Як відкрити успішний інтернет-магазин.
Сьогодні ми розглянемо які помилки найчастіше роблять підприємці, які хочуть відкрити свій інтернет магазин і як потрібно робити, щоб підвищити свої шанси на успіх.
Запуск інтернет-магазину з нуля – це марафон, а не спринт.
Тут у вас не вдасться швидко розбагатіти. Якщо ви робите все правильно, то приплив вільних грошей ви отримаєте лише за кілька років після початку роботи магазину.
Чому так зазвичай відбувається? Припустимо, що ви закупили невелику партію товару для проби на суму $2000 і поступово у вас триває продаж. Що ви робите із отриманими грошима? Правильно, вкладаєте у розвиток бізнесу – розширення асортименту, рекламу, склад, устаткування, збільшуєте обсяги закупівель. Виходить, що обороти у вас із кожним місяцем зростають, а вільних грошей немає.
Почніть із невеликого асортименту.
У жодному разі не починайте з великого асортименту товару, якщо у вас не мільйонні бюджети. Почніть продавати щось вузьке, наприклад – кросівки чи дитяче взуття. Не намагайтеся охопити весь асортимент взуття, спочатку вам не вистачить сил зробити все. У міру збільшення обороту та отримання досвіду – потім ви зможете розширяться, наприклад – додати туфлі, жіноче взуття тощо.
За моїми підрахунками приблизно половина сходить з дистанції через неосяжний асортимент із самого початку.
Чим торгувати в інтернет магазині
Який інтернет-магазин відкрити? Звичайно ж продавати можна все, що завгодно, але найкраще продавати:
- Малоконкуретні товари.
У жодному разі не починайте продавати мобільні телефони, побутову техніку чи інші конкурентні товари. Ви не витримаєте конкуренції. Приклади товарів з низькою конкуренцією: чохли для телефонів, жіночі сукні, лаки для нігтів та ін. Звичайно є великі гравці, які також все це продають, але якщо у вас будуть тільки вузьконішовий товар, то ви зможете забезпечити більш широкий асортимент товарів і ви зможете обійти по обігу навіть найбільших гравців.
- Товари, в яких ви добре знаєтеся
Ви напевно багато разів чули, що потрібно займатися тим, чим подобається і ви обов’язково досягнете успіху в цій справі. Продаж товарів – не виняток. Для вас важливо носити зручні туфлі, ви добре знаєтеся на їхніх виробниках, знаєте який виробник туфлів найкращий – продавайте туфлі. Продаючи товар, у якому ви знаєтеся – ви краще розумієте потреби покупців, зможете краще їх обслужити і дати потрібний їм товар.
- Малогабаритні та легкі у транспортуванні товари.
Якщо ви продаєте малогабаритний товар, то спочатку ви можете організувати склад навіть у себе вдома або в невеликому приміщенні. Якщо ж ви продаєте великий товар, наприклад – дитячі коляски, то у вас буде додатковий клопіт зі складом і транспортуванням. Я не кажу, що в жодному разі не продавайте великогабаритні товари, але рекомендую починати з компактних товарів. Так простіше розпочати.
- По можливості, продавайте унікальні товари.
Що мають на увазі унікальні товари? Такий же товар, як продаєте, ви не повинні продавати інші. Один мій друг тримає інтернет магазин меблів. На сайті та в шоурумі у нього під кожним товаром була написана назва моделі. Відвідувачі сайту обирали собі диван у нього на сайті, після чого шукали в кулі де можна купити цей же диван, але на 20 грн. дешевше і замовляли цей товар за найменшою ціною у пристойного магазину. Вгадайте, що зробив мій друг? Він прибрав назви моделей у себе на сайті, після чого його продаж значно зріс.
Другий мій друг тримає магазин біжутерії, він дотримується такої тактики – він викуповує у постачальника товар повністю і таким чином товар, який він продає унікальний і конкуренти не мають.
Намагайтеся продавати товар, який ваші покупці не зможуть або їм буде складно знайти у конкурентів.
Тактика унікального товару дозволить вам виділитися та обійти демпінгові війни стороною.
- Враховуйте сезонність попиту та показник повернення товару
При виборі товару враховуйте сезонність товару, наприклад, якщо ви хочете відкрити інтернет магазин з продажу шуб, то враховуйте, що продажі у вас будуть тільки в зимовий період, а решту року вам потрібно буде займатися чимось іншим і мати інші джерела доходу.
Показник повернення товарів також сильно впливає на успішність інтернет-магазину.
- Намагайтеся підібрати товар, який потребує повторної покупки.
Найкращі ваші покупці – постійні клієнти. Чим частіше у вашого клієнта виникає потреба у ваших товарах, тим краще. Приклад товару, який часто купують – косметика для жінок. Косметику жінки купують регулярно, ви можете зібрати клієнтів, які щомісяця у вас будуть щось купувати.
Важливо, щоб клієнт до моменту наступної покупки не забув про вас. Тут підключіть свою фантазію, як ви можете запам’ятатися (наприклад, фірмова коробка, розсилка акцій або корисної інформації тощо).
Не наймайте співробітників одразу.
Якщо у вас вже є кілька працюючих бізнесів і ваш досвід та фінанси дозволяють запускати новий бізнес з найму айчара та виконавчого директора, то вам це не підходить, але по можливості почніть все робити самі.
Самі закуповуйте товар, самі приймайте замовлення, додайте товар на сайт і т.д. Як тільки ви розберетеся що і як робиться і не встигатимете робити все самі – наймайте людей або підключайте членів сім’ї (дуже багато успішних і великих інтернет магазинів починалося саме з сімейного бізнесу).
Рекомендований план дій під час створення інтернет магазину з нуля
- Почніть із вибору товару. Це перше, що ви повинні зробити. На цьому етапі знайдіть:
- Оптових постачальників продукції, уточніть можливості дропшипінгу (спочатку ця функція у постачальника може бути дуже корисна).
- Проаналізуйте конкуренцію (не варто влазити в конкурентні ніші).
- Порахуйте якусь націнку ви зможете робити на товар (на різні групи товарів, вона різна. На електроніку та медпрепарати – мінімальна – 10-20%, на основну частину товарів 30-50%, на одяг вона може досягати 100%).
- Закупіть товар у невеликій кількості та асортименті або по можливості домовтеся про дропшипінг.
- Створіть свою сторінку у фейсбуці та починайте продавати там свій товар. Купуйте платну рекламу у фейсбуці, пишіть пости, публікуйте цікаві фото. Швидкого результату не буде, потрібна завзятість і час, щоб набрати обертів.
- Коли ви побачите, що ваш товар має попит, тоді варто приступати до створення інтернет магазину.
Коли варто створювати власний інтернет магазин?
Інтернет магазин потрібно створювати, якщо ви впевнені, що у вас вдасться продавати вашу продукцію або вже є стабільний попит на вашу продукцію, наприклад, у вас є одна або більше торгових точок, через які у вас уже йдуть продажі.
Припустимо, що ви створили сайт і наповнили його товарами, але продажів саме собою це вам не принесе, сайт і вашу продукцію потрібно рекламувати. За моїми спостереженнями, дуже великі шанси на успіх мають інтернет-магазини, які вже мали продажі до його створення і стали черговим етапом розвитку продажів. Це можуть бути продажі офлайнові, або інтернет продажі (через лендінг або через соціальні мережі, блог, ютуб).
Якщо ж люди запускають інтернет магазин безпосередньо зі створення сайту, то середня їхня виживання не більше 30%. Припускаю, що це тому, що люди, які вже мають продаж, краще розуміють своїх клієнтів, свій продукт і їм не потрібно стартувати з нуля, а вони вже мають продажі і напевно вони просто більш наполегливі.
Інтернет магазин вирішує ваші такі завдання:
- Автоматизує процес продажу товару.
- Служить інтернет вітриною всього асортименту ваших товарів.
- Допомагає організувати облік наявності продукції
- Маркетинговий інструмент на продаж, підвищення лояльності клієнта.
- Дозволяє бачити основні показники продажу та керувати бізнесом системно.
Ваші тимчасові та енергетичні витрати на інтернет магазин становитимуть не більше 30%. Ще у вас буде купа турбот, які потрібно вирішити, а саме:
- Робота з постачальниками
- Вибір та закупівля товару
- Маркетинг та збільшення обороту
- Логістика
- Обробка замовлень
Юридичні аспекти відкриття інтернет магазину
Фактично у нас дуже погано відстежується робота інтернет-магазинів податковою інспекцією. Якщо робити все за законом, вам необхідно зареєструватися ІП або ТОВ. Це ви можете зробити самі, все досить просто або звернеться до компанії, яка все зробить за вас. Ця послуга коштує близько 4000 грн.
Яку саме форму власності обрати – краще проконсультуйтеся у свого бухгалтера чи податкового інспектора.
Офіційне оформлення надасть вам наявність розрахункового рахунку, на який ви зможете приймати платежі онлайн з магазину.
Як просунути інтернет магазин
Насамперед необхідно якісно попрацювати над конверсією самого інтернет магазину. Конверсія інтернет магазину – це відсоткове співвідношення кількості покупок до загальної кількості відвідувачів сайту.
Наприклад, ваш інтернет магазин відвідало 1000 осіб, з яких у вас зробило замовлення 10 осіб, значить конверсія склала 1%. Якби покупок було 20, то конверсія становила б 2%.
Збільшувати конверсію можна за рахунок покращення функціональності сайту та прийомів, які покращують конверсію: наявність акцій та крос продажів, хороший UI, повний та якісний опис товарів, можливість покупки в 1 клік, просте оформлення покупки, програма лояльності, список побажань, порівняння товарів, повідомлення про забутий кошик, маркери для товарів та категорій (наприклад «хіт продажів», «найкраща ціна»), лічильники зворотного відліку, соціальні фактори тощо. Повною мірою ми розкрили це питання у нашій книзі «Секрети створення успішного інтернет-магазину».
Способи залучення цільових покупців на сайт:
- Соціальні мережі . Соцмережі на даний момент мають дуже сильний відсоток захопленості та поширення інформації. Розвивайте свої сторінки у соціальних мережах, публікуйте фотографії своїх товарів у фейсбуці, інтегруйте інтернет магазин із додатком у фейсбуці.
- Тематичні форуми . Знайдіть форуми, які пов’язані з вашою продукцією та заведіть там діяльність. Наприклад, якщо ви продаєте кальяни, зайдіть в інтернеті на форуми, пов’язані з темами “Що подарувати хлопцеві”, “Як вибрати кальян”, “Які види кальянів” і т.д. та публікуйте там свої коментарі, вставляйте посилання на сторінки свого інтернет-магазину. Це буде вам абсолютно безкоштовно і дасть хороший поштовх старту роботи інтернет магазину.
- Відео огляди на youtube.com . Знімайте та публікуйте відеоогляди ваших товарів на youtube.com. Зробіть собі гарний шаблон з для відеоогляду (початок і кінець відео повинні бути брендовані під вас, відео повинні бути контакти вашого інтернет магазину і посилання в описі відео). Публікуйте огляди на вашому каналі ютуб і додавайте їх на сторінку товару.
- Інтегруйте сайт із прайс агрегаторами та маркетплейсами. Найбільший маркет-плейс в Україні – prom.ua, а прайс агрегатори – hotline.ua, price.ua. Рекламуйте свій товар на цих майданчиках. Це дозволить вам отримати швидкий старт продажів у вашому інтернет-магазині.
- Заведіть свій блог та публікуйте якісний та об’ємний контент на тематику, яка пов’язана з вашою продукцією. Наприклад, ви продаєте корми для собак, почніть писати статті на теми «Як вибрати корм для собак?», «Який корм краще?», «Як доглядати собаку?», «Коли робити щеплення собаці?» і т.д. Важливо писати дійсно якісний та корисний контент та залучати на цей контент вашу аудиторію. Залучати її можна через контекстну рекламу, емейл розсилку, СЕО просування, соціальні мережі. Дуже важливо не генерувати контент про що завгодно, а аналізувати запити, якими цікавляться ваші цільові клієнти і спеціально під них писати контент. Для вибору контенту вам допоможуть такі інструменти як: ahrefs.com, serpstat.com, semrush.com або їх аналоги. У кожній статті робіть згадку про те, що ви маєте рішення, які допоможе вашим читачам. Наприклад у статті про те, який корм для собаки краще, зробіть порівняльний огляд 10 найпопулярніших кормів для собак і зробіть згадку про те, що його можна купити у вашому інтернет магазині. Цей метод отримання клієнтів дуже ефективний, дешевий у реалізації і ви отримуєте лояльного клієнта, тому що не продаєте “в лоб”.
- СЕО просування . Якщо ви продаєте не дуже конкурентні товари, на які є попит, то обов’язково просуйте свій сайт по СЕО. Ви зможете зайняти перші позиції в пошуковій видачі та отримати стабільний приріст вашої аудиторії для розширення клієнтської бази. Просувати найкраще категорії товарів, бренди, інформаційні статті, про які йшлося вище.
- Контекстна реклама . Цей вид реклами за багатьма тематиками досить конкурентний і вартість кліку дуже висока, вона обумовлена тим, що вартість формують інтернет магазини, які вже існують на ринку досить давно і мають хороші показники CTR, які оптимізують витрати на рекламу і мають хороші обсяги продажів. Але так не у всіх нішах. Контекстну рекламу потрібно запускати і практично всі великі магазини її використовують, але до моменту її запуску ваш сайт повинен перебувати в дуже хорошому стані, щоб ви просто не зливали гроші в неодружену. Запускайте контекстну рекламу, відстежуйте статистику та аналітику та оптимізуйте вашу рекламну компанію в Adwords.
Будьте креативними і не лінуйтеся, можливо вам підійде офлайн реклама – реклама в друкованих виданнях, зовнішня реклама, або навіть реклама в газетах. У нас був випадок, коли найефективнішим способом реклами була реклама в газетах – для компанії, яка займається скуповуванням старовинних монет.
Скільки коштує відкрити інтернет магазин
Вартість запуску інтернет-магазину індивідуальна і в кожному випадку своя. У таблиці нижче ви можете переглянути основні витрати на створення інтернет магазину:
Назва статті витрат | Вартість | Тимчасові витрати |
Домен+хостинг | 1500 грн. / Рік. | 15 хвилин |
Створення інтернет магазину | Створення сайту на безкоштовному конструкторі – безкоштовно, але найчастіше вимагає щомісячної абонплати за обслуговування у розмірі від 10$/місяць. | 4 години |
Створення сайту на основі готового шаблону. Вартість шаблону 50-70 $ + вартість адаптації від 500 $. | 1-3 тижні | |
Створення інтернет магазину з індивідуальним дизайном, але зі стандартним функціоналом від 2000$ – 3000$ або більше. | 2 місяці | |
Створення інтернет магазину з індивідуальним дизайном та нестандартним функціоналом, інтеграція з іншими системами, доопрацювання адмінки під бізнес модель. Вартість від 5000 $. | Від 3 місяців | |
Вартість створення інтернет магазину залежить від багатьох факторів, таких як: на якій CMS його робити, рівень дизайну та функціонал сайту. | ||
Наповнення інтернет магазину товарами | Вартість копірайтингу 1-3 $ за 1000 знаків.Вартість наповнення однієї товарної позиції від $1/шт. Вартість залежить, звідки переносити товари, який обсяг контенту одного товару, чи потрібна обробка фотографій товару. Якщо товари беруться з одного джерела та їх багато, то дешевше та швидше написати парсер для імпорту товарів на сайт. | Від 2 тижнів |
Закупівля товару | Від 500 $ і більше. | – |
Витрати реклами | Від 200 $ / міс. і більше.Є безкоштовні засоби просування вашої продукції, але для швидкого розвитку вам необхідно вкладати в рекламу. Скільки вкладати? Чим більше тим краще, але кількість коштів завжди обмежена, тому виходьте зі своїх фінансових можливостей. Важливо не зливати великих бюджетів на малоефективні джерела клієнтів та концентруватися більш ефективні та дешеві джерела реклами. | щомісяця |
Витрати на оплату мобільного зв’язку | Від 200 грн. / міс. | щомісяця |
Також вам необхідно:
- Наявність інтернету та ПК
- Наявність складу, де зберігати продукцію
- Наявність окремого мобільного телефону
Описані вище витрати далеко не всі, які у вас будуть, їх буде набагато більше. Вони випливають з різноманітних дрібниць, наприклад, потрібно промалювати дизайн банера для акції, це коштує грошей або вам необхідно заплатити за доставку продукції на ваш склад або поїхати за нею на своєму авто і заплатити за бензин.
Великого обороту у вас не буде, а інтернет магазин вимагатиме інвестицій на рекламу. Тому я рекомендую закласти витрати на рекламу та розвиток на перші 6 місяців.
Який спосіб створення інтернет-магазину найкраще вибрати?
- Інтернет магазин на шаблоні чи конструкторі
Інтернет магазин на шаблоні або конструкторі практично виключає його просування по СЕО. Практично всі шаблони зроблені з погляду СЕО оптимізації дуже погано, оптимізація сайту зробленого на конструкторі неможлива, а оптимізацію сайту на шаблоні можна зробити, але це дуже складно.
Інтернет магазин на готовому шаблоні можна робити, якщо його зовнішній вигляд і функціонал повністю влаштовує вас і ви не збираєтеся його змінювати. Ви не зможете додати на такий вид сайту свою програму лояльності, якщо вона не передбачена конструктором. Також ви відмовляєтесь від залучення цільових клієнтів через СЕО.
Але ви можете залучати цільових клієнтів через інші джерела реклами (наприклад, через соц. мережі, контекстна реклама). На шаблонному сайті або на сайті на конструкторі вам буде дуже складно працювати над збільшенням CTR, у вас не буде для цього інструментів, ви зможете користуватися тільки тим, що вам дає шаблон або конструктор.
Плюси:
- Короткі рядки створення
- Потребує мало тимчасових витрат, що дозволяє більше зосередитись на маркетингу
- Дешево
Мінуси:
- Дуже складно просувати СЕО
- Обмежені можливості
- Важко збільшувати CTR
- Інтернет магазин з індивідуальним дизайном чи своя розробка
Усі успішні та великі магазини працюють саме на індивідуально розроблених сайтах. Такі інтернет магазини складніше, довше та дорожче створювати, але на цьому їх мінуси закінчуються.
Індивідуальний сайт ви зможете налаштувати та розробити таким чином, щоб він підходив під ваш товар, ваших клієнтів і під вашу бізнес модель. На такому сайті ваші можливості ні чим не обмежені, можете зробити особливий спосіб пошуку товару або персоналізувати акційні пропозиції (наприклад, чоловікам показувати рекламу чоловічих товарів, а дівчатам – жіночих), можете повною мірою працювати над покращенням CTR сайту.
Створення такого сайту потребує певного досвіду та вправності. Якщо ви новачок в інтернет-комерції, то вам буде дуже складно розробити такий сайт якісно і використовувати його переваги в повній мірі.
Плюси:
- Можна створити повністю під себе та свій товар
- Можна робити всі види реклами, у тому числі і СЕО
- Можна працювати над збільшенням CTR
Мінуси:
- Не дешево
- Потребує навичок в інтернет комерції
- Час створення від 2 місяців
Як створювати інтернет магазин вибирати вам, якщо ви створите свій сайт на шаблоні або конструкторі, то ви будете обмежені в максимальних результатах. Але якщо ви почнете створювати індивідуальний магазин, то ризикуєте витратити багато грошей, часу і сил, а потім зрозуміти, що такий вид бізнесу як інтернет-магазин вам не до душі, все складніше, ніж ви припускали, так і не дістанетеся до стабільного прибутку.
З мого досвіду хочу зазначити, що з 10 запущених інтернет-магазинів, через рік виживають лише 2-3. Під словом «виживають» я маю на увазі мають наявність стабільного продажу і коли власник постійно займається його розвитком.
Інтернет магазин буде успішним, тільки якщо їм постійно займатися, займатися розширенням кількості товарів, пробувати нові способи реклами та інвестувати в ті, які найбільше дають віддачу, покращувати обслуговування клієнтів, працювати над напрацюванням клієнтської бази і т.д. Чи буде ваш інтернет магазин успішним залежить від вас, від ваших особистих якостей, від вашої наполегливості, готовності розбиратися в новій інформації та готовності працювати на тривалому періоді – це головний ключ до відкриття успішного інтернет магазину.
PS Цікаво дізнатися вашу думку про статтю та на скільки вам був корисним матеріал. Якщо у вас є питання, то ставте їх у коментарях.
На чому створити інтернет магазин
Є дуже багато платформ для створення інтернет магазинів, всі вони у різних цінових діапазонах і кожна має свої переваги та недоліки. Ідеального рішення немає, кожна платформа несе свою філософію і підходить для різних випадків. Давайте розглянемо основні CMS:
- Magento – дуже потужна та популярна за кордоном CMS для інтернет магазинів. Її основна перевага серед аналогів: витримує великі навантаження та дуже функціональна. Її використовують такі сайти як: allo.ua та comfy.ua. Найголовніший мінус magento – її дорожнеча, вимогливість до ресурсів хостингу та мала кількість розробників, які з нею працюють. Вартість нормального розробника magento коливається 20-35 $ / год. Середньостатистичного магазину цей монстр навряд чи потрібний.
- Opencart – досить популярна CMS на Українському ринку, але щоб на ній зробити нормальний магазин, потрібно переписати половину движка, купити з десяток модулів, виправляти в них помилки сторонніх розробників і тільки тоді у вас вийде хороший робочий сайт. На системі opencart ми зробили 5 сайтів, залишилися найнеприємніші враження.
- 1CBitrix – одна з найгірших CMS, переваг у цієї CMS практично немає, але вона має досить великий попит завдяки гарному маркетингу з боку компанії розробника. Самій системі понад 15 років і вона використовує застарілі технології. Система навіть не використовує ОВП.
- WordPress – ця CMS не призначена для інтернет магазинів, але якщо у вас небагато товарів (кілька сотень), то вона для вас може добре підійти.
- Конструктори сайтів і готові шаблони для сайтів – це кіт у мішку, з одного боку ви платите мало і начебто отримуєте діюче рішення, але воно у вас ніколи не працюватиме на повну силу. Той, хто робив собі сайт на шаблоні, я думаю ви поділяєте мою думку. Як на мене, то це гроші викинуті на вітер.
Є ще багато інших CMS, рішень сотні, я перерахував лише найпопулярніші в Україні.
На якій CMS варто робити сайт?
На щастя для вас, власники більшості інтернет-магазинів не використовують усі можливості для збільшення середнього чека покупки, утримання клієнтів та підвищення лояльності клієнта навіть на половину.
Всі CMS для інтернет магазинів, які перераховані вище, розроблені аж ніяк не маркетологами, а технарями, які розробляють функціонал і механіку роботи сайту. Наскільки ефективно ваш магазин буде продавати і як він буде працювати залежить від конкретної веб студії, яка реалізує на основі механіки конкретний сайт.
Розуміючи всю неповноцінність існуючих CMS, компанія My Master розробила найкращу CMS для інтернет магазину, яка дозволяє швидко стартувати та отримати конкурентну перевагу перед конкурентами. Детальніше про нашу інноваційну розробку ви можете уточнити у наших менеджерів.
Якщо ви вважаєте цю статтю корисною, будемо вдячні за репост.