SMM - Соціальні медіа

Як правильно писати відгуки та навіщо вони потрібні

Коваленко Марія 

Згадайте, що ви робите, коли сумніваєтеся, купуючи якийсь товар в інтернеті. Читаєте відгуки, правда? Саме завдяки людям, які витратили свій час на відгук чи огляд, ми дізнаємося про нюанси продукту, про які виробник не розповідає, і можемо ухвалити правильне рішення. 

Залишати відгуки – це гарна звичка, яка покращує споживчу культуру. Так ми сигналізуємо брендам, що з їхнім продуктом щось не так, а покупцям допомагаємо визначитися серед безлічі конкуруючих товарів.

Але щоб наші відгуки були корисними іншим, потрібно навчитися їх правильно писати. Давайте розбиратися, як залишити хороший відгук, про що важливо сказати і на які приклади дорівнювати. 

Чому люди пишуть відгуки

Якщо двома словами, люди залишають відгуки, якщо щось перевершило їх очікування або ж вийшов справжній кошмар. Це припущення підтверджує і онлайн-сервіс відгуків Trustpilot, який проаналізував , чому люди пишуть відгуки, і виділив 5 основних причин:

  • висловити своє розчарування, якщо досвід використання товару/послуги був негативним;
  • похвалити компанію і цим допомогти її розвитку, якщо досвід був позитивним;
  • висловити свої почуття та отримати натхнення в процесі;
  • отримати визнання та подяку оточення за свої знання/досвід/смак;
  • відчути себе частиною спільноти та отримати можливість поділитися особистим з іншими.

З чого складається гарний відгук

Немає універсальної структури відгуків, яка ідеально спрацює у будь-якому випадку. Все залежатиме від ніші, мети, манери листа автора та інших чинників. Але можна виділити основні характеристики відгуку, які допоможуть йому стати корисним для інших, а вам не витратити свій час даремно.

Ваша особиста думка

Пам’ятайте, що ваш відгук – це лише ваш досвід. Публікуйте переконання ретельно – нікому не хочеться чути, що багато людей також стикалися з такою ситуацією. Будьте чесними – пишіть відгук лише у тому випадку, якщо ви особисто купили товар чи скористалися послугою. 

Розкажіть про свій конкретний випадок. Можливо, замовлення принесли пізно через те, що ви замовили складну страву. Або можливо адміністратор готелю дав вам інший номер, тому що ви порозумілися. Не бійтеся робити припущення – читачі матимуть з цього вигоду.

приклад відкликання

Більше деталей та фото

Уникайте загальних фраз і намагайтеся включити якнайбільше подробиць.

Додайте у відгук фото, знімайте відео (якщо вони доречні) – такі візуальні доповнення допоможуть читачам вашого відгуку отримати більш детальну картину та зрозуміти, про що йшлося.

Говоріть про конкретні деталі, опускаючи сторонні. Добре, коли читачі вашого відгуку зможуть зрозуміти вашу ситуацію та приміряти її на себе. Включіть у свій відгук такі деталі, як кількість відвідувань ресторану або замовлення товару, час очікування, якість не тільки товару, а й сервісу. Наприклад, якщо були труднощі при отриманні послуг у ресторані, іншим читачам буде цікаво, коли доби все відбувалося, чи був ресторан переповнений, чи ігнорував вас персонал і т.д. 

Ще одна порада – не пишіть імен персоналу у відкликанні. Заманливо розхвалити конкретного офіціанта в ресторані або розкритикувати адміністратора в хостелі, розповідаючи іншим «цей такий-таки». Але ж офіціанта можуть звільнити чи підвищити, а це зробить відгук неактуальним. Краще опустіть імена, а сконцентруйтеся на всьому досвіді та загальному враженні від товару та послуги. Більше того, деякі рев’ю-майданчики, наприклад «Відгук», прибирають усі імена з тексту під час модерації відгуків.

відгук про обслуговування

Особисті дані

Підтвердіть особистість. Цей спосіб може і не підходить для кожної ситуації, але дає впевненість у тому, що ваш коментар виділяється серед інших, і ніхто не сумнівається в його достовірності. 

Використовуйте ваше реальне ім’я та контактні дані, щоб ваш відгук викликав довіру. Коли у читачів вашого відгуку з’являться зустрічні питання, вони зможуть зв’язатися з вами. Більше того, якщо хочете отримати відповідь від організації або менеджера, залиште свої контактні дані. Знову ж таки, ця рада актуальна не для всіх ситуацій. Іноді необхідно зберігати анонімність, щоб не зазнати стягнень, наприклад, з боку роботодавця або не впасти в немилість сусідів чи знайомих.

коментарі до відгуку

Плюси і мінуси

Пам’ятайте, що є й інший бік вашої історії. Зазвичай позитивні відгуки ніколи не отримують відповіді та й самі читачі можуть скептично ставитися до таких відгуків. 

Негативні відгуки, у свою чергу, набувають більш пильної уваги. Справді, негативні відгуки можуть бути корисними, якщо ви вкажете, чому ваша історія розгорнулася саме таким чином, спробуєте поставити себе на інший бік. Іноді немає виправдання поганого обслуговування або неякісної послуги, але якщо ви виявите трохи розуміння, відгук сприйматимуть як достовірний – навіть якщо читач ухвалить рішення не співпрацювати з цією компанією.

Правильне рішення — вказати як переваги, так і недоліки послуги чи товару. Якщо вам потрібен час, щоб розібратися з думками та оцінити досвід з різних точок зору, скористайтеся цим часом. Не пишіть у пориві гніву. 

приклад відгуку плюси мінуси

Грамотність та повага 

Ваш відгук будуть читати інші, тому зробіть його зручним – відмовтеся від написання всього тексту великими літерами, використовуйте закінчені речення, утримуйтеся від знаків оклику і, найголовніше, образ і лайок. 

Перш ніж опублікувати відгук, перевірте граматику та орфографію . Навіть якщо пишіть відгук анонімно, пишіть так, ніби це буде адресовано вам. Які емоції він викличе? Чи буде в ньому вам корисна інформація? Все має бути розумним, послідовним та логічним, навіть якщо у вас залишилося жахливе враження від рівня обслуговування магазину чи виробника, який відмовився замінити бракований товар.

Підіб’ємо підсумки: хороший відгук має бути корисним для інших, містити важливі для огляду подробиці, розкривати як плюси, так і мінуси вашої особистої історії, бути грамотним і не ображати інших. 

відгук з негативом

Приклад хорошого відгуку

Якби хороший відгук можна було зібрати частинами, як конструктор, вийшов би приблизно такий варіант. 

Назва сервісу/ресторану/магазину

назва відгуку

Плюси та мінуси: конкретно, просто і лаконічно – 2-3 слова, які виділяють найголовніше у вашому досвіді.

переваги та недоліки у відгуку

Суть вашої історії: подробиці такі як час, дата, місце тощо і сама історія, викладена від вашого імені. Також постарайтеся поставити себе на місце компанії, поділіться своїми думками чому все склалося саме так. 

відгук

Висновок: прокоментуйте результат ситуації в нейтральному стилі і розкажіть, як вона вирішилася (або ні) у вас.

відгук у фейсбук

Залишити свій відгук можна на бізнес-сторінках закладів у соцмережах, на спеціальних рев’ю-порталах і навіть на сайтах самих компаній – тут уже все залежить від вашого бажання та можливостей майданчиків. 

Де можна залишити відгуки

Головні гравці світу оглядів – соціальні мережі (Facebook та ін.) та рев’ю-сайти. 

Соц мережі

Спочатку потрібно знайти бізнес-сторінку компанії, про яку ви хочете залишити відгук, відкрити розділ «Відгуки» та написати свою рекомендацію. 

Відгук у Facebook

Рев’ю-сайти

Якщо компанія, про яку ви хочете залишити відгук. зареєструючись на майданчику, ви можете додати своє враження про її послуги на сторінці бізнесу.

Зазвичай для цього потрібно зареєструватися на майданчику як користувач (або зробити це анонімно) та заповнити запропоновану. сайтом форму для відкликання. На багатьох майданчиках ви зможете збільшувати свою репутацію, залишаючи все більше відгуків про товари та послуги.

Ось список найпопулярніших ревью-майданчиків:

  • facebook сторінка закладу – рекомендуємо
  • google maps – рекомендуємо
  • otzovik.com
  • otzyvov.net
  • ru.trustpilot.com

Інші майданчики для відгуків

Соцмережами та ревью-майданчиками все не обмежується, можна залишити свій відгук і на інших майданчиках. Наприклад:

  • відгуки про компанію у Google;
  • відгуки на картах (Google Maps та ін.);
  • відео та коментарі в YouTube та на інших відеохостингах;
  • відгуки в блогах та спеціальних ревью-розділах на сайті;
  • нішеві чи міські форуми.

Recommended Posts

Facebook Блог SMM - Соціальні медіа

Як поміняти мову в месенджері

Змінити мову в месенджері можна кількома способами, залежно від того, який пристрій ви використовуєте: На телефоні Android: iOS: На комп’ютері Після того, як ви зміните мову, месенджер буде перезапущений, і всі меню та повідомлення будуть відображатися обраною вами мовою. Кілька додаткових порад, як змінити мову в месенджері Сподіваємося, ця стаття допомогла вам змінити мову в […]

Коваленко Марія 
Instagram Блог SMM - Соціальні медіа

Як створити групу в Інстаграмі

Давайте розглянемо процес створення та ефективного керування групою в Instagram. Ця платформа не лише призначена для публікації фотографій і відео, але й створює можливості для взаємодії з вашою аудиторією. Створення групи є відмінним способом посилити свою присутність на цій соціальній мережі та зробити ваш контент більш цікавим і привабливим. Перш ніж ми розглянемо подробиці, давайте […]

Коваленко Марія 
Facebook Блог SMM - Соціальні медіа

Як подивитися підписників сторінки в Фейсбук

Цією простою інструкцією ви дізнаєтеся, як переглянути список всіх підписників на вашій сторінці у Facebook. Ми також пояснимо, чому деякі користувачі можуть не відображатися в цих списках. У Facebook існують два типи зв’язку із сторінкою: “вподобання” і стеження. Ось їх коротке пояснення: 1. З допомогою меню “Підписники”: 2. З допомогою розділу “Статистика”: 3. З допомогою […]

Коваленко Марія 

Leave A Comment