SEO Блог

З чого почати SEO-просування сайту – перші кроки + чек-лист

Коваленко Марія 

Готовий сайт не може сам по собі отримувати трафік та залучати клієнтів, якщо його не просувати. Початківцям складно визначитися, з чого почати просування сайту, і що взагалі входить у просування, а послуги SEO-компаній не всім по кишені.

У цій статті розберемо кілька кроків, які запустять процес SEO-просування сайту та дозволять залучити цільових відвідувачів. Багато чого з цього вебмайстр може зробити самостійно.

Чек-лист з SEO-просування сайту – 13 перших кроків

Припустимо, у вас є працюючий сайт, який ви тільки-но запустили і хочете підняти на перші позиції в пошукових системах.

Що робити далі:

1. Підготувати сайт до індексування

Якщо сайт відкривається за оплаченим доменом, це ще не означає, що він автоматично стає видимим для пошукових систем. Для індексації потрібно зробити окремі дії (читаємо четвертий пункт). Але спочатку потрібно підготувати сайт до індексації – додати основні сторінки, перевірити контент на грамотність, доопрацювати дизайн сайту, налаштувати всі кнопки, перевірити юзабіліті . Тобто сайт має бути повністю працездатним та зручним, перед тим, як на нього зайдуть перші відвідувачі.

Також дуже важливо зробити сайт адаптивним, щоб він добре відображався і в браузерах, і на мобільних пристроях. Якщо сайт на Вордпрес , то більшість шаблонів під цю CMS вже створені адаптивними, але потрібно перевіряти. Якщо сайт на іншому движку, самописний або на конструкторі , можливо, доведеться допрацьовувати вручну.

2. Зібрати семантичне ядро

Це список запитів (ключовиків), за якими шукатимуть ваш сайт. Ключовики будуть використовуватися при створенні контенту та SEO-налаштуваннях сторінок.

Можна зробити цей пункт першим у списку та додатково збирати ключові слова (розширювати семантичне ядро) у процесі роботи над сайтом.

У зборі семантичного ядра допоможе розуміння – хто ваша цільова аудиторія і за якими ключовими запитами вона може шукати ваш сайт.

3. Оптимізувати кожну сторінку

Незалежно від типу сайту (односторінник, сайт компанії, багатосторінковий блог) — перед тим, як відкривати його для індексації, на ньому має бути хоча б одна сторінка, що працює. І на цій сторінці потрібно прописати мета-теги. Заходимо в SEO-налаштування сторінок та заповнюємо Title та Description . Бажано використовувати ключові слова в Title та Description, а не просто абстрактні фрази. Але без переспаму.

Ще потрібно буде прописати назву сайту. Наприклад, RaMediaPlus: блог про інтернет-маркетинг . І опис – про що ваш сайт. А також налаштувати людинозрозумілі URL (ЧПУ).

PS Якщо не прописати Description вручну, пошуковик підтягне його зі вмісту сторінки. Але краще все-таки писати самостійно – так ви контролюєте, що користувачі побачать у пошуку і можете створити привабливіший опис.

Після того, як сайт відкриється для індексації і пошукові системи просканують вміст сторінок, вони з’являться в пошуку. І будуть відображатися із цими мета-тегами.

Крім сторінок потрібно прописати SEO-налаштування для кожної картинки (це взагалі краще робити одразу під час додавання зображення на сайт). Так як вас можуть знаходити не тільки зі звичайного пошуку, але й через Google Картинки.

З чого почати просування сайту

Важливо: коли додаватимете нові сторінки або записи (якщо це блог) на сайт, то у них теж потрібно буде прописувати всі ці налаштування перед публікацією матеріалу. Якщо сайт на Вордпрес, можна використовувати готові плагіни, що полегшують процес заповнення мета-тегів. 

4. Відкрити сайт для індексації

Тепер потрібно зробити так, щоб пошукові системи помітили наш сайт. Так як Google і Яндекс – основні пошукові системи, краще відразу додати сайт в обидва. Це робиться через Google Search Console .

5. Додати карту сайту та файл robots.тхт

Карта сайту (файл Sitemap.xml ) потрібна для прискорення індексації сторінок – вона містить список усіх сторінок сайту. Простіше створити і додати її на сайт через плагіни та модулі для CMS або згенерувати в онлайн сервісах.

Також варто додати на сайт текстовий файл Robots.txt (у кодуванні UTF-8) – він дає пошуковим роботам рекомендації, які сторінки потрібно індексувати, а які ні.

6. Підключити лічильники аналітики

Лічильники показують статистику з трафіку. Можна переглядати відвідуваність, джерела трафіку, дані аудиторії. Так можна побачити, за якими запитами на сайт найбільше заходять із пошуку. Або які джерела трафіку дають найбільший приріст аудиторії.

Як просувати сайту в пошукових системах

7. Додати сайт до каталогів

Це варто робити, якщо у вас сайт компанії і є бізнес оффлайн. Реєструєтеся в Google Мій Бізнес, додаєте адресу компанії на карти.

Але не обмежуйтесь цими двома сервісами.

Можна розміститись у таких популярних довідниках:

  • Zoon;
  • TripAdvisor ;
  • 2ГІС (ДубльГіс);

Також варто розміщуватись у тематичних довідниках, сайтах та сервісах (наприклад, на сайтах з оренди авто, кафе, приміщень — залежить від вашого бізнесу), у спеціалізованих агрегаторах компаній (наприклад, Orgpage, СПР), а також на сайтах відгуків (Flamp, Irecommend , Otzovik).

Як шукати додаткові довідники: вводимо цільовий запит, наприклад вікна Казань і дивимося топ-30, знаходимо каталоги і там розміщуємося.

Власники інформаційних сайтів можуть пропустити цей крок.

8. Зробити внутрішню перелінковку

Внутрішня перелінковка розподіляє вагу сторінок сайту, спрощує навігацію, прискорює індексацію нових сторінок, покращує поведінкові фактори.

Важливо: у міру додавання нових сторінок на сайт, бажано відразу налаштовувати на них перелінкування. Також варто додавати нові анкорні посилання до старих статей (без зміни вмісту статей).

9. Вести блог компанії

Це також допоможе у просуванні інших сторінок.

Ведіть блог та публікуйте статті на тему, пов’язану з діяльністю вашої компанії. Наприклад, якщо продаєте спорядження для туристів, розкажіть про місця для походів, як вибрати спорядження, як відрізнити якісне спорядження від неякісного. Якщо сайт юридичної компанії відповідно, пишемо на цю тему. Наприклад, інструкцію, як зробити дарчу, зміни в законах. Також можна писати про новини, пов’язані з вашою нішою. Наприклад, у вас автосервіс можна писати, які нові авто з’явилися на ринку.

*Пишіть не про все підряд, беріть теми, які є актуальними і за якими є запити.

У тексти статей вбудовуйте посилання на сторінки, які залучають клієнтів.

10. Нарощувати вагу сайту

Зворотні посилання з якісних сайтів дають вагу вашому ресурсу. Це умовний показник авторитетності з погляду пошукових систем. Тут діє простий принцип — якщо на сайт посилається багато інших сайтів, значить, ресурс хороший, корисний і треба розкручувати. Можна використовувати платні та безкоштовні посилання, головне щоб вони були відкриті для індексування.

Але тут треба бути обережними. Не можна купувати занадто багато посилань за раз (це називається спам) і не варто замовляти зворотні посилання у власників неякісних сайтів.

11. Прискорити час завантаження сайту

Повільні сайти гірше ранжуються у пошуку. Відсоток відмови (коли користувач відразу або майже відразу закриває сайт) у таких ресурсів також вищий, ніж у швидких сайтів. Використовуйте нашу інструкцію, як прискорити час завантаження сайту .

12. Аналізувати поведінкові чинники

Поведінкові фактори також впливають на ранжування сайту. Пошуковики відстежують, скільки часу кожен користувач проводить на вашому сайті, кількість переглянутих сторінок, дії (наприклад, дочитування матеріалу до кінця, перехід за посиланнями, заповнення форм). Якщо ваш сайт активно користуються, переходять по сторінках, читають матеріали до кінця або, як мінімум, до середини і є постійні читачі — це дуже добре. Є способи покращити поведінкові фактори.

Як це зробити? Заходимо у статистику та дивимося. На прикладі звітів Яндекс.Метрики , основні показники на які можна орієнтуватися новачкові:

Відвідуваність. Окрім основної інформації про відвідуваність саме за факторами поведінки потрібно дивитися на метрики: відмови, глибина перегляду, час на сайті.

Конверсії. Спочатку в Яндекс.Метриці встановлюються цілі, а потім у звіті з конверсій дивимося, як вони досягаються. Наприклад, можна відслідковувати переходи на конкретну сторінку, додавання товару в кошик, заповнення контактних форм, підписку на розсилку.

Звіт з пошукових запитів. Тут, як і відвідуваності дивимося на відмови, глибину перегляду, час на сайті. Так, наприклад, якщо за певним запитом високий відсоток відмов, можливо, контент на сторінці не відповідає запиту. Або на сторінці технічні помилки, а може вона надто довго завантажується.

Також для аналізу поведінкових факторів радимо використовувати карту скролінгу та посилань + Вебвізор .

13. Аналізувати сайти конкурентів

SEO-аналіз популярних сайтів може підказати, що ви можете покращити на своєму ресурсі. Так можна проаналізувати дизайн конкурентних сайтів, їх юзабіліті, запити, за якими вони просуваються, їх профіль, контент, функціонал цих сайтів, швидкість завантаження їх сторінок і багато іншого.

PS Якщо якісь із перерахованих кроків вже були зроблені, тоді просто переходимо до наступного.

Типові помилки новачків

Про що важливо пам’ятати, якщо хочете, щоб сайт залучав трафік та клієнтів:

  • Не забивайте на сайт на рік, сподіваючись, що він залетить у ТОП пошуку без вашої участі. Викладайте нові матеріали, покращуйте сайт, вивчайте статистику, щоб розуміти як можна підвищити його позиції.
  • Не копіюйте чужий контент, пишіть унікальні тексти.
  • Пишіть якісно, ​​а не аби заповнити сайт хоч чимось.
  • Не штовхайте ключові слова через пропозицію, це більше не працює.
  • Якщо сайт на движку, стежте, щоб його не атакували віруси, оновлюйте плагіни, робіть бекапи.
  • Не забудьте підключити SSL-сертифікат на сайт . Без нього сайт відзначається у браузерах як небезпечний та втрачає трафік.
  • Не скуповуйте купу зовнішніх посилань на лівих сайтах.
  • Не думайте, що взагалі можна обійтися без SEO.

Висновок

Ми перерахували базові кроки для розкручування сайту та підняття його на перші позиції у пошукових системах. Звичайно, їх більше і на кожному кроці є свої нюанси, але для початку достатньо цих рекомендацій. Щоб більше розуміти в SEO-просуванні та не допускати помилок, радимо пройти курси . Також багато корисних матеріалів знайдете на нашому сайті в розділі SEO .

Recommended Posts

Facebook Блог SMM - Соціальні медіа

Як поміняти мову в месенджері

Змінити мову в месенджері можна кількома способами, залежно від того, який пристрій ви використовуєте: На телефоні Android: iOS: На комп’ютері Після того, як ви зміните мову, месенджер буде перезапущений, і всі меню та повідомлення будуть відображатися обраною вами мовою. Кілька додаткових порад, як змінити мову в месенджері Сподіваємося, ця стаття допомогла вам змінити мову в […]

Коваленко Марія 
Instagram Блог SMM - Соціальні медіа

Як створити групу в Інстаграмі

Давайте розглянемо процес створення та ефективного керування групою в Instagram. Ця платформа не лише призначена для публікації фотографій і відео, але й створює можливості для взаємодії з вашою аудиторією. Створення групи є відмінним способом посилити свою присутність на цій соціальній мережі та зробити ваш контент більш цікавим і привабливим. Перш ніж ми розглянемо подробиці, давайте […]

Коваленко Марія 
Facebook Блог SMM - Соціальні медіа

Як подивитися підписників сторінки в Фейсбук

Цією простою інструкцією ви дізнаєтеся, як переглянути список всіх підписників на вашій сторінці у Facebook. Ми також пояснимо, чому деякі користувачі можуть не відображатися в цих списках. У Facebook існують два типи зв’язку із сторінкою: “вподобання” і стеження. Ось їх коротке пояснення: 1. З допомогою меню “Підписники”: 2. З допомогою розділу “Статистика”: 3. З допомогою […]

Коваленко Марія 

Leave A Comment