SMM - Соціальні медіа Telegram Блог

Про що вести канал у Телеграмі: приклади та застереження

Коваленко Марія 

Треба писати новий пост чи створити канал, але поки що не знаєте, про що? Потрібно придумати тему одного посту чи одразу десятка? Ми вивчили безліч каналів, щоб розповісти вам, на які тематики та що пишуть спільноти. Розібралися, що писати в каналах на різні теми, а про що точно говорити не варто. Користуйтесь 😉

З чого почати

Якщо поки що немає ідей, про що писати в каналі та на яку тему його вести, можна подивитися статистику за вже популярними напрямками.

Наприклад, за даними сервісу telega.in , максимальну залученість у травні 2022 року показують канали за тематиками:

  • регіональні – 37,4%;
  • знаменитості та спосіб життя – 31,4 %;
  • авторські блоги – 25,8%;
  • спортивні – 28,6%;
  • культура та події – 28,3 %.

Щоб на канал стабільно заходило багато людей, потрібні відповідні теми та правильна подача. Це не означає, що вибирати треба із цих тематик. Більше того, можна зробити популярним навіть вузькоспеціалізований контент – просто вкласти сили в нього доведеться більше. Але, коли не знаєте, з чого вибрати, варто подивитися на статистику.

А тепер розберемося, що писати в телеграм-каналах на різні теми.

Писати не можна забути: тематики та рекомендації

Звернувшись за статистикою до TGStat , ми проаналізували, що зараз найбільше цікавить користувачів і вибрали найбільш актуальні та популярні теми.

У зв’язку з нестабільною ситуацією у світі, користувачів поки що більше цікавлять канали новин. 

Пізнавальне

Багато хто не любить читати, особливо великі тексти, але людям цікаво дізнаватися щось нове, хоч би як парадоксально це звучало. Тому канали з пізнавальною тематикою можуть мати високий попит. Їхні публікації найчастіше невеликі, але інформативні.

Про що писати:

  • історичні факти;
  • як зробити щось покроково;
  • цікаві факти;
  • прокачай ерудицію.

Про що не писати:

  • неперевірені факти;
  • радикальні висловлювання на будь-яку тему;
  • складні теми, які вимагають знань від аудиторії – якщо блог не зібрав саме таких передплатників.
Не зайвими будуть посилання на докази чи дослідження
Не зайвими будуть посилання на докази чи дослідження

Відеоконтент: фільми, серіали, документалки

Велику аудиторію збирають канали на кіношну тему. Це й не дивно – мало хто не любить подивитись цікавий фільм увечері після роботи або сходити до кінотеатру на прем’єру.

Автори каналів про фільми пишуть про новини у сфері кінематографу, діляться своїми враженнями та яскравими моментами з улюблених фільмів. Обговорюють із однодумцями майбутні прем’єри тощо.

Фільми люблять багато хто, тому це так популярно. Про що ж писати в такому каналі:

  • топ Х фільмів – із захоплюючим сюжетом, за жанром, за роками, країнами тощо;
  • новинки;
  • старі фільми, які ви не дивилися;
  • фільм із описом сюжету;
  • анонси майбутніх фільмів;
  • цікаві факти зі зйомок, як створювався фільм;
  • думки кінокритиків
З цікавого – можна одразу в каналі показувати трейлер до фільму
З цікавого – можна одразу в каналі показувати трейлер до фільму

Можна писати огляди на переглянуті фільми. Популярний блогер BadComedian за допомогою такого контенту зібрав аудиторію у 330 тисяч передплатників у ТГ та майже 1,5 мільярда переглядів його роликів на YouTube. Зараз він приховав, скільки передплатників у нього на YouTube, у 2021 році їх було понад 8 мільйонів людей.

Але не все сподобається аудиторії. Чого краще не писати:

  • Спойлери . Якщо люди ще не бачили фільму, їм не сподобається одразу дізнатися, що вбивця – дворецький. Краще не розкривати карти чи хоча б попереджати про це.
  • Складні факти . Якщо ви пишете не для кінокритиків, а для любителів фільмів. Тому обговорювати складні та малозрозумілі терміни та дії не варто.
  • Багато оцінок . Велика кількість ваших суб’єктивних оцінних суджень про фільм може спричинити несхвалення. Навіть якщо ви бог сарказму.
  • Упереджене ставлення . Краще зберігати нейтралітет під час публікації постів. Якщо вам не подобається Том Харді, це не означає, що він не подобається всій вашій аудиторії. Не ображайте акторів, щоб не втратити передплатників.

Блоги

Бувають особисті, корпоративні, професійні, інші. Про що писати у блозі – залежить від його автора та аудиторії.

Наразі популярні блогери, які не вдарилися в політику, пишуть про:

  • дітях та вихованні;
  • пам’ятки міст та цікаві куточки світу;
  • про подарунки та коментарі фанатів;
  • виставах та концертах;
  • цікавих фільмах та серіалах;
  • книгах та відчуттях після прочитання;
  • гуморі та кумедних моментах.

Про що ще можна писати в особистому телеграм-каналі:

  • історії із життя;
  • цікаві факти;
  • акції та пропозиції – при продажу реклами;
  • спорт, активність;
  • розважальні пости, вікторини та опитування.
Маленька та забавна нативна реклама
Маленька та забавна нативна реклама

Не варто писати в особистому блозі:

  • Повсякденно . Не варто писати надто повсякденну та безглузду інформацію – вмився, прокинувся. Хоча у дуже популярних блогерів це може зайти.
  • Не експертно . Теми, у яких автор не розуміється, краще відкласти до часів, коли він вивчить предмет. Читачі можуть негативно реагувати на дилетантські посади.
  • Занижено . Не варто самому занижувати оцінку блогу і писати, наприклад, що «блог поки не розкручений», «не ризикую продавати рекламу» тощо. Подібна поведінка може призвести до регресу та відписок.
  • Копіпаст . Копіювати і вставляти собі в блог чужі думки і пости не варто, особливо з одного джерела і без підпису. Це швидко розкриється і викликає негативні наслідки.

Бізнес та продаж

Один із популярних напрямів – управління продажами та їх збільшення. Підприємці часто шукають, як швидше розвивати свій бізнес, як працювати у різних напрямках, технології купівельних рішень.

Бізнес хоче знати про клієнтів, про те, як їх вимірювати, як з ними працювати та наводити нових. Вони хочуть розібратися, як збільшити кількість клієнтів у 2-100 разів бажано швидко. І читають про це із задоволенням.

Але ми відійшли від теми продажів у каналах.

Про що можна писати:

  • теорія продажів – формули, їх застосування;
  • кейси, дослідження – як щось впроваджували та як це зайшло;
  • експертний контент – інтерв’ю, про процес виготовлення продукту або його розповсюдження;
  • покращення – роботи та сервісу, про модернізацію, зміну схем продажу;
  • поради – шпаргалки, чек-листи, тести та картки з порадами.
Можна розповідати, як впоратися з великою кількістю справ одночасно, чи давати поради
Можна розповідати, як впоратися з великою кількістю справ одночасно, чи давати поради

Не треба писати надто:

  • Рекламно . У кожну посаду рекламу чи продаж запихати не варто. Людям цікаві інші тематики в каналі, вони не за рекламою прийшли.
  • Недостовірно . Сумнівні кейси без доказів не варто публікувати. Як і рекламу, де бізнес збільшився в 1000 разів і підірвав інтернет, бо лише використав соду.
  • Суб’єктивно . Автор може говорити свою думку, але не варто її включати в кожну посаду, особливо в радикальному форматі.
  • Владно . Не треба вказувати передплатникам, що робити. І командувати ними теж це нікому не сподобається.

Канал компанії

Дещо інше питання, коли перед автором стоїть завдання наповнювати постами канал від імені організації.

Про що писати в телеграм-каналі компанії:

  • Інфографіки . Вони збирають багато реакцій та більше відгуків, ніж інші види постів, їх легко запам’ятовувати та вивчати. Передплатникам сподобається, якщо ви покажете на картинці, як змінюється компанія, як робиться будь-що.
  • Процес виробництва . Що може бути цікавішим, ніж подивитися, як виробляється товар? Покажіть залаштунки компанії, розкажіть, що й навіщо робиться, щоб у аудиторії не залишалося сумнівів у складності та якості продукції.
  • Співробітники . Покажіть, хто працює над виготовленням товарів, розкажіть про персонал, адже люди люблять вірити іншим.
  • Новини компанії чи галузі. Розкажіть, що змінилося, що вдалося додати чи навпаки прибрати. Немає новин у компанії – розкажіть про зміни у галузі.
  • Гумор та меми . Вони запам’ятовуються – пожартуйте на тему компанії або продукції, порадуйте людей своїм баченням поточної ситуації. Варіантів маса, аудиторії сподобається.
Ця посада привернула більше уваги, ніж інші види контенту компанії
Ця посада привернула більше уваги, ніж інші види контенту компанії

Про що не варто писати:

  • Податки . Навряд чи аудиторії справді цікаво, скільки і коли ви платите податки. Це можна красиво подати, але душити людей цифрами не варто.
  • Реклама . Постійна, прихована чи навіть нативна – реклама товарів та послуг не принесе ліди, лише відписки.
  • Звільнення або догани . Деякі компанії розповідають у своїх каналах навіть про те, коли і чому звільнили чи покарали співробітника. Так собі ідея. Звичайно, якщо цей співробітник нагрубіянив клієнту, той може відчути задоволення від публічного звільнення. Але переважній кількості передплатників це не сподобається.
Покажіть товар обличчям – зробіть гарні фотографії та покажіть його у дії
Покажіть товар обличчям – зробіть гарні фотографії та покажіть його у дії

IT, софт та програми

Якщо плануються посади на навколотехнічну тему, важливо стежити за експертністю контенту. Інакше аудиторії не сподобається читати сумнівні матеріали.

Навіщо взагалі вести подібний блог:

  • прокачувати свій бренд та створювати експертність;
  • просувати компанію чи свої послуги;
  • заробляти гроші.

А тепер про що писати:

  • кейси – що робили та що вийшло, як це працює;
  • огляди – нові чи популярні програми, свої розробки;
  • гайди – як за допомогою софту зробити необхідну дію;
  • нотатки та гумор – кумедно про роботу та життя;
  • історії від клієнтів – як ваша робота допомогла полегшити життя клієнта та вирішити його проблему.
Розкажіть те, чого люди ще не знають – наприклад, як видалити себе з карток
Розкажіть те, чого люди ще не знають – наприклад, як видалити себе з карток

Як не варто писати в Телеграм:

  • Складно . Тут слід орієнтуватися на основну аудиторію. Якщо більшість передплатників – технарі зі стажем, можна торкнутися складних тем. Але пам’ятайте, що в месенджер люди приходять і відпочивати, а не тільки дізнаватися про нове і прокачувати навички.
  • У різні боки . У кожного посту чи статті має бути структура. Якщо метатися в рамках поста відразу між десятком тем, це навряд чи зайде.

Психологія

Останнім часом кожен, хто не політолог і не вірусолог – той психолог. Не треба так. Якщо ви не є сертифікованим фахівцем, краще довірити написання постів реальному психологу. Про що писати чи не писати – розберемо на прикладі каналу психолога, але ці поради можна застосувати до будь-яких постів на тему.

Що і як писати в телеграм-каналі на тему психології:

  • Поради . Наприклад, як поводитися у певних ситуаціях чи заспокоїтися, як пережити втрату чи налагодити стосунки з близькими.
  • Розбір проблем . Вибрати актуальну проблему, з якою часто стикаються люди, допомогти її вирішити.
  • Допомога передплатникам . Можна зібрати питання від передплатників та розповісти, як із цим справлятися чи опрацьовувати.
  • Підвищення кваліфікації . Розповісти про нові пройдені курси або майстер-класи, показати, що нового вдалося почерпнути.

Але не все варто виносити на публіку:

  • Особисті справи. Розповідати про життя поза блогом можна, але в обмеженому масштабі і те, що може бути цікавим передплатникам.
  • Життя клієнтів. Кейси наводити можна, але дуже акуратно, без подробиць та імен. Не всі довірятимуть психологу, який розповідає про проблеми клієнта на публіку.
  • Особисте ставлення. Точно не варто токсично відгукуватися про людей та їх складнощі, сміятися з них або саркастично переказувати труднощі.
Можна вставляти посилання на ролики про те, як упоратися в ситуації
Можна вставляти посилання на ролики про те, як упоратися в ситуації

Подорожі та життя в інших країнах/містах

Можна розповідати про цікаві місця, де вдалося побувати або де хотілося б зупинитися. Говорити про досвід життя в іншому місті/країні, ділитися спостереженнями та планами. Це можуть бути як пости в особистому блогу, так і цілий канал на тему подорожей. Якщо людина не може подорожувати, читати подібний контент точно може :–)

Що пишуть у Телеграмі для подорожі:

  • цікаві традиції;
  • менталітет місцевих жителів;
  • затишні/цікаві місця;
  • огляди пам’яток;
  • Національна кухня;
  • особливості культури

Про що не варто писати:

  • Сарказм. У такому каналі не варто ображати аудиторію та висміювати традиції, міміку або жести місцевих жителів, негативно відгукуватися про пам’ятки.
  • Копіпаст. Не треба переписувати чужі пости про Прагу, говорити всім відомі речі чи цитувати Вікіпедію. Краще сконцентруватися на незвичайних моментах чи несподіваних подіях.
  • Суха мова. Найцікавіші та відповідні описи, розказані сухою чи технічною мовою, навряд чи сподобаються аудиторії. Ви ж не у музеї, розповідайте цікаво.
Картинки та опис пам'ятки допоможуть читачеві поринути в атмосферу місця
Картинки та опис пам’ятки допоможуть читачеві поринути в атмосферу місця

Про що точно не варто писати у Телеграмі

Розглянувши масу каналів на всі ці теми, я змогла виділити кілька загальних порад для контенту на будь-яку тему.

Який контент краще уникати:

  • Чи не експертний . Не треба говорити і писати те, в чому не знаєте. Або обуріть людей, або введете в оману та підвищите ризик страшних наслідків. Наприклад, давати медичні поради без освіти лікаря точно не варто, за це можна отримати кримінальну відповідальність.
  • Радикальний . Частина аудиторії може і підтримати автора, але більшість, швидше за все, не сподобається. Це спричинить обурення в коментарях, а може закінчитися і масовими відписками.
  • Скопійований . Через копіювання контенту можуть прийти власники каналу та влаштувати скандал. Передплатники можуть побачити цей же матеріал в іншому каналі. І навіщо тоді читати вас, якщо можна читати одразу першоджерело?
  • Сухий . У більшості каналів не викликає відгуку найправильніший матеріал, розказаний сухою нецікавою мовою. У месенджері потрібні гарна подача та стиль викладу.
  • Упереджений . Добре, коли автор постів має свою думку. Але його не повинно бути занадто багато, інакше передплатники почнуть йти – їм хочеться читати нейтральний опис та оповідання. Навряд чи мріють відчувати, як на них намагаються впливати.

Я вивчила безліч каналів і перевірила, які з тем отримують відгук у аудиторії, тепер ви це теж знаєте. Ми розібралися, що можна писати в Телеграмі, а від чого краще відмовитись, щоб не втрачати аудиторію та залучати нових передплатників.

Recommended Posts

SMM - Соціальні медіа Telegram Блог

Про що вести канал у Телеграмі: приклади та застереження

Треба писати новий пост чи створити канал, але поки що не знаєте, про що? Потрібно придумати тему одного посту чи одразу десятка? Ми вивчили безліч каналів, щоб розповісти вам, на які тематики та що пишуть спільноти. Розібралися, що писати в каналах на різні теми, а про що точно говорити не варто. Користуйтесь 😉 З чого почати Якщо поки що […]

Коваленко Марія 
Instagram Блог SMM - Соціальні медіа

Ідея для сторіс. Тест на знання

В чому суть. Перевірте ерудицію передплатників та проведіть тест на знання: загальної тематики, вашої професійної галузі чи певного продукту. Як зробити. Ви, звичайно, можете придумати велосипед і розробити свій спосіб, але зручніше використовувати готові стікери Інстаграма*: «Опитування» і «Тест». Перший зручний, якщо ви пропонуєте 2 варіанти відповіді на вибір, другий – 3 або 4. Найбільша перевага наклейки […]

Коваленко Марія 
Facebook Блог Instagram Блог SMM - Соціальні медіа

Оптимальні розміри картинок для соцмереж: шпаргалка

Розміри картинок та фото для соцмереж корисно знати SMM-щикам, дизайнерам та маркетологам – ці знання допоможуть розробити макети для постів, сторіс, шапок та обкладинок для груп. Розповідаємо, якого розміру мають бути фото для Інстаграма*, ВКонтакті, Фейсбуку* та Однокласників. Розміри зображень для Інстаграма* Максимальна вага фото – 30 Мб. Розмір аватарки в Інстаграмі * Оптимальний : 320 х […]

Коваленко Марія 

Leave A Comment