ключами. Наприклад, щоб мінімізувати кількість нецільових показів та кліків, агентству професійних перекладів варто додати до рекламної кампанії мінус-слова «онлайн», «безкоштовно», «на карту», ​​за винятком показів оголошень не своєї аудиторії.

Список мінус-слів можна створити в процесі аналізу та кластеризації ключів. Щоб знайти всі запити з мінус-словами в базі, застосовують функцію «Знайти» в документі або автоматичний пошук через Key-Collector, Словоб і т.п.

Поділ запитів на сторінки сайту

Для ефективного просування ключових фраз СЯ необхідно правильно розподілити по сторінках сайту. Багато посадочних сторінок, наприклад, головна сторінка або опис категорій, можуть охоплювати кілька тематичних груп. 

При оптимізації важливо покрити семантику сайту та використовувати якнайбільше запитів СЯ. Ключі краще розподіляти сторінками, звужуючи їх за тематикою. Наприклад, ключові фрази «послуги нотаріуса» та «послуги юриста» краще розмістити на різних URL-адресах. 

Як прискорити процес кластеризації за URL

Щоб правильно розподілити ключові слова на сторінках сайту, потрібно розділити базу запитів на тематичні групи із зазначенням частотності. Це можна зробити вручну або за допомогою інструменту « Кластеризація » в SE Ranking. Інструмент кластеризує запити по ТОПу – ключі потрапляють в одну групу, якщо кілька сторінок з ТОП видачі ранжуються відразу по всіх ключах. 

Щоб скористатися функцією і виконати обробку семантичного ядра онлайн, достатньо додати список ключів – всю роботу зробить сервіс. Робота автоматичного інструменту детальніше описана у статті про кластеризацію .

У прикладі бачимо, як виглядає семантичне ядро, отримане шляхом поділу загального списку запитів на групи.

У процесі поділу на групи варто врахувати, які запити підходять для головної сторінки, які для категорій сайту та описи продукції, а які для інформаційного контенту. Під одну сторінку можна створити різні групи ключів. У той же час, один кластер запитів можна використовувати для декількох сторінок. 

Що робити, якщо кластери за ТОПом та за інтентом не збігаються

В ідеалі групи, сформовані під час автоматичної кластеризації, мають містити ключі з однаковим інтентом. Але буває і таке, що до одного кластера потрапляють запити з різним інтентом. Що ж робити у такому разі?

Помилки для формування семантичного ядра

Для максимальної ефективності уникайте таких помилок роботи з СЯ:

  1. Некоректний розподіл фраз на сторінках . Не варто використовувати велику кількість фраз на одній сторінці та змішувати фрази з різних напрямків. Дотримуйтесь правила: одна сторінка відповідає одному інтенту користувача.
  2. Поверхневий збір семантики . Якщо зібрані лише очевидні фрази без подальшого розширення семантики та ретельного аналізу запитів, це може призвести до втрати вагомої частки трафіку. Не варто забувати про аналіз конкурентів, пошук синонімів та інші способи отримати перспективні з погляду трафіку ключі.
  3. Створення різних сторінок під ідентичні запити . Наприклад, фрази “замовити меблі” та “купити меблі” підходять для однієї сторінки. 
  4. Неправильний розподіл запитів на URL . Групувати ключі потрібно таким чином, щоб інтент та тематика запитів на сторінці не були розмиті та не вводили користувачів в оману. Відвідувач, який отримав сайт у видачі на запит «оренда авто», навряд чи затримається на ньому, якщо сторінка присвячена ремонту автомобілів. Пошуковики в свою чергу враховують показник відмов при оцінці корисності ресурсу. 
  5. Неякісне очищення списку запитів . Крім ключів, нецільових за інтентом та тематикою, в базі можуть залишитися «порожні» запити, з дуже низькою або нульовою частотністю. Використання їх у SEO та рекламі буде малоефективним. 

Важливо: щоб не допускати помилок, пов’язаних із частотністю, використовуйте надійні інструменти для аналізу запитів.

Як використовувати готове семантичне ядро

Для органічного трафіку

Семантичне ядро ​​– це відправна точка будь-якої SEO-стратегії. Зібрані ключі вам знадобляться для: 

  • Оптимізації html-тегів

Ключові слова та фрази використовують для написання title, description, заголовків у тексті. Пошукові роботи аналізують структурні елементи сторінки та враховують їх під час ранжирування.

  • Просування візуального контенту

Використання ключів у назвах зображень сайту та alt-тегах збільшує шанси на їх появу в розділі «Зображення» пошукових систем та залучення додаткового трафіку.

  • Складання анкор-плану

Наявність ключових фраз у текстах посилань (анкорах) у внутрішній перелінковці сайту та у зворотних посиланнях з інших ресурсів допомагає посилити видимість за відповідними запитами. 

  • Створення контенту

Ключові фрази використовують у SEO-копірайтингу. Наявність пошукових запитів у тексті вирішує одразу два завдання — допомагає створити корисний контент із відповідями на запитання користувачів та дає сигнал пошуковим системам про наявність на сторінці релевантної запитів інформації. 

Для рекламних кампаній

Просуваючись у платній видачі Google, ключові слова використовують як метод націлення для контекстної реклами та для підбору майданчиків для розміщення банерної реклами. Щоб створити групи рекламних оголошень, можна використовувати готові кластери семантичного ядра для SEO або провести окреме сортування запитів.

Для пошукової реклами можна використовувати запити з частотністю більше 10 або 20. Низькочастотні запити або не отримають показів, або будуть охоплені вбудованими механізмами типів відповідностей, тобто ваша реклама буде показуватися не тільки за цими запитами, але й за іншими, які Google вважає за релевантні. 

Ще можна використовувати націлювання за ключовим словом з модифікатором широкої відповідності (знаки “+” біля слів), наприклад, “+купити+iphone”. У такому разі пошуковик покаже вашу рекламу і на запит “купити iphone недорого”, і на “де купити б/в iphone”. Згодом можна побачити нові комбінації ключових слів, які приносять конверсії, і додати їх до існуючого семантичного ядра для реклами. 

Також при збиранні семантичного ядра можна відразу побачити запити, за якими показувати рекламу недоцільно, і сформувати з цих запитів список мінус-слів – якщо в запиті буде слово з цього списку, ваша реклама не з’явиться користувачеві.

Для інших каналів просування

Використання ключових фраз є актуальним не тільки для SEO та реклами, але й для інших каналів просування, де користувачі вводять запити в рядок для пошуку. Знання запитів у тематиці допомагає просувати сайт у соцмережах, YouTube, маркетплейсах та інших каналах.

Висновок

Збір та аналіз пошукових запитів допомагає краще зрозуміти наміри користувачів та провести ефективну оптимізацію. Семантичне ядро ​​- це фундамент для створення та покращення структури сайту, написання контенту, оптимізації під органічний пошук та просування за допомогою інших маркетингових каналів. 

Знання основних принципів створення СЯ та спеціальних інструментів зробить процес просування ресурсу простішим та ефективнішим. Щоб отримати базу ключових фраз, необхідно:

  1. Провести аналіз теми сайту.
  2. Вибрати похід для створення СЯ.
  3. Визначити основні запити для сторінок та категорій.
  4. Зібрати якнайбільше варіантів запитів з використанням спеціальних інструментів.
  5. Перетворити базу запитів на семантичне ядро ​​за допомогою очищення, кластеризації та використання мінус-слів.

Щодо обсягу СЯ не існує чітких стандартів: для одного сайту охоплення ключів може становити кілька тисяч, для іншого достатньо кількох десятків. Основна мета створення СЯ — отримати максимальний спектр ключів, зрозуміти, як користувачі шукають той чи інший контент, і адаптувати свій ресурс під правильні запити. 

А який у вас підхід до створення семантичного ядра? Які інструменти ви використовуєте? Поділіться своїм досвідом у коментарях під цією посадою.

Recommended Posts

Facebook Блог SMM - Соціальні медіа

Як поміняти мову в месенджері

Змінити мову в месенджері можна кількома способами, залежно від того, який пристрій ви використовуєте: На телефоні Android: iOS: На комп’ютері Після того, як ви зміните мову, месенджер буде перезапущений, і всі меню та повідомлення будуть відображатися обраною вами мовою. Кілька додаткових порад, як змінити мову в месенджері Сподіваємося, ця стаття допомогла вам змінити мову в […]

Коваленко Марія 
Instagram Блог SMM - Соціальні медіа

Як створити групу в Інстаграмі

Давайте розглянемо процес створення та ефективного керування групою в Instagram. Ця платформа не лише призначена для публікації фотографій і відео, але й створює можливості для взаємодії з вашою аудиторією. Створення групи є відмінним способом посилити свою присутність на цій соціальній мережі та зробити ваш контент більш цікавим і привабливим. Перш ніж ми розглянемо подробиці, давайте […]

Коваленко Марія 
Facebook Блог SMM - Соціальні медіа

Як подивитися підписників сторінки в Фейсбук

Цією простою інструкцією ви дізнаєтеся, як переглянути список всіх підписників на вашій сторінці у Facebook. Ми також пояснимо, чому деякі користувачі можуть не відображатися в цих списках. У Facebook існують два типи зв’язку із сторінкою: “вподобання” і стеження. Ось їх коротке пояснення: 1. З допомогою меню “Підписники”: 2. З допомогою розділу “Статистика”: 3. З допомогою […]

Коваленко Марія 

Leave A Comment