SMM - Соціальні медіа Telegram Блог

Телеграм для бізнесу: 11 прикладів + практичний посібник

Коваленко Марія 

2021 року стався справжній бум на використання месенджерів для бізнесу. Viber, Whatsapp та Telegram стали супер популярними. Все це пов’язано з тим, що платформи відкрили можливість не просто переписуватись у форматі звичайних повідомлень, а розширили свій функціонал, що підходить більшості бізнесів.

З цієї трійці ТГ зробив найбільше. За статистикою, 2022 року щодня в ТГ реєструються, вдумайтеся, 500 тисяч унікальних користувачів. А все тому, що, на сьогоднішній день соцмережа є, якщо не самою, то однією з найбезпечніших інтернет-майданчиків. Тому зараз ідеальний час, щоб “юзати” телеграми для бізнесу. Як це зробити, я докладно розповім у статті.

СТВОРЕННЯ МЕСЕНДЖЕРА

Впевнений, Ви ще не використовуєте ТГ у своєму бізнесі (інакше не опинилися б на цій сторінці). А все тому, що не знаєте його потенціалу та можливостей. Навіть наважуюся припустити, що Вам ближче контекстна реклама або таргетована реклама в соціальних мережах.

Саме в той момент він зрозумів, що не існує сервісу для миттєвого обміну повідомленнями, в якому він міг би написати своєму братові Миколі про цю ситуацію і при цьому не переживати за безпеку листування. Так він прийняв рішення самому створити такий месенджер, який побачив світ у 2013 році.

Я розповідаю це, щоб Ви усвідомили, що цей месенджер зараз буквально йде головами. Адже він є одним із найзахищеніших з усіх месенджерів. Зараз навіть існує премія у розмірі 200 000 доларів, яку можна отримати, якщо зламати його. На сьогоднішній день ніхто не зміг цього зробити.

Саме тому на початок 2022 загальна чисельність користувачів ТГ склала 200 мільйонів користувачів по всьому світу. І саме зростання його активно продовжується, оскільки в Росії з 1 січня 2018 вступив закон про заборону анонімності в месенджерах.

З усіх сервісів лише Telegram оминув цю ситуацію. Хоча я впевнений, що 98% користувачів нема чого приховувати, але внутрішні інстинкти все одно змушують зайвий раз убезпечити себе.

Цікаво.  Логотип Телеграм – це паперовий літачок, що летить, який означає швидкість доставки повідомлень.

Творці пишаються, що на сьогоднішній день їхній месенджер також один із найшвидших у плані відправлення та отримання повідомлень.

КОРИСТЬ ДЛЯ БІЗНЕСУ ТА МАРКЕТИНГУ

Думаю з месенджерами Ви досить добре знайомі і самі використовуєте або Viber, або Whatsapp. Але чому я розповідаю Вам саме про Віз? Анонімність тут не до того, це лише їх унікальна торгова пропозиція для кінцевого споживача.

Найголовніше, що у Телеграмі, щодо Viber та Whatsapp, є особливі функції, які вкрай корисні малому та середньому бізнесу.

Для бізнесу

Перед тим, як ми перейдемо до ідеї для використання месенджера в комунікації з клієнтами, я хочу звернути Вашу увагу не тільки на те, як Ви можете застосовувати Телеграм для бізнесу, але і на те, як використовувати Телеграм у бізнесі.

Наприклад, наш клієнт з Уфи, власник компанії з більш ніж 30-ма проданими франшизами, вже давно керує своєю командою виключно через цей месенджер. І використовує він у цій справі такі функції:

  1. Груповий чат. Ви можете створити груповий чат у Telegram, зібрати в нього всіх своїх колег та співробітників і перенести життя організації в нього. Обговорювати думки щодо розвитку компанії, ідеї акцій чи розпродажів. А ще можна зробити кілька закритих чатів для координування різних напрямків та отримання щоденного звіту після закінчення дня;
  2. Документообіг. У ТГ можна не лише спілкуватися, а й надсилати один одному документи та інші необхідні в роботі матеріали. Якщо у Вас невелика фірма і не має потреби підключати CRM систему (адже поклавши руку на серце, це не такий вже й швидкий процес), то ведення документообігу за допомогою даного месенджера – непоганий хід. Файли завжди зберігатимуться у хмарі і їх можна подивитися будь-якої миті, що дуже зручно;
  3. Дзвінки. Також можна здійснювати дзвінки з одного номера на інший через інтернет, і все це безкоштовно (особливо вигідно при міжміських дзвінках). А це означає, прощай Skype та інші нестабільні програми телефонії. Крім того, за допомогою цієї функції можна телефонувати з клієнтами.

Ви можете сказати, що це досить типові функції будь-якого месенджера. Почасти Ви будете праві. Так, глобального нічого не вигадали, але при цьому нам важливі не лише функції, а й зручність. Інакше який був сенс йти зі скайп чи соціальних мереж у месенджери?! А у телеграмі все зроблено для людей.

Для маркетингу

Якщо Ви хочете використовувати Telegram для залучення, монетизації та утримання клієнтів, Вам потрібно розглянути його функціонал з іншого боку.

Але відразу скажу, що через свою “новизну” цей месенджер більше підійде для компаній, де цільова аудиторія – просунута молодь (20-35 років).

Як мінімум, тому що саме їх, як перших прихильників, зараз є велика частка.

Стандартні ходи

Для компаній, які не готові зараз вкладати величезні тимчасові та фінансові ресурси в телеграм, є максимально стандартні та прості способи використання телеграм з метою маркетингу та продажу.

Використання кожного з них займе у Вас не більше одного дня, а з деякими завданнями впораєтеся за 10 хвилин.

1. Технічна підтримка. Додатковий спосіб спілкування клієнта з Вашими менеджерами. Як показує практика, завдяки додатковому каналу спілкування можна збільшити кількість замовлень, адже для багатьох клієнтів це один із найзручніших способів спілкування. Наприклад, ми зустрічали компанію, яка отримує до 10% замовлень через Telegram.

2. Повідомлення. Ви більше не дзвоните клієнтам, а просто надсилаєте повідомлення в телеграм. Наприклад про те, що прийшов товар, про нову акцію або зміни у вартості. Ще один чудовий спосіб заощадити бюджет, адже смс-повідомлення коштують грошей, хоч і невеликих. А у емейл-розсилок стала вкрай низька відчинність.

3. Тематичний канал. Хороша альтернатива паблікам (групам) Вконтакте, Фейсбуці або Однокласниках. Ви можете вести свій канал для постів на певну тему, яка пов’язана з Вашою сферою, але не є прямою Вашою рекламою. Це в чистому вигляді реалізація блогу у форматі контент-маркетингу лише всередині телеграми.

можливості телеграма для бізнесу

4. Канал компанії. Те саме, що тематичний канал, лише в даному випадку він повністю розповідає про події організації. Все спілкування відбувається у односторонньому порядку.

Тобто клієнт не може поставити запитання, а просто отримує повідомлення та повідомлення від Вас.

Так, у нас клієнт показує фотографії нових лінійок одягу своїм оптовим покупцям. Ось такий приклад використання для бізнесу Telegram.

можливості телеграма для бізнесу

5. Чати. Повноцінний телеграм чат буде корисним для бізнесу. У ньому велика кількість учасників, які можуть спілкуватися на цікаві для них теми.

Цей підхід ідеально підійде для сфер, де всієї інформації зацікавлені всі учасники.

Наприклад, у нас є клієнт, який займається участю в тендерах для компаній і який успішно отримує клієнтів з організованого ним чату.

як вести бізнес в телеграмі

Нестандартні ходи

Так-так, на цьому зупинимося докладніше, адже Ви любите різного роду фішечки.

Саме зараз я розповім про нестандартні підходи щодо використання можливостей ТГ для бізнесу. Звичайно, це не те, що змусить Вас впасти на підлогу від радості, і реалізувати це простим помахом руки за 15 хвилин не вдасться.

Важливо. Якщо Ви хочете закуповувати рекламу в інших пабликах, то насамперед вивчіть статистику вибраних каналів, щоб точно не злити бюджет. 

1. Власні стікериВкрай незвичайний і досить іміджевий хід, який можна використовувати фірмам у рамках довгострокового просування бренду .

Суть у тому, що Ви створюєте власні наклейки (аналог смайликів в Telegram), які можна завантажити і надалі застосовувати для спілкування в месенджерах.

Якщо при створенні фірмового стилю компанії Ви передбачили тотемну тварину, то їх створення дуже полегшується.

як вести бізнес в телеграм

2. Чат-бот для спілкуванняПо своїй суті чат бот – це обліковий запис месенджера, який Ви запрограмували на певні дії.

Він ідеально підходить для відповідей на запитання, що часто задаються, або залучення клієнтів у діалог.

Чат-боти налаштовуються залежно від необхідних дій. Докладніше про це можна прочитати у нашій статті. нижче.

3. Чат-бот для товарів. Ви розробляєте в Телеграм таку собі подобу інтернет-магазину, де користувачі зможуть не тільки переглядати товари, а й оплачувати їх прямо в месенджері.

Якщо висловитись словом будь-якого власника: “Круто! Продажі на автопілоті, як я мріяв!”.

Проблема в тому, що цей функціонал мало того, що поки що не звичний у Росії, так ще й актуальний більше для сильно просунутої молоді. Адже у нас ще багато хто боїться платити банківською картою в інтернеті, мовляв обдурять шахраї, а тут ще більш незвідана “хрень”.

КОРОТКО ПРО ГОЛОВНЕ

Ми завжди ратуємо за те, щоб стаття була не однією голою теорією чи знаннями для компаній із багатомільйонними бюджетами, а практичним матеріалом для малого та середнього бізнесу.

І як Ви бачите, у Телеграм досить багато функцій, які стануть у нагоді звичайному земному власнику. Вони можуть не тільки спростити Вашу роботу, але й взяти на себе функції обробки клієнтів, що дуже важливо, коли у Вас невеликий штат і кожні руки на рахунку.

Єдиний момент – не потрібно фанатично кидатися в Телеграм для створення чат-бота, яким Ви не користуватиметеся. Або для створення тематичного каналу, який Ви не вестимете, тому що немає контент-плану і взагалі часу.

Ми і самі, маркетингове агентство, не використовуємо всі можливості цієї соціальної мережі (я не обмовився, адже плани Павла Дурова створити з месенджера подібність до соціальної мережі).

Просто ми виходимо з тієї думки, що спочатку необхідно довести до досконалості канали реклами, які вже працюють, а вже потім підключати нові.

Однак, як показує практика, вводити у свій бізнес цей месенджер необхідно, оскільки аудиторія його зростає як на дріжджах.

І якщо зараз це переважно молодь, то незабаром віковий сегмент розмиється, адже піде перетікання з інших месенджерів. А ще Ваші конкуренти, найімовірніше, не використовують telegram. Так випередіть їх!

Recommended Posts

SMM - Соціальні медіа Telegram Блог

Про що вести канал у Телеграмі: приклади та застереження

Треба писати новий пост чи створити канал, але поки що не знаєте, про що? Потрібно придумати тему одного посту чи одразу десятка? Ми вивчили безліч каналів, щоб розповісти вам, на які тематики та що пишуть спільноти. Розібралися, що писати в каналах на різні теми, а про що точно говорити не варто. Користуйтесь 😉 З чого почати Якщо поки що […]

Коваленко Марія 
Instagram Блог SMM - Соціальні медіа

Ідея для сторіс. Тест на знання

В чому суть. Перевірте ерудицію передплатників та проведіть тест на знання: загальної тематики, вашої професійної галузі чи певного продукту. Як зробити. Ви, звичайно, можете придумати велосипед і розробити свій спосіб, але зручніше використовувати готові стікери Інстаграма*: «Опитування» і «Тест». Перший зручний, якщо ви пропонуєте 2 варіанти відповіді на вибір, другий – 3 або 4. Найбільша перевага наклейки […]

Коваленко Марія 
Facebook Блог Instagram Блог SMM - Соціальні медіа

Оптимальні розміри картинок для соцмереж: шпаргалка

Розміри картинок та фото для соцмереж корисно знати SMM-щикам, дизайнерам та маркетологам – ці знання допоможуть розробити макети для постів, сторіс, шапок та обкладинок для груп. Розповідаємо, якого розміру мають бути фото для Інстаграма*, ВКонтакті, Фейсбуку* та Однокласників. Розміри зображень для Інстаграма* Максимальна вага фото – 30 Мб. Розмір аватарки в Інстаграмі * Оптимальний : 320 х […]

Коваленко Марія 

Leave A Comment