SEO Блог

Що таке ASO? Роль оптимізації в просуванні програми

Коваленко Марія 

App Store Optimization – це оптимізація сторінки мобільного додатка в App Store та Google Play для покращення його видимості та конверсії відвідувачів у завантаження. Включає повну текстову оптимізацію заголовка, підзаголовка (в App Store) та описів програми, а також оптимізацію графічних матеріалів.

Багато в чому App Store Optimization для iOS і Android нагадує існуючий вже кілька десятків років SEO (Search Engine Optimization) і полягає в підборі правильних метаданих та ассетів ( іконка , скріншоти) для того, щоб бути вищим у пошуку за ключовими словами, а ті, що зайшли на сторінку Сторони користувачі завантажували програму і ставали її активними користувачами.https://www.youtube.com/embed/4O8YDdbSPXY?feature=oembed

Зараз в ASO-маркетингу використовують такі ресурси:

  • Назва програми (Ключові слова, що входять до нього)
  • Ключові слова (Як поле доступне тільки в App Store, але для Google Play все одно краще мати семантичне ядро, що описує функціонал вашої програми, і на його основі будувати опис)
  • Підзаголовок (Доступно лише в App Store)
  • Опис (Індексується для прямого пошуку в Google Play. Опис із App Store індексується у веб-пошуку. Однак опис впливає на користувачів будь-якого стору)
  • Рекламний текст (доступно лише в App Store)
  • Вбудовані покупки
  • Назва розробника (працює лише у Google Play)
  • Значок
  • Скріншоти (окремо для смартфонів та планшетів)
  • Події в додатку в App Store і рекламний вміст у Google Play
  • Відео
  • Середня оцінка та відгуки
  • Розмір програми (опосередковано впливає рішення про завантаження)
  • Оновлення та «Що нового»
  • Локалізація
  • Веб-посилання для програми (як елемент SEO). Докладніше про SEO у додатках можна прочитати тут.

Витоки ASO marketing для iOS та Android

З посиленням конкуренції над ринком додатків першому плані дедалі більше стало виходити вміння знайти правильну цільову аудиторію для докладання. Основне завдання – піднести свою програму так, щоб користувач захотів скачати його і використовувати.

Здебільшого користувачі дізнаються про нові програми з пошуку та з добірок у сторах (для тих, хто отримав фічеринг ), а отже треба бути на перших місцях скрізь, де тільки це можливо.

Так і з’явилася App Store Optimization – різні способи покращення позицій програми в пошуковій видачі за необхідним запитом, максимізація конверсії.

Правила, на яких базується ASO в App Store і Google Play, досить прості — якщо вас немає у видимій частині видачі на запит, значить ваш додаток «прихований» від більшості користувачів. Якщо ви є у видачі, але ваша іконка (плюс скріншоти в App Store), назва або оцінка не привабливі і користувачі не хочуть на них тапати – значить, ви втрачаєте левову частку цільової аудиторії. Якщо користувачі все ж таки тапнули, але сторінка програми (скриншоти, відгуки, відсутність in-app events і promo content) не сподобалася, значить ви втратили ще частину завантажень.

Ваше завдання, як маркетологів – максимізувати кожен етап залучення органічних користувачів з магазину додатків до вашої програми.

ASO – це комплексний підхід до роботи над контентом сторінки мобільного додатка в Google Play, App Store та інших магазинах програм. Мета ASO – підвищити кількість переглядів сторінки та збільшити конверсію у завантаження.

Основні етапи роботи над ASO в App Store та Google Play

Ми ділимо цикл роботи над програмою ASO на кілька етапів. Це умовний поділ, бо іноді потрібно сконцентрувати ресурси лише на одній складовій, а якийсь етап навіть пропустити. Однак найчастіше, щоб оптимізація була ефективною, вона повинна включати аудит програми, роботу над текстами та графікою, а також коригування рейтингу.

ASO-аудит

Аудит має на увазі комплексне вивчення сторінки додатку в сторі та конкурентний аналіз. Особлива увага приділяється конверсії з показу в установку. Її порівнюють із середніми показниками по вертикалі та роблять висновки залежно від отриманих результатів. Наприклад, якщо програма знаходиться в топі за ключовими запитами, але має мало установок, це вказує на необхідність провести оптимізацію сторінки. Далі перевіряють текстову та графічну частини, локалізацію (якщо необхідно), рейтинг та вивчають відгуки.

Перед впровадженням нової графіки та тексту краще проводити A/B-тести, щоб бачити, як зміни впливають на поведінку користувачів та ранжування.

Текстова оптимізація

Після аудиту приступаємо до найважливішої частини ASO у App Store та Google Play – текстової оптимізації. На цьому етапі потрібно зібрати семантичне ядро ​​та заповнити поля метаданих для сторінки програми. Семантичне ядро ​​– це всі ключові запити, за допомогою яких можна знайти програму в стор. Як правило, у процесі набирається величезний список з будь-яких слів, хоч якось пов’язаних із тематикою програми. З цього списку потрібно вибрати найрелевантніші запити і постаратися внести їх у метадані.

Текстові метадані включають заголовок, підзаголовок, короткий і повний опис. Важливо враховувати, що з ключовими словами різниться у магазинах додатків. Наприклад, у App Store додатково є поле ключових слів, якого немає в Google Play. 

Графічна оптимізація

Грамотна графічна оптимізація допомагає застосуванню виділитися серед конкурентів. Особливе місце займає оформлення іконки, тому що її користувач бачить насамперед, і це, по суті, візитна картка продукту в сторі. Одна з головних вимог – вона має передавати суть програми. Як показує практика, найкраще працюють прості, відомі форми без великої кількості тексту.

А ось текстову інформацію краще розмістити на скріншотах , там вона доречна і виконуватиме рекламну функцію для користувачів. Крім скріншотів розробник має можливість розмістити відеоролик, але це не обов’язково. Наприклад, в іграх буде корисно показати цікаві ігрові механіки або графіку, але в додатку для VPN швидше за все відео не стане в нагоді – скріншотів буде достатньо.

Робота з рейтингом та відгуками

Рейтинг та відгуки програми безпосередньо впливають на конверсію. Це один із ключових факторів прийняття рішення для користувачів. Цілком логічно, адже люди більше довіряють думці тих, хто вже скуштував продукт, ніж навіть наймальовничішому опису. Є два основні способи отримати відгук та оцінку:

  • Безпосередньо попросити своїх користувачів. Використовуйте інтеграцію системного запиту рейтингу до iOS та Android додатків.
  • Скористайтеся послугами мотивованих користувачів.

App Store Optimization у 2023-му році

Зараз кожен із магазинів вимагає своїх підходів до App Store Optimization. Як ви могли бачити, одні елементи опису та сторінки працюють у App Store, інші – у Google Play.

Можна виділити головні загальні кроки оптимізації – назва програми та її ключові слова, семантичне ядро, іконка, скріншоти, оцінки.

Намагайтеся пропрацювати їх ще до публікації програми, щоб у вас була якісна основа вже до першого релізу. На їх основі ітераціями рухайтеся далі, контролюючи покращення. ASO – довгий процес поступових поліпшень, у якому важливий кожен крок.

Стек ASO 2023

Інструменти, які можна використовувати для роботи: App Store Connect та Google Play Console, відстеження позицій за ключовими запитами, пошук та оцінка ключових слів, відстеження відгуків та оцінок, відповіді на відгуки, конкурентна розвідка, робота з відгуками по UX, дані пошукової реклами, запит відгуків у самому додатку, редактори скріншотів та платформи керування метаданими, аналітику магазинів додатків, інструменти A/B-тестування.

Рівень, що відноситься в цілому до продукту, маркетингу програми та аналітики, ніж до ASO. До нього входить:

  • Пов’язані коефіцієнти: зростання органіки, рівень конверсії, оцінки/відгуки, середня оцінка, збої (якість програми). Вам потрібно розуміти, як усе це пов’язано та як зміна одного коефіцієнта може вплинути на інші.
  • Джерела трафіку та їх частки: ключові слова, чарти, фічеринг, пов’язані програми, рекомендовані програми, колекції, популярні запити.
  • Канібалізація органіки: пошукова реклама в App Store та платні кампанії залучення користувачів до Google.
  • Фічеринг: додаток дня, банери для фічерингу, колекція іконок, бейджі від магазинів.
  • Макро-інфлюенсери: сезонність та свята, продаж нових смартфонів, тренди в автозаповненні ключових слів, зміни в UX платформ і магазинів, поява та тиск конкурентів.
  • Дані пошуку: частота пошуку в Google Play та дані Apple Search Ads.
  • Ключові показники: середні дані для категорії та конкурентів (наприклад, ви можете використовувати дані Adjust, Sensor Tower або Appsflyer із середніми по ринку даними).

Потенційні помилки в ASO

Просування складається з багатьох компонентів, які часто пов’язані між собою і роблячи зміни в одній частині, ви впливаєте і на все інше. Легко помилитися у проведенні оптимізації, ось кілька найпоширеніших помилок, від яких краще уберегтися:

  1. Не використовувати локалізацію різними мовами. Тим самим ви втрачаєте значну частину аудиторії. Навіть якщо ваша програма працює тільки з однією мовою (наприклад, англійською), ви можете зробити копії сторінки програми різними мовами і таким чином отримувати додаткових користувачів.
  2. Не робити регулярних змін. Слід постійно стежити за тенденціями і постійно покращувати свій продукт. Це є основою успішного просування.
  3. Публікувати багато змін відразу. Так ви ніколи не зрозумієте, які з них вплинули на зростання чи падіння цільових показників. Робіть одну зміну за раз і оцінюйте її (у Google Play, наприклад, є вбудовані експерименти зі сторінкою мобільних додатків — хоча в їхніх результатах іноді можна сумніватися, але показово, що сама платформа не дає запустити кілька тестів паралельно, тому що тоді результати взагалі будуть незрозумілі і невідтворювані).
  4. На основі неправильних або неправильно розшифрованих даних. Перевіряйте вихідні дані оптимізації (наприклад, частотність/популярність запитів) і намагайтеся використовувати кілька джерел даних відразу, щоб отримати зважену оцінку для цифр, на яких ви будуватимете маркетингові кампанії.

FAQ

Наскільки App Store Optimization є важливою для мобільного додатка?

Якщо ви ставитеся до цього питання, то, швидше за все, дуже важлива. Дозволити собі не просуватися можуть лише гіганти ринку, які витрачають колосальні гроші на маркетинг та впізнаваність бренду.

Як можна оцінити ефективність оформлення сторінки?

Для App Store головною метрикою є конверсія з показу програми на встановлення. Показом при цьому є будь-який візуальний контакт користувача зі сторінкою або іконкою додатків. У Google Play конверсія вважається співвідношенням установок до перегляду сторінки програми.

Який момент можна вважати, що роботу над ASO закінчено?

Такої точки немає. Навіть якщо ви досягли всіх своїх цілей, це не означає, що шлях закінчено. Оскільки конкуренти також займаються ASO. Може статися так, що через пару тижнів простою програма вже не займатиме топові позиції в сторі.

Які KPI використовувати для оцінки ASO?

Видимість програми, конверсія в установки, рівень утримання та метрики зворотного зв’язку (рейтинг, кількість оцінок, кількість відгуків, настрій користувачів).

Recommended Posts

Facebook Блог SMM - Соціальні медіа

Як поміняти мову в месенджері

Змінити мову в месенджері можна кількома способами, залежно від того, який пристрій ви використовуєте: На телефоні Android: iOS: На комп’ютері Після того, як ви зміните мову, месенджер буде перезапущений, і всі меню та повідомлення будуть відображатися обраною вами мовою. Кілька додаткових порад, як змінити мову в месенджері Сподіваємося, ця стаття допомогла вам змінити мову в […]

Коваленко Марія 
Instagram Блог SMM - Соціальні медіа

Як створити групу в Інстаграмі

Давайте розглянемо процес створення та ефективного керування групою в Instagram. Ця платформа не лише призначена для публікації фотографій і відео, але й створює можливості для взаємодії з вашою аудиторією. Створення групи є відмінним способом посилити свою присутність на цій соціальній мережі та зробити ваш контент більш цікавим і привабливим. Перш ніж ми розглянемо подробиці, давайте […]

Коваленко Марія 
Facebook Блог SMM - Соціальні медіа

Як подивитися підписників сторінки в Фейсбук

Цією простою інструкцією ви дізнаєтеся, як переглянути список всіх підписників на вашій сторінці у Facebook. Ми також пояснимо, чому деякі користувачі можуть не відображатися в цих списках. У Facebook існують два типи зв’язку із сторінкою: “вподобання” і стеження. Ось їх коротке пояснення: 1. З допомогою меню “Підписники”: 2. З допомогою розділу “Статистика”: 3. З допомогою […]

Коваленко Марія 

Leave A Comment