Що таке Гів: як працюють розіграші у соцмережах
Гів – це один із видів колаборації бізнесу, блогерів та професійних організаторів конкурсів, що передбачає спільне проведення розіграшу подарунків у соціальних мережах, в результаті якого кожен із учасників отримує свою вигоду: спонсор – зростання передплатників на сторінці/каналі компанії, зірки та засновники події – оплату послуг. Giveaway простими словами — залучення нової аудиторії до VK та Telegram за допомогою подарунків та популярних блогерів. Про те, як провести Гів, досягти своєї мети і не потрапити на шахраїв, розповідаємо в даному
Навіщо проводяться Гіви
Соцмережі є майданчиками з багатомільйонною аудиторією користувачів, яку можна розділити за інтересами, потребами, геолокацією та іншими критеріями. Завдяки цьому тут бренди можуть знайти своїх клієнтів та створити простір для спілкування з ними. Тематичні групи, канали, публічні сторінки – основні способи просування бізнесу на базі «ВКонтакті» та «Телеграм». Вони необхідні, щоб встановити довгострокові відносини з користувачами: підтримувати інтерес за допомогою контенту, мотивувати до покупки, отримувати зворотний зв’язок та стежити за репутацією бренду у мережі. Гіви допомагають швидко розповісти про проект широкої аудиторії та отримати передплатників за допомогою впливу на їхнє природне бажання отримати статусну річ та привітання від улюбленого блогера.
Призи — цінні предмети, для купівлі яких людині доведеться довго накопичувати кошти (проте зустрічаються розіграші простих фоторамок, магнітів на холодильник тощо), залучають велику кількість людей, які готові підписатися на ваш канал за можливість участі у конкурсі.
Інфлюєнсери — люди, які мають лояльну постійну аудиторію (від кількох сотень тисяч передплатників до кількох мільйонів). Вони готують креативний контент, який гарантовано збере велику кількість переглядів за короткий проміжок часу та забезпечує довіру до конкурсу.
Як працюють Giveaway: етапи проведення
Ініціатором Гіва може бути конкретна компанія або організація, до якої вона звернулася за допомогою у проведенні даного маркетингового заходу. Щоб призів, а відповідно і зацікавлених користувачів, було більше, можна залучити спонсорів, які готові виділити гроші в обмін на залучення передплатників. За умовами конкурсу користувачі мають передплатити всіх спонсорів. Тому першим етапом стає пошук партнерів. Способів знайти інших учасників Гіва — два: звернутися до агентства або до піар-менеджерів блогерів/зірок, які мають досвід у цій сфері.
Другий ступінь – етап планування та розподілу обов’язків. Мета, яку ставить замовник, має бути конкретною: наприклад, 10 тисяч нових передплатників. Під неї розраховується сума, яку виділяє компанія. Організатор повинен гарантувати її досягнення. Іноді цей обов’язок бере на себе блогер, тоді крім створення креативів він відповідатиме за результат спільної роботи. Також тут визначаються призи, майданчик та дата проведення конкурсу, кількість та вид рекламних матеріалів (історії, пости, кліпи), що створюються зіркою.
Третім етапом є проведення Giveaway. Організатор створює у ВК сторінку, подію, групу чи канал у Телеграмі, де публікує умови участі та призи. Блогер розповідає своїй аудиторії про можливість отримати подарунок за передплату та залишає посилання на конкурсну сторінку. Користувачі підписуються на канали спонсорів, залишають коментарі та ставлять лайки. Після того, як завершується Гів, організатор за допомогою рандомайзера визначає та нагороджує переможців.
Як не потрапити на шахраїв
Права учасників колаборації часто бувають обмежені, якщо перед його проведенням не оформили свою співпрацю офіційно. Договір гарантує дотримання його умов усіма сторонами: клієнт отримує гарантовану кількість передплатників, а організатор та блогери оплату своєї праці.
Підбиття підсумків розіграшу має відбуватися під запис у прямому ефірі від самого початку — з пошуку рандомайзера в пошуковій системі. Це показує прозорість та чесність процесу. Справа в тому, що деякі спонсори та організатори хочуть залишити приз собі або зовсім не витрачають гроші на його покупку. Організатори створюють фейкові облікові записи та присвоюють їм порядковий номер учасника, потім заздалегідь знаходять рандомайзери, які дозволяють налаштувати їх так, щоб вони показували потрібне число, і тільки після цього запускають трансляцію.
Частим видом шахрайства є накрутка передплатників за допомогою спеціальних програм: замість живих людей у групі виявляються мертві акаунти та боти. Формально замовник отримує потрібну кількість передплатників, проте вони ніяк не впливають на активність групи та зростання продажів. Щоб виявити накрутку та притягнути недобросовісних організаторів до відповідальності, можна використовувати спеціальні сервіси, які знайдуть усі віддалені та заблоковані акаунти та ботів. Іншим способом є перевірка активності: кількість унікальних відвідувачів, охоплення тощо.
Деякі організатори готові у разі провалу компенсувати замовнику збитки з власних коштів. У випадку з Giveaway неможливо повністю передбачити результат реклами, тому варто укладати угоди тільки з досвідченими фахівцями, які мають гарну репутацію на ринку.
Чи можна використовувати Гіви для просування
Щоб розповісти про проект якомога більшій кількості людей, необхідно або запустити рекламу своєї спільноти, або зробити так, щоб при пошуку товару або послуги алгоритми соціальних мереж показували ваш профіль серед перших. У реалізації другого пункту допомагає проведення Giveaway, які покращують ранжування каналу компанії таким чином:
- збільшується кількість учасників групи та активність у ній. Організатори встановлюють правила розіграшу цінних призів, за якими користувач повинен виконати певні цільові дії (вступити до спільноти спонсора, залишити коментар, оцінити пост, розповісти друзям тощо). Живі групи з високою активністю займають вищі місця у пошуковій видачі;
- підвищується інтерес до проекту серед ЦА. У назві та описі рекламної сторінки, з якої користувач приходить до групи спонсора, містяться ключові слова, що відображають тематику розіграшу, регіон проведення. Контент вашого каналу може бути корисним для нових передплатників.
Щоб привернути до Giveaway увагу якісної аудиторії, тобто тієї, яка залишиться з вами після закінчення акції, важливо правильно підібрати блогера та інших спонсорів розіграшу.
Чим більше ваша ЦА збігається з характеристиками передплатників інфлюєнсера, тим вищий шанс, що користувачі, що прийшли з його каналу, стануть постійними учасниками вашої спільноти. В іншому випадку ви залучите людей, які відпишуться одразу після того, як будуть озвучені результати конкурсу.
Користувачі можуть негативно поставитися до Гіва, якщо, крім вашої компанії, спонсорами є власники сторінок з явною комерційною спрямованістю, де основним контентом є реклама непотрібних їм послуг. Надлишок спаму в стрічці і рекламні повідомлення, що постійно надходять, в telegram-каналі дратують.
Висновок
Giveaway – складний інструмент для просування. На успіх рекламної кампанії в цьому випадку впливає безліч факторів: від чесності організаторів та популярності блогерів до якості каналів, які допомагають вам зібрати необхідну суму для придбання призу. Перед тим, як розпочати Гів, оцініть всі ризики для репутації та можливу користь для вашого проекту.