Instagram Блог SMM - Соціальні медіа

Все, що потрібно знати про тіньовий бан в Інстаграм – що це таке?

Коваленко Марія 

У 21 столітті ведення облікового запису в Інстаграм вимагає часу, креативних ідей, здатних привернути увагу тисяч людей, та фінансових ресурсів. Буває, що раптово знижується активність передплатників та падають показники. В основному страждають залученість та охоплення. Зазвичай це означає, що ваш обліковий запис потрапив у тіньовий бан.

Що таке тіньовий бан

Тіньовий бан це блокування показу контенту користувачам, які не є передплатниками без відома облікового запису. Це означає, що ваші пости зможуть побачити лише передплатники і лише у їхній стрічці відображатимуться використані вами хештеги. Якщо ви бачите, що охоплення різко впало, справа може бути в цьому.

Хоча сам термін з’явився близько п’ятнадцяти років тому, останнім часом він набув широкої популярності. Такі методи оптимізації роботи соціальної мережі використовуються як на платформі Инстаграм. Насамперед тіньовий бан використовується, щоб позбутися акаунтів, які не дотримуються умов політики. Отже, тіньовий бан потрібен для того, щоб користувачі бачили лише прийнятний, автентичний та справжній контент.

Розкрутка облікового запису в Інстаграм вимагає великих зусиль та ресурсів, таких як час та гроші. Навіть якщо гроші це не проблема, доводиться витрачати місяці та роки, щоб стати популярним та набути тисячі передплатників. Деякі блогери використовують нечесні способи, такі як нерелевантні хештеги або сервіси автоматичного накрутки. З метою безпеки адміністрація виявляє «нечесних користувачів» та поміщає їх у тіньовий бан. Користувачеві про це не повідомляється. Тільки коли кількість переглядів різко зменшиться, можна зрозуміти, що щось не так.

Як правило, тіньовий бан впливає на охоплення серед користувачів, які не є вашими передплатниками. Це може виявлятися по-різному:

  • Інші користувачі (не ваші передплатники) не бачать ваших постів у розділі рекомендації;
  • Пости блокуються у пошуку по хештегам.

У такому разі ви можете зберегти наявну аудиторію. Але збільшити кількість передплатників значно складніше. Деякі блогери впевнені, що за тіньового бані контент зникає навіть зі стрічки передплатників.

Раптове та значне зниження показників, наприклад, охоплення, може бути викликане й іншими причинами. Інстаграм постійно змінює алгоритм відображення профілів у розділі «Пошук та цікаве». Оновлення вийшли у червні 2016 року. З того часу багато інфлуенсерів помітили значне зниження залучення аудиторії. В основному це відбивається на пошуку по хештегам. Адміністрація соціальної мережі визнала наявність такої проблеми у лютому 2017 року.

Instagram for Business

Вони навіть дали пораду про те, як створювати унікальний контент, який буде відповідати політиці.

Якщо є очевидні порушення правил, то платформа може просто видалити контент. У таких випадках власник облікового запису отримає повідомлення:

would be notified the following way

Мене помістили у тіньовий бан в Інстаграм? Як це перевірити?

При веденні бізнес-аккаунта важливо дотримуватись відповідного підходу. Аналітика – хороший інструмент для оцінки реального потенціалу та поточного стану облікового запису. Також вона допомагає визначити, чи потрапив ваш обліковий запис у тіньовий бан. На це вказують такі показники:

  • Зниження кількості лайків та коментарів. Раптове зниження залученості. Це відлякує передплатників, які вже цікавляться вашим контентом. Якщо обліковий запис потрапив у тіньовий бан, це позначиться на кількох постах.
  • Недостатнє охоплення нової аудиторії через хештеги. Якщо це дуже популярний хештег, а ви середній блогер, то тут немає нічого дивного. Однак, потрібно насторожитися, якщо йдеться про менш популярні хештеги. На жаль, користувачі поза коло ваших передплатників не зможуть побачити ваш обліковий запис під час пошуку по хештегах.
  • Зниження обхвату. За цим параметром складно досягти високих показників, проте це важливий критерій. Якщо протягом двох-трьох днів охоплення значно знизилося при тому, що ви дотримуєтеся звичайно успішної стратегії, можливо, ваші пости не показуються широкої аудиторії.

Важливо розуміти, що, судячи лише з одного фактора, неможливо сказати, чи потрапив аккаунт у бан. Ситуація можна пояснити зміною алгоритмів (що було коротко описано у попередньому розділі).

Незалежно від того, впевнені ви на сто відсотків чи ні, існує кілька способів перевірити, чи потрапив ваш аккаунт у тіньовий бан чи ні.

Використати інший обліковий запис в Інстаграм

Цей варіант використовує пошук по хештегам. Це досить простий спосіб. Що вам потрібно зробити:

  1. Опублікувати пост із непопулярними хештегами. Таким чином, ваш пост буде легше знайти, оскільки він буде серед меншої кількості публікацій.
  2. Попросіть чотирьох або п’ять користувачів не з ваших передплатників знайти цей пост по хештегу. Можете попросити когось із передплатників відписатися на час експерименту.

Якщо цей хештег знаходиться в пошуку, а охоплення все ще низьке, швидка справа в прихованих алгоритмах. З іншого боку, якщо ніхто не може знайти пост по хештегу, є всі підстави вважати, що обліковий запис потрапив у тіньовий бан.

Використовуйте послуги перевірки тіньового бана

Існує безліч інструментів, які можуть визначити, чи потрапив обліковий запис у тіньовий бан. Вони можуть бути платними або безкоштовними, з додатковими функціями чи базовими критеріями оцінки. Щоб розпочати пошук, потрібно ввести дані облікового запису.

Зазвичай сервіс перевіряє десять останніх постів на наявність віральних та заборонених хештегів. Наприклад, Triberr відзначає погані хештеги червоним кольором, а хороші зеленим. Там також вказуються всі «погані» хештеги, щоб їх легко видалити. Крім цього, сервіс отримує доступ до вашої аналітики та дає рекомендації про те, як збільшити охоплення.

Інші сервіси, наприклад Instagram shadowban tester роблять більш глибокий аналіз і допомагають визначити не тільки використання заборонених хештегів, але і в цілому рівень відповідності правилам безпеки та загальний стан акаунту. Це так званий персоналізований посібник зі створення здорового контенту.

Чому обліковий запис потрапляє в тіньовий бан? Що змушує Інстаграм застосовувати тіньовий бан?

Ті, хто вже випробував на собі «принади» тіньового бана, щосили намагаються уникнути повторення ситуації в майбутньому. Ця інформація буде корисна навіть для бізнес-акаунтів Інстаграм. Тут ми наводимо найчастіші причини тіньового бана.

Використання ботів або інших автоматизованих інструментів

У правилах використання Інстаграм чітко позначено позицію використання автоматизованих систем. Насамперед це стосується ботів, які збільшують вашу аудиторію та залученість (наприклад, за рахунок збільшення кількості лайків). Instagress, Followliker, Boostly – приклади програм, що пропонують такі послуги. Бан акаунтів, які використовують такі послуги, в основному покликаний заохочувати реальних інфлюєнсеров і карати тих, хто використовує нечесні способи.

Роботи автопостингу також розглядаються як загроза автентичності облікового запису. Так що якщо вам було ліньки прокидатися о 8-й ранку, щоб зробити публікацію, найкраще завести будильник. Однак сюди не належать програми для планування, які нагадують про те, що настав час розміщувати пост.

Невелика примітка: використання ботів для одного облікового запису може негативно позначитися на інших облікових записах. Причина в тому, що ви використовуєте одну IP-адресу.

Використання поганих хештегів

Хештегі – найпоширеніший спосіб завоювати велику аудиторію. Вони допомагають збільшити шанси на залучення реальних передплатників. Ймовірно, саме тому Інстаграм суворо слідкує за дотриманням правил використання хештегів. Навіть без офіційного списку можна легко перевірити хештег самостійно. Для цього потрібно здійснити пошук по хештегу. Якщо результати пошуку відображаються лише у вкладці «Найкращі», швидше за все, цей хештег заблокований. У деяких випадках адміністрація Інстаграм може повідомити, що цей хештег не відповідає політиці.

Постійне використання певних хештегів може стати ще однією пасткою. Деякі блогери використовують одні й ті ж хештеги, щоб спростити навігацію за профілем, але з таким підходом потрібно бути обережним. Це може сприйматися соціальною мережею як спам і, отже, ваш обліковий запис може потрапити в тіньовий бан.

На ваш аккаунт часто надходять скарги

Найпростіший спосіб привернути увагу технічної підтримки до профілю – поскаржитися на нього. Скарга означає, що контент порушує авторські права чи є неприйнятним. Одним словом, ваш контент якось порушує керівництво спільноти та правила використання.

Якщо кількість скарг значна, Інстаграм може помістити ваш обліковий запис у тіньовий бан або повністю заблокувати доступ. Якщо ви не порушували правил, вам нема про що турбуватися. Зв’яжіться з технічною підтримкою, щоб вони все перевірили вручну.

Ви надто швидко публікуєте, коментуєте, залучаєте передплатників або підписуєтеся на інші облікові записи

В Інстаграм є обмеження на кількість лайків, коментарів та кількість облікових записів, на які ви можете підписатися за годину. Цей захід безпеки для виявлення користувачів, які користуються інструментами автоматизації. Дозволені ліміти за годину:

  • 150 лайків
  • 60 коментарів
  • 60 підписок/скасування підписок

Це середні показники більшості користувачів. Проте ліміти можуть бути збільшені в залежності від віку облікового запису. Чим старший обліковий запис, тим більш лояльними будуть правила.

Крім згаданих вище лімітів, існують обмеження щодо кількості хештегів або віддалених постів. Проте порушення цих обмежень навряд чи призведе до потрапляння у тіньовий бан. Зазвичай у таких випадках ви одразу отримаєте повідомлення від платформи.

Як вийти з або уникнути тіньового бана в Інстаграм?

На сьогоднішній день немає панацеї від тіньового бана. Ситуація зміниться на краще, коли Інстаграм заговорить про «вірус» і запропонує конкретні кроки до профілактики. Якщо ви розумієте причини попадання в тіньовий бан, орієнтуйтеся на них у вашій стратегії уникнення тіньового бан в Інстаграм. Найбільш очевидні кроки представлені нижче:

1. Не використовуйте заборонені або погані хештеги

Заборонені хештеги діють як червона ганчірка на бика. Їх використання це найвірніший шлях у тіньовий бан. Такі хештеги завдадуть більше шкоди, ніж користі.

Перевірте всі свої посади на наявність заборонених хештегів. Ми вже згадували способи перевірити статус хештегів за допомогою пошуку в Інстаграм. Ще один варіант – скористатися списком заборонених хештегів в Інстаграм. Не забудьте перевірити хештеги у коментарях.

Найкраще взагалі перестати використовувати хештеги в коментарях. Ця практика збільшує ваші шанси потрапити до короткострокового тіньового бан.

Не дивуйтеся, якщо це допоможе повернути обліковий запис нормального охоплення. Перш ніж використовувати “невідомий” хештег, перевірте його. Таким чином, вам вдасться уникнути попадання у тіньовий бан та стабільно розвивати бізнес.

2. Зробіть перерву

Відсутність активності в Інстаграмі кілька днів може допомогти вийти з тіньового бана. Це відноситься до лайок, коментарів і навіть входу в саму програму. В середньому достатньо бути відсутнім у соціальній мережі 48 годин. Щоб збільшити шанси, спробуйте продовжити перерву до 72 годин.

Після повернення ми радимо дотримуватись правил використання Інстаграм 100% часу. Деякі також відзначають, що зниження активності (наприклад, ставити менше лайків або залишати менше коментарів) протягом певного часу також допоможе вирішити проблему тіньового бана.

3. Повідомте про свою тіньову лазню на підтримку Інстаграм

Відомо, що отримати відповідь від адміністрації «Інстаграм» непросто, проте повідомлення про проблему може дати результат. Найкраще надіслати запит із самої програми. Це можна зробити з будь-якого пристрою. Потрібно перейти до розділу профілю, клацнути по значку шестерні у верхньому правому кутку, вибрати розділ «Довідка», і там «Повідомити про помилку».

Найкращий опис проблеми тіньового бана – «щось працює не так». Після вибору цього варіанта у вас буде можливість докладніше описати проблему, щоб технічну підтримку було простіше зрозуміти ситуацію. Важливо пам’ятати, що Інстаграм офіційно визнає існування цієї проблеми. Тому марно скаржитися на зниження залученості та інших показників. Один з кращих варіантів це сказати, що пости не визначаються в пошуку за хештегами, що використовуються.

У будь-якому випадку, ви можете звертатися на підтримку необмежену кількість разів, так що можна експериментувати. Пам’ятайте, що ви не завжди отримаєте відповідь, тим швидше.

4. Перейдіть з бізнес-аккаунта на особистий

Переключення на особистий обліковий запис це досить спірне рішення. Немає доказів, що воно є ефективним. Хоча деякі користувачі заявляють, що це працює. Потенційно причиною може бути те, що бізнес обліковий запис автоматично передбачає роль маркетингового інструменту, а значить, отримання прибутку.

Хтось каже, що відколи Фейсбук купив Інстаграм, соціальні мережі зосереджені на монетизації. Бізнес це основний ресурс. Популярний спосіб завоювання свого місця у Фейсбуці – це платна реклама. Можливість постійного розширення аудиторії та підвищення рівня залучення за допомогою існуючих безкоштовних інструментів обмежує можливості соціальної мережі заробити на платній рекламі. Можна припустити, що тіньовий бан виник саме з цієї причини.

5. Уникайте скарг на ваш обліковий запис від інших користувачів

Незважаючи на те, що з представником Інстаграм складно зв’язатися, їх технічна підтримка швидко реагує. Чи не на запитання, а на скарги. Очевидно, йдеться про скарги від користувачів. Це вірна ознака того, що з вашим контентом щось не так. Зазвичай, скарги надходять на недоречний контент або спам.

Щоб уникнути скарг, потрібно суворо слідувати політикам соціальних мереж. Існують дві основні категорії: правила використання та керівництво спільноти. Якщо коротко, то контент повинен бути справжнім, не образливим та доречним (тобто без будь-яких форм переслідування, без демонстрації оголеного тіла тощо). Це керівництво також поширюється на способи просування облікового запису. Дозволено лише неавтоматизовані та передбачувані способи.

Якщо на вас надійшла скарга, це не завжди означає, що репутація облікового запису знищена. Проте гарантовано скорочення охоплення, залучення та інших показників. У більш серйозних випадках доступ до облікового запису може бути втрачений назавжди.

Список заборонених хештегів Інстаграм

Перший список заборонених хештегів Інстаграм був опублікований у 2018 році. Раніше всі заборонені хештеги потрібно було перевіряти вручну за допомогою пошуку, як уже згадувалося вище. Списки не можуть гарантувати 100% якість. Це не означає, що укладачі помилилися. Справа в тому, що бан на хештег може бути тимчасовим.

Список може здатися дуже різноманітним. Він включає найпопулярніші хештеги, такі як #alone, #always, #italiano, #popular і т.д. Багато хто з них пов’язаний з темою сексуальності або такими популярними течіями в Інстаграм, як #likeforlike.

Тут можна ознайомитись із актуальним списком заборонених хештегів Інстаграм.

Banned Instagram Hashtags AMBanned Instagram Hashtags NZ
Список заборонених хештегів Інстаграм.

Тіньовий бан в інших соціальних мережах

Термін «тіньовий бан» набирає популярності у всіх соціальних мережах. Такі гіганти, як Твіттер та Фейсбук, постраждали від звинувачень у цьому питанні. Хоча ніхто з них не підтвердив використання тіньового бана, було опубліковано кілька оновлень щодо зміни алгоритмів.

Твіттер оголосив, що впроваджуватиме спеціальний рейтинг, щоб позбутися «поганих» користувачів. Рейтинг ґрунтується на автентичності контенту та використанні профілю. Фейсбук, у свою чергу, наповнений новинними публікаціями. У спробі виявити помилкові новини в бан поміщаються випадкові акаунти.

Вони стверджують, що покладаються на скарги користувачів та факт-чекерів. Тим не менш, обидві платформи можуть обмежувати залученість і охоплення, якщо обліковий запис був занадто активним або порушив правила.

Відомо, що YouTube також використовує тіньовий бан. Крім звичайного блокування через недотримання правил, ця платформа також приховує деякі коментарі. Вони позначаються як спам і помітні тільки автору коментаря та власнику відео.

Recommended Posts

SMM - Соціальні медіа Telegram Блог

Про що вести канал у Телеграмі: приклади та застереження

Треба писати новий пост чи створити канал, але поки що не знаєте, про що? Потрібно придумати тему одного посту чи одразу десятка? Ми вивчили безліч каналів, щоб розповісти вам, на які тематики та що пишуть спільноти. Розібралися, що писати в каналах на різні теми, а про що точно говорити не варто. Користуйтесь 😉 З чого почати Якщо поки що […]

Коваленко Марія 
Instagram Блог SMM - Соціальні медіа

Ідея для сторіс. Тест на знання

В чому суть. Перевірте ерудицію передплатників та проведіть тест на знання: загальної тематики, вашої професійної галузі чи певного продукту. Як зробити. Ви, звичайно, можете придумати велосипед і розробити свій спосіб, але зручніше використовувати готові стікери Інстаграма*: «Опитування» і «Тест». Перший зручний, якщо ви пропонуєте 2 варіанти відповіді на вибір, другий – 3 або 4. Найбільша перевага наклейки […]

Коваленко Марія 
Facebook Блог Instagram Блог SMM - Соціальні медіа

Оптимальні розміри картинок для соцмереж: шпаргалка

Розміри картинок та фото для соцмереж корисно знати SMM-щикам, дизайнерам та маркетологам – ці знання допоможуть розробити макети для постів, сторіс, шапок та обкладинок для груп. Розповідаємо, якого розміру мають бути фото для Інстаграма*, ВКонтакті, Фейсбуку* та Однокласників. Розміри зображень для Інстаграма* Максимальна вага фото – 30 Мб. Розмір аватарки в Інстаграмі * Оптимальний : 320 х […]

Коваленко Марія 

Leave A Comment